کد خبر: ۷۴۷۰۳
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
خبرگزاری فارس گزارش داد:
خبرنگار فارس برای بررسی این موضوع و اطلاع از صحت و سقم آن بارها با مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تماس گرفت اما وی پاسخ نداد و مسئول حقوقی این اداره حاضر به مصاحبه نشد ...

حکیم مهر: خبرگزاری فارس نوشت:

مرکز نگهداری از سگ‌ها (چنج) در اهواز در حالی که هیچ‌گونه مجوز قانونی برای فعالیت در منطقه مسکونی ندارد و علی‌رغم ورود دستگاه‌های مختلف اما همچنان فعال است.

پانسیون چنج، محلی برای نگهداری از سگ‌ها، خانه‌ای ویلایی که حدود یک سالی است به خاطر در دل شهر بودن صدای همسایه ها را در آورده و حسابی آنها را شاکی کرده است.

صدای واق واق مستمر سگ‌ها گویی تمامی ندارد؛ صبح و شب هم ندارد. سگ‌گردانی متولیان این مرکز در خیابان و ایجاد رعب و وحشت برای اهالی به ویژه کودکان و بانوان یکی دیگر از مشکلات همسایگان این مرکز است. همچنین بوی مشمئزکننده فضولات رها شده سگ‌ها در خیابان شرایط استرس‌زا و نامناسبی را ایجاد کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌ دهد پانسیون چنج هیچ گونه مجوز فعالیتی ندارد اما نام آن را که در گوگل سرچ کنید، آدرس دقیق با مشخصات و شماره تماس و اکانت اینستاگرامی تحت عنوان «کلینیک دامپزشکی چنج» جهت پانسیون، نگهداری و آرایش رخنمایی می‌کند.

 

استرس اهالی از مرکز نگهداری سگ

اهالی می‌گویند: در طول شبانه روز صدای پارس کردن سگ‌ها زندگی آنها را مختل کرده است این صداها استرس زیادی برای کودکان آن‌ها ایجاد کرده است متولیان این مرکز پشم و فضولات سگ‌ها را در کنار خیابان رها می‌کنند که با توجه به گرم شدن هوا بوی نامطبوعی از آن بلند می‌شود، گاهی برای خودنمایی و جلب مشتری در خیابان اقدام به سگگردانی می‌کنند، هر روز فردی خود را به عنوان مسوول این مرکز خودش را  معرفی می‌کند و ما واقعاً نمی‌دانیم به چه کسی اعتراضمان را بگویم.

پاسخ‌ مدیر چنج

پس از تماس‌های مکرر خبرنگار فارس، بالاخره خانمی که حاضر به معرفی خود نبود و خود را صندوقدار مرکز نگهداری سگ‌ها معرفی کرد، حاضر شد مسئول مرکز را برای مصاحبه پشت خط بیاورد.

«اَسما براتی» مسوول مرکز چینج در این رابطه در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: پانسیون و پارک بازی سگ‌ها داشتم اما از آنجایی که هنوز مجوز فعالیت ما صادر نشده، فعالیت‌مان را کلاً متوقف کردیم و طبق پروانه کسب در بحث پت‌شاپ فعالیت می‌کنم (پت‌شاپ به جایی گفته می شود که امکان خرید حضوری و آنلاین لوازم حیوانات خانگی در آن میسر گردد.)

وی با تاکید بر اینکه در این مرکز سگ نگهداری نمی‌کنیم و کلاً آن‌ها را جمع کردیم، افزود: از اتحادیه‌های مربوط مجوز گرفتم و هنوز مجوزی از اداره دامپزشکی دریافت نکردیم.

مسوول مرکز چنج در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا مرکز را در منطقه مسکونی آن‌هم قبل از دریافت مجوز دایر کرده است، گفت: اطلاعی ندارم که آیا می‌توانیم در منطقه مسکونی این مرکز را دایر  کنیم یا خیر؟ باید بازرسی از محل بازدید و فعالیت ما را تایید یا رد کند.

 براتی با تاکید بر اینکه تا کنون مرکز بهداشت از محل ما بازدیدی نداشته است، بیان کرد: بنده پروانه فعالیت‌ام را تحویل شهرداری دادم  و طبق ماده 100 در حال بررسی است.

وی با اشاره به بازدید کارشناس محیط زیست از محل، عنوان کرد: تذکری که از کارشناس محیط زیست دریافت کردیم، بابت فضولات سگ نبوده است بلکه به ما گفت چنانچه بخواهیم فعالیتی انجام بدهیم، حق نداریم فضولات را در خیابان رها کنیم .

اظهارات مدیر این مرکز در حالی است که جدا از اینکه بدون مجوز فعالیت خود را آغاز کرده است، مردم تا روز گذشته از سروصدای سگ‌ها  و مسائل بهداشتی آن‌ها به ستوه آمده بودند و آن‌ها با عنوان دامپزشکی در پیج اینستاگرام، فعالیت می‌کنند و تنها اتحادیه مربوطه‌ای که این مرکز باید مجوز آن را نیز داشته باشد، اتحادیه گل و گیاه است اما وی در صحبت‌های خود به نام اتحادیه اشاره نمی‌کند.

طرح شکایت قضایی بهداشت شرق از مرکز چنج

«دکتر پژمان بختیاری‌نیا» رئیس مرکز بهداشت خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با تایید بازدید از مرکز نگهداری سگ‌ها، اظهار کرد: پس از دریافت شکایت اهالی منطقه، بازرسان مرکز بهداشت شرق شهرستان اهواز به یک منزل مسکونی که به محل نگهداری سگ‌ها تبدیل شده بود مراجعه کردند.

وی افزود: با توجه به نگهداری سگ‌ها در فضای بسته، تولید صدا و بوی نامطبوع موجب نارضایتی‌ ساکنان محل شده بود که به تنظیم شکایت و استشهاد محلی منجر شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اگرچه موضوع در حیطه وظایف دامپزشکی هم قرار داشت اما مرکز بهداشت شرق شهرستان اهواز با توجه به وظیفه ذاتی خود، به دلیل نامناسب بودن فضای فیزیکی و عدم ارائه مجوزهای قانونی، متولی مکان نگهداری سگ‌ها را به مرجع قضایی معرفی و مستندات را به دادستانی تقدیم و باید منتظر باشیم تا اقدام قضایی روند قانونی خود را طی کند تا به صدور رای منتهی شود.

 

مجوز چنج، فروش لوازم حیوانات خانگی است

«علیرضا جهانگیری» قائم‌مقام اتحادیه گل‌فروشان اهواز نیز در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: ما مجوزی جهت نگهداری، تیمار کردن یا پانسیون نداریم ما فقط مجوز فروش لوازم حیوانات خانگی از قبیل قفس، غذا، آن‌هم غذای خشک و نه تخصصی را می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مرکز چنج تنها مجوز فروش لوازم حیوانات خانگی را از ما گرفته است، افزود: ما مجوز پانسیون  و حتی پت‌شاپ را نمی‌توانیم صادر کنیم و برای این مجوزات باید از طریق دامپزشکی اقدام شود.

 

مکاتبات اداری چنج را تعطیل نکرد

برای بررسی این موضوع و اطلاع از صحت و سقم خبرنگار فارس بارها با مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تماس گرفت اما وی پاسخ نداد و مسوول حقوقی این اداره حاضر به مصاحبه نشد.

البته مکاتبات اداری  اداره کل دامپزشکی استان دستگاه‌های مختلف (اداره اماکن، دادستان، اداره دامپزشکی اهواز و...) بر غیرقانونی این مرکز صحه گذاشته است.

 

معاون دادستان اهواز نیز طی نامه‌ای از اداره دامپزشکی اهواز، شهرداری منطقه سه، اداره محیط زیست اهواز و مرکز بهداشت شرق درخواست برخورد قانونی با مسببین را خواسته است.

شهرداری منطقه سه نیز  پس از بازرسی از محل نگهداری سگ‌ها یکبار در تاریخ 28/01/1402 و بار دیگر در تاریخ 25/02/1402 با تایید غیرمجاز بودن فعالیت مرکز چنج اخطاریه می‌دهد که ظرف 48 ساعت به اجرائیات شهرداری مراجعه کنند.

با وجود همه این مکاتبات و ورود دستگاه‌های مربوطه و تایید غیرقانونی و غیرمجاز بودن فعالیت چنج، اما این مرکز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به اذعان اهالی محل به ویژه بعد از ظهرها 20 متری مقیمی انتهای خیابان 7 اقبال، به محلی برای تردد صاحبان سگ و سگ‌گردانی آن‌ها شده و اهالی مدام با صحنه سگ‌های پشمالویی که آدم‌های شیک و اتو کشیده با زنجیری کوتاه دنبال خود می‌کشانند، مواجه می‌شوند.

 


انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
14
5
رعایت بهداشت یکی از اصول اولیه کار با حیوانات است. اگر شخص قادر‌ نیست بهداشت محله را رعایت کند باید راهی پیدا شود تا به او کمک شود حال چه آموزشی باشد و چه کمک فیزیکی و مالی، زیرا تعطیلی همچین مکانهایی ضرر بیشتری نسبت باز بودن آنها برای جامعه دارد. چون همین حیوانات در جامعه یا در‌ خانه های مردم می‌ماند و بدون پانسیون مشکلات بیشتری را به وجود می‌آورد. پس تعطیل کردن و زورگویی راه درستی نیست‌ و باید به این مرکز کمک فکری، فیزیکی و آموزشی شود.
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
سلام.
دوست من به همه چیز اشاره کردید، اما به یک نکته اساسی اشاره نکردید!
اینکه شخص نمی‌تواند بهداشت محله را رعایت کند و باید راهی پیدا کرد تا به او کمک کرد جمله‌ی بسیار کلیدی است
گیریم که هر روز تمام محیط پانسیون و خیابان نظافت و تمیز و ضدعفونی بشه، برای آلودگی صوتی چه باید کرد؟
قرار نیست که مردم با صدای پارس سگ‌ها در تمام ساعات شبانه‌روز، ناراحت باشند.
مقوله زورگویی نیز موضوع عجیبی است که اشاره کردید.
اینکه فردی در محلی نامتعارف
و با نداشتن مجوزات لازم
و فراهم نکردن الزامات
وعلیرغم نارضایتی همسایگان
و عدم توجه به دستورات دامپزشکی به عنوان نهاد مرتبط
محیط زیست
شهرداری
و حتی دادستانی
اقدام به ادامه فعالیت کرده، زورگویی نیست!!!
اما اینکه کسی بخواد این مرکز رو تعطیل کنه، زورگوییه؟؟؟
قطعا با توجه به شرایط کنونی جامعه، ایجاد یک پانسیون سگ و سایر حیوانات خانگی، اقدام به‌جا و ضروریه؛ اما اینکه این پانسیون در محدوده شهری باشه، برای همسایگان خیلی زجرآور و مشکل‌سلز خواهد بود.
وجود پت‌شاپ و حتی درمانگاه در محدوده شهری، خیلی متفاوت از وجود پانسیون حیوانات در محدوده شهری است!!! هر چند که برای همین‌ها هم الزامات و استانداردهایی موجوده…
در هر حال ایکاش قبل از اطهار نظر در این خصوص، خودتان را جای همسایگان قرار می‌دادید که چطور با بوی تعفن سگ‌ها و فضولات آنها و از همه مهم‌تر آلودگی صوتی در تمام ساعات شبانه‌روز این حیوانات کنار بیایید…
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
محمدرضا، حیوانات خانگی بخشی از زندگی روزمره مردم هستند. خوب یک‌عده هم هستند که با سگ مشکل دارند مثل همین واق واق کردن و سر و صدا که می‌فرمایید. به نظر شما این دلیل موجهی برای تعطیلی مرکزی است که علاوه بر ‌پانسیون که ضامن بیشتر سلامتی است، ایجاد اشتغال هم کرده؟ خیر دوست عزیز من با شما موافق نیستم و اگر این مرکز مشکلی دارد مثل نبود دامپزشک یا آشنا نبودن به یکسری قوانین بهداشتی و یا هر مشکل دیگری، باید برای اینگونه مراکز آموزش لازم و نیروی فیزیکی لازم را فراهم کرد تا پلیس مخفی سلامت جامعه باشند. اینکه چندنفر صدای سگ دوست ندارند، خوب من هم خیلی جیزها دوست ندارم ولی با گفت ‌گو باید حل بشه نه اینکه چماق دست بالای سر آنها ایستاد که …… خراب کردن و نق زدن آسان است ولی درست کردنه که مشکله و فکر می‌خواهد وگرنه هرکسی خراب کردن زحمت دیگران را بلد است.
محمد رضا
| Turkiye |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
سلام مجدد
عجب فرمایشی می‌کنید!!!
کدامیک از عرایض من ناظر بر حذف شغل و اشتغاله!
عرض من اینه:
پانسیون حیوانات خانگی و سگ، باید در جایی خارج از محدوده شهری باشه تا آسایش مردم تحت الشعاع آسایش حیوانات قرار نگیره!!!
یا سگ ندیدی، یا نمی‌دونی وجود چندتا سگ با هم در یک مکان یعنی چه؟
و وقتی شب ‌نیمه شب با هم واق واق کنند، چه بلایی بر سر همسایگان و افراد مریض و کودکان خردسال میاد!!!
اگر ابتدا در جایی پانسیون حیوانات وجود داشته و بعدا منازل مسکونی اطراف اون ساخته شده باشه، شاید بشه به این استدلال ضعیف شما پرداخت؛ اما نمیشه یک شبه یه پانسیون سگ که حداقل ۲۰ - ۳۰ تا سگ ساکن داره، در یه محله مسکونی ایجاد بشه و همسایه‌ها دفعتا از بوی گند فضولات و سر و صدای حیوانات آسایش و آرامش نداشته باشند و کسی هم مثل شما فرملش کنه، حیوانات بخشی از زندگی مردم هستند و صدای واق‌واق‌شون و بوی تلفنشون هم خوبه و مردم تحمل کنند!!!
اگر اشتغال بهانه‌ای برای ایجاد آلودگی صوتی هست، چرا یک کارگاه صنعتی در کوچه منزل مسکونی من و شما نیست؟
چرا در هر شهرها گروهی تحت عنوان ساماندهی صنوف مزاحم و خدماتی داریم و در اکثر شهرها، شهرکی تحت عنوان صنوف مزاحم یا صنوف خدماتی ایجاد و جانمایی شده؟
به شدت با فعالیت پانسیون سگ، موافقم؛ اما نه در محدوده شهری و کنار منزل مسکونی من و شما.
در حاشیه شهر و جایی مثل همین شهرک‌های صنوف مزاحم و یا باغات چسبیده به حاشیه شهر که حداقل مزاحمت برای همسایگان ایجاد کنه…
fa
|
Germany
|
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
5
سلام.
اولا پانسیون باید زیر نظر دامپزشک باشد تا در صورت وجود بیماری تشخیص لازم رو بده.. دوما اصلا چرا باید مرکزی که میتونه اشاعه بیماری های مشترک‌انسان و دام داشته باشه بخودش اجازه بده، بدون مجوزات لازم کار کنه. سوما تاخیر در تعطیلی این مرکز بسیار خطرناک و بازی با سلامتی و جان مردم است . نوشدارو بعد از مرگ سهراب نباشید...
این مجموعه مجوز پت شاپ هم ندارد. طبق گفته مسئول اتحادیه... و مورد دیگه اینکه وقتی اعلام و تایید شده که در منزل مسکونی مبادرت به فروش هر وسیله ای شده است خود اتحادیه چگونه مجوز حتی فروش وسایل حیوانات صادر کرده است.... اگر قرار باشد هر کسی در منزل مسکونی خود با نگهداری حیوانات و فروش وسایل مغازه ای کسب درآمد کند... سنگ‌روی سنگ بند نشده و سلامت جامعه بخطر می افتد.... خدا نکند که بیماری شایع شود...آیا این مرکز خاص است یا مسئولین مربوطه بی تفاوتند؟!!!!!
مردم آزاری نیز در این قضیه باید مورد توجه دادستانی محترم قرارگیرد...
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
2
11
طبق مستندات اداره دامپزشک اهواز و خوزستان ۴ مرتبه به مراجع قضایی در خصوص تعطیلی این مرکز نامه زده و عدم تعطیلی آن مرکز نشان از کم کاری مراجع قضایی رو نشان میده
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
متن نامه‌های دامپزشکی به دادستانی اهواز در اینجا منتشر نشده، اما متن نامه معاون دادستان که تقریبا ۱ ماه بعد از گزارش دامپزشکی به دادستانی، تنظیم شده، نه تنها به ۲ نامه مرکز بهداشت اهواز و دامپزشکی اهواز اشاره نکرده!
بلکه به استناد گزارش مردمی ، معاون محترم دادستان اهواز، دامپزشکی و محیط زیست و بهداشت و شهردار رو تحدید هم کرده که چرا پیگیر نیستید و به ترک فعل اشاره کرده…
خیلی جالبه…
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
بیماری های انسان و حیوان بسیار نادر است ،لطفا با دو تا کلمه وحشت ایجاد نکنید
م.س.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
10
دامپزشکی به دادستانی نامه زده که دستور قضایی برای برخورد بگیرد اونوقت دادستانی به دامپزشکی نامه زده چرا اقدام نمیکنید؟؟ مگر دامپزشکی نهاد انتظامی است؟
دامپزشکی ارگان فنی و تخصصی است که باید نظر کارشناسی بدهد و دادستانی است که باید حکم پلمپ و قلع و قمع بدهد و نیروی انتظامی اجرا کند.
خود دادستانی الان در خصوص دستورالعمل ترک فعل مدیران پاسخگو باشد که!!!
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
8
3
به اندازه کافی مردم حیوان آزار هستند و مسئولین دنبال بهانه و انحراف افکار عمومی از مسائل و گرفتاری های تراز اول کشور. حکیم مهر لطفا شما آب به آسیاب عاملان بدبختی و گرفتاری مردم و کشور نریز
پاسخ ها
دوستدار حیوانات
| Germany |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اشتباه نکنید. این موضوع بسیار مهم هست و متاسفانه از سگ هایی که در این کلیتیک بودن چند روز پیش مجبور شدن بدلیل بیماری آسان کشی شده و متاسفانه این کلینیک مجوز نداشته و مدت زیادی بدون مجوز و بدون دامپزشک مرکز نگهداری بدون رعایت اصول علمی در وسط مجتمع مسکونی تاسیس کرده بود... و افرادی که در این مرکز کار میکردند هیچکدام حتی تحصیلات مرتبط نداشتن. متاسفانه مسئولین امر دیر اقدام کردن .. ولی پت شاپ و مواد غذایی هم افراد مطلع باید بفروشن چون همین موادغذایی حیوانات نیاز به اطلاعات لازم داره. همه این موارد باید اهمیت داده بشه.
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
6
7
این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است: ۱- عدم اخذ مجوز توسط مرکز ۲-آلودگی زیست محیطی. در خصوص بحث اول که هیچ باید در صورت داشتن معیارهای لازم مجوز بدهند . ولی در مورد دوم این اراجیف را باور نکنید. شهرداری و محیط زیست اهواز خیلی مرد هستند سگ های ولگرد را سامان دهی کنند. یک فکری به حال غبار کنند که راه نفس ملت را بسته. یک فکری به حال فاضلاب کنند که با یک باران لجن و کثافت تا ارتفاع یک متری سالن پذیرایی ملت بالا نزند. بحث آلودگی صوتی هم که مطرح شد . مگر بچه های مردم از صبح تا شب سر و صدا نمی کنند، مگر دوره گردان با بلندگو سرو صدا ندارند؟ مگر تالار های عزا و عروسی سر و صدا ندارند … مگر سگ ها و گربه های خیابان آلودگی صوتی ندارند ؟ حالا یک سگ دو کیلویی شد آلودگی صوتی ؟؟؟!!! اون مراسم ها که تا بوق سگ تو خیابون می کوبند و ترافیک راه می ندازن آلودگی صوتی نیست؟! اگه از سگ بدتان می آید به دلیل مذهبی آن بحث دیگری است ولی تو رو به خدا فلان چیز را به ...... ربط ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
احسنت به نظریه عالی شما برادر یا خواهرعزیز
چ چ
|
Czechia
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
1
3
..................... اجرای قانون و پایبندی به قانون خیلی خوبه به نفع همه است
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
آلودگی صوتی که برای خانه های جنب مدارس و پارکها و جاده ها ایجاد میشه رو کی پاسخگو است بحث آلودگی صوتی نیست یا ترس ...بحث اینکه مردم به دلیل هزار خرج و مخارج بالا دیگه اعصابی ندارن که جواب بچه ها رو بدن چه برسه به واق سگ ..موضوع از بیخ
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
کدام قانون عزیزم؟ قانون باید برای ایجاد عدالت، برابری و یکسان بودن فرصتها باشه نه اینکه یک عده خاص به نفع خود یک چیز را به زور به اسم قانون به مردم القا کنند و بعد شما بفرمایید مه کسی حرف نزنه چون قانونه. خیر، قانونی که باعث ایجاد برتری برخی بر برخی دیگر بشود و ایجاد نابرابری کند قابل احترام نیست.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
3
4
باز هم بزرگنمایی رسانه ای میکنن تا بهانه برای تعطیل کردن کلینیک ها پت شاپ ها فراهم بشه. در کل دنیا کلینیک ها پت شاپ ها پانسیون ها داخل شهر هستن منتها در منطقه تجاری و نه مسکونی. این مرکز هم حداکثر فقط باید محلش عوض بشه دیگه اینهمه پرونده سازی واسه چیه؟
پاسخ ها
دوستدار حیوانات
| Germany |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اشتباه نکنید موضوع مهمتر از این حرفاست‌ چند تا حیوان بی کناه بیمار شدن در این مرکز فوت شدن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
1
0
بهداشت به کاسب کارهای کوچک و کم بضاعت که اکثرا هم مواد بسته بندی عرضه میکند اما زورش به ..........هایی مثل ... چنج نمیرسد
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
4
5
لطفا انقدسگهای بدبخت رو جلوی دهن مردم نندازین اگرازسگهای بدبخت نفرت داریم انقد اب به اسیاب ان بی پناهان نریزین انها اندازه کافی زجرگرسنگی وتشنگی وسرما وگرما وبی وپناهی رو میکشند شما حتی روی زمین وزیر سقف خدا که حق مسلم وطلیعی انهاست رو بهشون روا ندارین هی انجس بودن نگین مگرزیر پتوی ما هستن یا روی فرش منزلمانن اخع چرا انقد نسبت به موجود عزیز و مهربان خدا سنگدلین بخدانفرین شده زمینی گه جای مخلوقات خدا نباشد از انسان ویرانگرتر هیچ موجودی نیست لطفا انقد افکار عمومی رانسبت به انها مخدوش نکنید خدا نگذره از برنامه کثیف دومینو مردم ما امدازه خودشان حیوان ازار پبی فرهنگند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
سفسطه نکن جانم. اصول پانسیون رعایت نشده. مجوزی گرفته نشده. یک مرکز نامناسب هست که باید تعطیل بشه. تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
2
4
هر کسی که درس نخونده و توانایش رو واسه درس خوندن نداشته و باباش جیبش رو پر کرده و میگه به حیوانات علاقه دارم که نباید پاشه پانسیون بدون مقررات و مجوز های لازمه بزنه.
یک نفر پاشده یه کار بدون مجوز کرده و الان وظیفه نهاد های حاکمیتی محاکمه متخلف هست.
پاسخ ها
دوستدار حیوانات
| Germany |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
کاملا درسته و متاسفانه یه عده آگاهانه یا ناگاهانه دارن از این افراد دفاع میکنن نمیدونن که چند تا ......... که اصلا سواد مربوطه رو ندارن رفتن دور هم جمع شدن و اصلا یه ذره تو فکر حیونای بیچاره و صاحب آنها نیستن . بعد حالا که چند تا حیوان فوت شدن و صاحباشون بیمار شدن و مرکز ...... و بیماری رو متوجه شدن ، اینجا اومدن دفاع بیخود میکنن. هر کسی که ذره ای اطلاعات بهداشتی و دامپزشکی داشته باشه میدون بدون وجود فرد مطلع در این مراکز میتون چه فاجعه ای از نظر شیوع بیماری در بین حیوانات و انسانها ایجاد کنه. و شاید در آینده نزدیک باید منتظر خبر بیماری هایی که در این‌مرکز رخ داده باشیم اقلا دو موردش رو من شنیدم... خدا رحم کنه
دوستدار حیوانات
| Germany |
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
احسنت. و جالبه خودشونو دامپزشک‌معرفی میکنن.. و افراد شاغل کلا سواد مرتبط ندارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
2
3
با طرح شکایت در اداره اماکن درخواست پلمپ محوعه را بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
دوست گرامی تو عکس مندرج در خبر اومده اداره دامپزشکی اهواز دوبار درخواست پلمپ به اماکن داده ولی عمل نشده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
من ندیدم هیچ مکاتبه ای با اماکن صورت گرفته باشه اداره اماکن به راحتی این مرکز را پلمپ میکند .............
دوستدار حیوانات
| Germany |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اماکن اگه مجوز پت شاپ داده باید پاسخگو باشه ... گویا بافت کاملا مسکونی بوده و مجوز کلینیک نداشته .. و فقط با مجوز اماکن پت شاپ زده و بدون مجوز دامپزشکی به نگهداری میپرداخته
دامپزشک متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
0
دوبار درخواست داده اداره اهواز تصویرش در خبر هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
1
2
عزیزم کسی نمیگه سگدونی نباشه میگن جاش اینجا نیست ضمنا مگه میشه گاوداري و مرغداری در یک محیط مسکونی تاسیس کرد شهر محل زنگی انسان هست نه پرورش سگ و یا مرغداری و یا گاوداري نظامدامداری کشوری برای هرکدام تعریفی دارد
دامپزشک کارکرده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
0
روند صحیح پیگیری به این ترتیب است:
مرحله اول بردن شکایت به دادگاهه قاضی به دامپزشکی حکم ورود و در معیت نیروی انتظامی جهت جلوگیری از درگیری احتمالی نامه میده و گزارش کارشناسی تهیه میشه و در نهایت قاضی پرونده با استناد به نظریه کارشناسی کارشناس اداره دامپزشکی، رای رو صادر می کنه.والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
3
1
باز هم بزرگ نمایی رسانه های داخلی در صدد مبارزه با سگ و نگهداری آن. و باز هم ناآگاهی مردم و باز هم خوشحالی حیوان ستیزان و بهانه به دست گرفتن آنها وووووو باز هم تکرار مکررات......
پاسخ ها
دوستدار حیوانات
| Germany |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
دفاع لز خیانتکاران حیوانات و صاحباشون هست حرف شما
گاوچران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
1
4
اون گروهی که معتقدند سگ بخشی از زندگی انسان شده، چرا سگ را وارد محیط غالب انسانی می کنند، اونها بروند و با سگ ها زندگی کنند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
0
این پانسیون هایی که بدون مجوز در ساختمانها فعال هستند و گاهی کارهای درمانی هم می کنند به مشکلی علاوه بر مشکلات موجود تبدیل شده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
0
ما از همسایه هاشون بودیم همچین خبری های منفی که همسایه ها نا راضی بودن صدای واق واق سگ و ترس کودکان و در خیابان سگ می چر خانندن خبری نبود اینکه فضولات سگ بیرون بود هم ما ندیدیم خیلی هم بی ازار بودن اتفاقا خیابان خیلی تاریک و پر بود از ادمهای زبالهگرد جمع میشدن تاریک که می شد رفتن به خیابن سخت بود با اومد اون و چراغ های در خانه اش خیابان روشن شب ها به راحتی بچه ها بیرون می رفتن
نظر شما
ادامه