کد خبر: ۷۴۷۹۱

حکیم مهر: مسوول حیوان گزیدگی مرکز بهداشت سردشت گفت: یک قلاده سگ هار در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان با حمله به اهالی، هفت نفر را زخمی و روانه بیمارستان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «آزاد شریفی» روز شنبه افزود: به دنبال حمله یک قلاده سگ به اهالی یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان و مجروح شدن تعدادی از آنها و چند حیوان اهالی و خانگی، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته با شبکه دامپزشکی سردشت نمونه ارسالی از این قلاده سگ به انستیتو پاستور تهران بیماری هاری در سگ مثبت اعلام شد.

کارشناس واحد حیوان گزیدگی مرکز بهداشت سردشت گفت: بلافاصله برای افراد زخمی در مرکز درمان حیوان گزیدگی مرکز بهداشت سردشت اقدامات لازم از جمله شستشو، تزریق واکسن و ایمونوگلوبولین اختصاصی ضد هاری و پیگیری‌های بعدی واکسیناسیون صورت گرفت و حیوانات گزیده شده نیز توسط شبکه دامپزشکی واکسینه شدند.

شریفی اظهار کرد: علاوه بر این کارشناسان این مرکز از افراد دچار حیوان گزیدگی در این روستای بخش مرکزی سردشت بازدید و به چند نفر از صاحبان سگ‌هایی که با این قلاده سگ مبتلا به هاری تماس داشته بودند، آموزش‌های لازم را ارایه کردند.

وی ادامه داد: اهالی برخی از روستاهای دیگر نیز در این مدت اعلام کرده‌اند این قلاده سگ به تعدادی از حیوانات آنها نیز حمله کرده که حیوانات زخمی پس از مرگ، توسط اهالی امحا شدند.

شریفی از شهروندان خواست در صورت هر گونه حیوان گزیدگی توسط هر حیوانی در هر ساعتی از شبانه روز به بیمارستان امام خمینی (ره)، درمانگاه دولتی شهدا و سایر مراکز بهداشتی سردشت مراجعه کنند.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه