کد خبر: ۷۴۸۱۱

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی رزن از درمان یک قطعه پرنده شکاری بهله زخمی از گونه کمیاب دلیجه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «بهروز شیرزادی» اظهار کرد: کارشناسان حفاظت محیط‌ زیست در شهرستان رزن، یک بهله پرنده شکاری دلیجه زخمی که قادر به پرواز کردن نبود را به اداره دامپزشکی این شهرستان برای دوره درمان تحویل دادند.

وی افزود: پرنده مذکور که در زمره گونه‌های تحت حمایت سازمان حفاظت محیط‌ زیست است، پس از مداوای اولیه طی هماهنگی با اداره‌ حفاظت محیط‌ زیست رزن به‌ منظور نگهداری موقت و مداوای کامل انتقال می یابد و کارشناسان حفاظت محیط زیست پس از اتمام روند درمان و حصول سلامت کامل این پرنده شکاری کمیاب برای رهاسازی در طبیعت اقدام خواهند کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن در ادامه تصریح کرد: با توجه به نزدیکی عید سعید قربان و افزایش کشتار دام در سطح شهرستان، این اداره همچون سال های قبل به منظور تأمین سلامت عمومی شهروندان و نظارت بهداشتی بر دام های قربانی برنامه های خاصی مدون کرده است.

وی بیان کرد: این اداره در روز عید قربان با تشکیل دو اکیپ سیار متشکل از یک دکتر دامپزشک، چهار نفر کارشناس و یک نفر ناظر ذبح شرعی و یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی رزن آماده خدمت رسانی به شهروندان و نظارت بر دام ها خواهد بود.

شیرزادی در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت قربانی کردن دام در روز عید قربان و نیاز به حضور اکیپ نظارت بهداشتی در محل مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به کارشناسان اداره دامپزشکی رزن اعلام کنند.

 

نظر شما
ادامه