کد خبر: ۷۴۶۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به الزام به‌کارگیری مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک در سایت‌های نگهداری نهاده‌های وارداتی بیان کرد: حضور تمام وقت مسئولین فنی بهداشتی در سایت به خصوص در زمان تخلیه و بارگیری جهت ارسال به اقصی نقاط کشور الزامی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر گفت: جلسه آموزشی توجیهی مسئولین فنی بهداشتی سایت‌های نگهداری نهاده‌های خام دامی با حضور کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، روسای ادارات ستادی نظارت بر بهداشت عمومی، قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، مدیران سایت‌های نگهداری و مسئولین فنی در مجتمع بندری امام خمینی (ه) برگزار شد.

مسعود خسروانی افزود: در این دوره آموزشی که با تدریس روسای اداره بهداشت و نظارت و قرنطینه امنیت زیستی دامپزشکی استان برگزار شد در خصوص  نظارت‌های دقیق بهداشتی از زمان ورود نهاده‌های خام دامی به کشور مطالبی ارائه شد.

«عبدالله محمدحسنی» ادامه داد: مسئولین فنی بهداشتی مستقر در سایت‌های نگهداری نهاده‌های دامی بازوان توانمند دامپزشکی استان در تامین سلامت، تضمین کیفیت و امنیت زیستی کشور هستند.

در ادامه بهمن جوشن رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان با بیان این مطلب که ترخیص نهاده منوط به صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای است، افزود: مسئولین مستقر در سایت‌های نگهداری نهاده‌های دامی وارداتی باید نسبت صدور گواهی قرنطینه‌ای به مقاصد و مجاز معتبر با ذکر کامل مشخصات مقصد اقدام کنند.

وی گفت: نام کاربری و رمزهای عبوری که در اختیار مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی از سوی این اداره کل جهت صدور گواهی حمل قرار می‌گیرد، دارای بار حقوقی و قضایی است و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف مطابق با قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

در پایان نیز جلسه‌ی پرسش و پاسخ برگزار شد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
4
ستاد مبارزه با مسئولین فنی بندر امام با موفقیت برگزار شد و هیچ گونه ضمانتی جهت پرداخت حقوق مسئولین فنی جهت نظارت ۲۴ ساعته صورت نپذیرفت.
از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
2
اداره کل استان خوزستان کار ۲۴ ساعته هرروزه ( ۱۶۸ ساعت کاری در هفته) را بر عهده ۲ مسئول فنی گذاشته و هیچگونه نظارتی بر روی پرداخت اضافه کار و شبکاریشان ندارد.
شوربختانه بازوی اجرایی در استان خوزستان فوق العاده ضعیف است.
حسین دامپزشک قدیم بندر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
1
4
متاسفانه اداره دامپزشکی استان در این جلسه از کارفرمایان هم دعوت به عمل آورده، که چیزی جز پایین آوردن شان و جایگاه مسئولین فنی نبوده، چرا که وقتی کارفرما وجود دارد دامپزشک نمی‌تواند مشکلات خود را به راحتی بازگو کند و به نظرم این کار اداره برای اين هدف بوده که مسئولین فنی را در مقابل کارفرمایان قرار داده تا به خوبی نتوانند برای حقشان تلاش کنند. چنانچه جایگاه مسئولین فنی بندر برای اداره استان مهم است یک جلسه برگزار کنند بدون حضور کارفرمایان و با مدیر کل و در شان مسئول فنی.شایان ذکر است بیش از ده سال است مدیر کل استان چه مدیر کل قبلی و چه جدید که چند ماه است سر کار آمده هیچ جلسه ای با مسئولین فنی و بخش خصوصی به شخصه نداشته و فقط معاونین خود را مامور این کار کرده چرا که می‌داند مورد هجمه قرار خواهد گرفت. مسئولیت تمام وقت مستلزم حقوق تمام وقت است ولی متاسفانه مدیر کل جدید ضرب ضرایب را ملاک عمل قرار داده چرا که ترس این را دارند که مورد حجمه کارفرمایان قرار گیرد.
چنانچه مدیر کل جدید بخواهد متفاوت از مدیر کل قبلی باشد باید حرکتی جهادی اتخاذ کند یا الان با مدیران قبلی فرقی ندارد و خود را متمایز نباید بداند.
نظر شما
ادامه