کد خبر: ۷۴۷۸۲

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان گفت: واکسیناسیون سگ های نگهبان و صاحبدار، آگاه سازی عمومی و همکاری همه جانبه دستگاه های متولی نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با بیماری هاری خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان، «دکتر محمدرضا جعفریان صدیق» با اعلام این خبر گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و با توجه به نمونه برداری از چند قلاده گربه مشکوک به بیماری هاری در شهر فولادشهر و تشخیص قطعی بیماری در آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی کشور، شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان با همکاری عوامل بخشداری و شهرداری فولاد شهر اقدام به اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون رایگان سگ های نگهبان و صاحبدار، علیه بیماری هاری نمود.

دکتر جعفریان گفت: بیماری هاری نوعی بیماری ویروسی است که دستگاه عصبی پستانداران از جمله انسان را درگیر می کند. این بیماری از طریق بزاق و به دنبال گاز گرفتن و یا ایجاد خراش توسط پنجه حیوانات وحشی مبتلا از جمله سگ و گربه ایجاد شده و در صورت بروز علائم، منجر به مرگ می شود.

وی اضافه کرد: انجام عملیات واکسیناسیون به ویژه در جمعیت سگ ها نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با این بیماری دارد و با اجرای این طرح رایگان، تعداد 150 قلاده سگ، در شهر فولادشهر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و آگاه سازی شهروندان در خصوص اقدامات و روش های جلوگیری از ابتلا به بیماری هاری، خواستارهمکاری همه جانبه دستگاه های متولی، در ساماندهی سگ های بلاصاحب با هدف پیشگیری و مقابله با این بیماری خطرناک شد.

 

نظر شما
ادامه