کد خبر: ۷۴۶۱۹
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
پاسخ‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به گزارش حکیم مهر:
«دکتر ابراهیم رحیمی» افزود: روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه بعد از ظهر، درب اتاق من به روی تمام دانشجویان باز است که بنشینند با هم بحث و مجادله کنیم؛ اگر انتقادی باشد، می‌پذیریم و تلاش می‌کنیم که در صورت امکان اصلاح شود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چندی پیش و در یکی از سلسله‌ گزارش‌های حکیم مهر از وضعیت دانشکده‌های دامپزشکی سراسر کشور، دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد نسبت به برخی رفتارهای اساتید در حوزه ارائه جزوه، گلایه کرده بودند (اینجا). رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد که خود دانش‌آموخته رشته دامپزشکی است، در گفت‌وگو با حکیم مهر، با تاکید بر اینکه دانشجو نباید خود را وابسته به جزوه کند، می‌گوید: «پیش آمده که رفرنس‌های اصیل را با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون و تا ۴۰ میلیون تومان خریداری کردیم، اما متاسفانه می‌بینیم که دانشجویان رغبت نمی‌کنند که آن را باز و تورق کنند و دو صفحه از آن را بخوانند. انتظار ما از دانشجویان دامپزشکی به‌عنوان دکترهای آینده این است که حتما از رفرنس‌ها و منابع اصیل استفاده کنند.»

به اعتقاد «دکتر ابراهیم رحیمی» بی‌انصافی است اگر بخواهیم داوران «دام‌تاپ» را زیر سوال ببریم: «اینها اساتید ما و شرکت‌کنندگان بودند و احترام آنها بر ما واجب است. نباید با یک حرف نسنجیده باعث بی‌انگیزگی و دلخوری همکاران و دانشجویان شویم و کاری کنیم که تصور دیگران نیز نسبت به این مسابقات خراب شود. ما از سازمان مرکزی نماینده داشتیم تا بر آنها نظارت کرده و مهر تایید بزند.»

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، یکی از انتقادهای دانشجویان این بود که معمولا کلاس‌های با امکانات خوب را به ترم بالایی‌ها می‌دهند و ترم پایینی‌ها محبورند در کلاس‌های بدون امکانات درس بخوانند. پاسخ شما چیست؟

دانشجویان ما مثل خواهر و برادران بنده هستند و اصلا قصد ندارم که خدایی نکرده بگویم دروغ می‌گویند یا اشتباه کرده‌اند. اما واقعیت این است که شرایط به این تندی که دوستان اشاره کردند، نیست. به هر حال ممکن است که نقصان‌ یا ضعف‌هایی در امکانات وجود داشته باشد و من منکر این قضیه نمی‌شوم، اما اینطور هم نیست که بخواهیم کلاس‌های فول را صرفا به ترم بالایی‌ها و کلاس‌های ضعیف‌تر را به ترم‌های پایین‌تر بدهیم، به هر حال ممکن است برخی از این کلاس‌ها ویدیو پرژکتور نداشته باشند.

البته دستور خرید ۴۰ ویدیو پروژکتور در کل دانشگاه داده شده و ان‌شاءالله برای مهر ماه، تمام کلاس‌ها به ویدیو پروژکتور مجهز خواهند شد؛ یعنی باید این اتفاق بیفتد. البته از قبل هم تعدادی ویدیو پروژکتور داشتیم، اما به هر حال ممکن است بخشی از آنها خراب شده باشند، کمااینکه بحث کرونا هم باعث شد که برخی اصلاحات صورت نگیرد.

حکیم مهر: یکی دیگر از گلایه‌ها این بود که اساتید حاضر نمی‌شوند جزوه‌ها و پاورپوینت‌های خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

دانشکده ۳۰ عضو هیات علمی استادیار به بالا دارد و شاید یکی از قو‌ی‌ترین ترکیب‌های اعضای هیات علمی در سطح دانشکده‌های دامپزشکی کشور را داریم. پنج استاد تمام و شش دانشیار داریم و مابقی اساتید ما هم استادیار هستند که تعداد زیادی از آنها در شرف دانشیار شدن هستند. اساتید از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و اینکه برخی از آنها جزوه یا پاورپوینت نمی‌دهند، مربوط به ویژگی‌های متفاوت آنها می‌شود. خود من هم اعتقادی ندارم که دانشجو حتما باید پاورپوینت در اختیار داشته باشد و از روی آن بخواند، بلکه دانشجو می‌بایست رفرنس‌ها را مطالعه و در کنار آن جزوات تکمیلی را بخواند.

خیلی از اساتید هم عکس این قضیه رفتار و جزوات خود را چاپ و تکثیر کردند و در اختیار دانشجویان قرار دادند. برخی دانشجویان هم جزوه‌های خود را از سال بالایی‌ها می‌گیرند. در این میان عده‌ای نیز متاسفانه فقط تکیه بر برخی جزوه‌ها و پاورپوینت‌ها دارند و اتفاقا لازم است که این دیدگاه‌ها عوض شود و دوستان رفرنس‌های جدید را بخوانند.

کتابخانه‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یکی از بزرگترین کتابخانه‌های استان است و ما هرساله رفرنس‌های بسیار زیادی را بعضا با قیمت‌های خیلی بالا می‌خریم. حتی پیش آمده که رفرنس‌های اصیل را با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون و تا ۴۰ میلیون تومان خریداری کردیم. اما متاسفانه می‌بینیم که دانشجویان رغبت نمی‌کنند که آن را باز و تورق کنند و دو صفحه از آن را بخوانند. انتظار ما از دانشجویان دامپزشکی به‌عنوان دکترهای آینده این است که حتما از رفرنس‌ها و منابع اصیل استفاده کنند. در این میان ممکن است برخی اساتید هم کم‌لطفی کنند که ان‌شاالله این اتفاق اصلاح می‌شود.

حکیم مهر: یکی از گلایه‌های دیگر دانشجویان این بود که تعداد ورودی‌های دانشکده در سال ۹۹، ۱۵ نفر اما در سال ۹۷، ۱۱۵ نفر بوده‌اند و این مساله مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

۱۵ نفر که نه، حدود ۲۰ نفر بودند. ورودی پرجمعیت هم فقط در یک سال تجربه کردیم که رغبت زیادی هم به آن نداشتیم و در ادامه هم دچار مشکل شدیم. کمااینکه باعث شد ما بعضا چهار سکشن داشته باشیم و روی دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی ما فشار زیادی وجود داشت. اما درحال حاضر تعداد پذیرش ما در هر ترم بین ۲۵ تا ۳۰ دانشجوست که عدد ایده‌آلی است و نباید بیشتر از این و نه کمتر از این عدد باشد. اگرچه ما وابسته به دانشجو هستیم اما نه‌تنها در رشته دامپزشکی، بلکه در سایر رشته‌ها هم اعتقاد داریم که باید بر اساس آمایش سرزمینی، بر اساس تعداد اعضای هیات علمی و ظرفیت‌ها و توانایی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دانشجو بگیریم. در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ دانشجو، برای حداقل دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد یک مورد ایدهآل است که چند سالی هم هست که به همین شکل پذیرش می‌کنیم.

حکیم مهر: گلایه دیگر این بود که تمام تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی خراب است. به طور کلی وضعیت تجهیزات دانشکده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این که بگوییم تمام تجهیزات خراب است، یک مقدار کم‌لطفی است. حالا ممکن است یک دستگاه کالیبره نباشد یا آن را برای تعمیر فرستاده باشیم. در واقع هم فکر می‌کنم که یکی از دستگاه‌های سکشن‌گیری خراب بوده و آن را به تهران ارسال کردیم و قرار بوده که دستگاه را ظرف مدت یک هفته به ما تحویل دهند، اما بعدا گفتند که فلان قطعه هم خراب است و باید از خارج از کشور بیاید. پس در این مورد هم ما کوتاهی نکردیم، بلکه شرکتی که باید دستگاه را پشتیبانی می‌کرده، مقداری در تحویل دستگاه کوتاهی کرده  است.

اتفاقا آزمایشگاه دانشکده در حال کسب ایزو ۱۷۰۲۵ است و تا الان ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و در حال حاضر آزمایشگاه همکار شرکت آب و فاضلاب و همچنین اداره دامپزشکی هستیم. این مهم نشان‌دهنده این است که همه دستگاه‌های ما کالیبره و به روز هستند و اگر غیر از این باشد، گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ به ما نمی‌دهند یا اجازه نمی‌دهند که آزمایشگاه همکار اداره آب و فاضلاب یا دامپزشکی شویم، چون نظارت‌های آنها خیلی دقیق و دوره‌ای صورت می‌گیرد و کارشناسان ما نیز دائما تست خواهند شد.

من منکر این نمی‌شوم که در یک گروه، تعدادی از دستگاه‌ها آسیب دیده یا کمبود داشته است. هر چند که من بعد از مطالعه‌ای که انجام دادم، هم به معاونت پژوهشی و هم ریاست آزمایشگاه تاکید کردم که گزارشی به من بدهند که واقعا چه دستگاه‌هایی آسیب دیده و اگر آسیب دیده، چرا به بنده اطلاع ندادند. البته من از دانشجویان هم انتظار دارم که اگر واقعا مشکلی هست، به جای رسانه‌ای کردن آن، ابتدا باید به دانشکده و ریاست دانشکده، معاونت پژوهشی یا معاونت آموزشی بنده اطلاع دهند اگر اصلاح نشد یا اگر توجیه نشدند، بعدا مراحل بعدی طی شود.

حکیم مهر: گلایه دیگر این بود که داوران مسابقه «دام تاپ» خودشان ایده دادند و خودشان تصمیم گرفتنند که کدام ایده‌ها بالا بیاید. نظر شما در این خصوص چیست؟

داوران صرفا از واحد دانشگاهی ما نبودند، بلکه تعدادی از آنها از دانشگاه شهرکرد، تعدادی از عزیزان بنیاد نخبگان تشریف داشتند، برخی از استان اصفهان، تعدادی از نظام دامپزشکی و عده‌ای هم از اداره دامپزشکی بودند. در واقع فقط ۲ نفر از داوران ما خودی بودند. ۱۱ یا ۹ داور در سه مرحله داوری کرده بودند. حالا فرض کنیم که دو یا سه نفر هم با یک ایده همراه بودند. مابقی داوران چه؟ یعنی آنها هم خطا کردند؟ خیر، من نمی‌توانم بگویم مغرضانه بوده است و بیانصافی است اگر بخواهیم داوران محترم خود را زیر سوال ببریم. اینها اساتید ما و شرکت‌کنندگان بودند و احترام آنها بر ما واجب است. نباید با یک حرف نسنجیده باعث بی‌انگیزگی و دلخوری همکاران و دانشجویان شویم و کاری کنیم که تصور دیگران نیز نسبت به این مسابقات خراب شود. ما از سازمان مرکزی نماینده داشتیم تا بر آنها نظارت کرده و مهر تایید بزند.

حالا ممکن است در جایی برخی سوالات ساده‌تر بوده باشد که این مساله را در ارتباط با امتحانات هم داریم. ممکن است یک استاد امتیازهای متفاوتی را به نحوه پاسخ‌دهی یک دانشجو بدهد با یک تلورانس ۱۰ یا ۲۰ درصد بدهد، اما اینکه بگوییم برخی این سوالات را از قبل می‌دانستند، کاملا رد می‌کنم.

حکیم مهر: گلایه بعدی این بود که یک استاد خاص در زمینه کیس‌ها، آموزش لازم را به دانشجویان نمی‌دهد و اصطلاحا برای خود رقیب نمی‌تراشد.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد شاید تنها دانشکده دامپزشکی حداقل در بین دانشگاه‌های آزاد باشد که دو تا سه کلینیک تخصصی مجزا در شهرهای متفاوت دارد. برای گرفتن دوره‌های تخصصی، تجهیزاتی را هم مجددا خریداری کردیم که انشاءالله بتوانیم آنها را نصب کنیم.

خوشبختانه تا آنجا که من اطلاع دارم، تعداد کیس‌ها در این دو کلینیک تخصصی کم نیست. اما در ارتباط با اینکه یک استاد در این زمینه کوتاهی کند، اینها را باید به ما منعکس کنند. حتما هم منعکس کنند که کجا بوده و دلیل آن چه بوده است. در این مورد خاص می‌توانم حدس بزنم که چه کسی یا چند نفر بوده‌اند. به هر حال ممکن است بعضی از اساتید ما خدای نکرده به صورت سهوی کوتاهی کنند، اما من حتما این مورد را به دوستان تذکر می‌دهم.

ما به صورت ماهیانه در همه دانشکده‌ها، برای اعضای هیات علمی جلسات توجیهی داریم و اگر گزارش‌هایی از سوی دانشجویان برسد، حتما راستی‌آزمایی و برخورد می‌شود. دوستان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، حراست و گزینش این مسائل را رصد می‌کنند. من این گزارش را در حکیم مهر خواندم اما خودم هیچ گزارشی از یک دانشجو هم ندیدم که این مساله را مستقیم به خودم بگوید. این خیلی جالب نیست کمااینکه اگر به من می‌گفتند، حتما برخورد می‌کردم و الان هم حتما این کار را می‌کنم. وظیفه ماست که به‌عنوان مسئول و معلم، مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهیم. اگر حقوقی می‌گیریم و کم است یا کوتاهی‌هایی وجود دارد، ما پذیرفتیم که معلم باشیم و در شأن یک معلم و استاد خدمت‌رسانی کنیم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

از شما و همکاران شما تشکر ویژه دارم و از دانشجویان عزیز که برخی نقطه نظرات را به ما انتقال می‌دهند، سپاسگزارم. من از همه دانشجویان و اساتید خواهش می‌کنم اگر نکته، پیشنهاد یا انتقادی دارند، به ما هم منتقل کنند که انشاءالله بتواند بازخورد خیلی خوبی داشته باشد. روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه بعد از ظهر، درب اتاق من به روی تمام دانشجویان باز است که بنشینند با هم بحث و مجادله کنیم. خود من و معاونین بنده، افرادی هستیم که اگر انتقادی باشد، می‌پذیریم و تلاش می‌کنیم که در صورت امکان اصلاح شود. ممنون از شما که با من تماس گرفتید، تماس شما من را خیلی خوشحال کرد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
15
8
این انتقادات وارده به دانشکده ها را چه کسانی میگویند ؟؟ افراد مطلع و مطمئن ؟ یا اینکه یک نفر به حکیم مهر می‌گوید من دانشجوی این دانشکده هستم و این شرایط هست چطور هر چیزی باور می‌شود و منتشر میشود ، یا گزارش تهیه نکنید یا منابع خود را شفاف سازی کنید بنده از ریاست محترم دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و آزاد شهرکرد بابت متانت در پاسخ تشکر میکنم چراکه این گونه گزارشات شایسته این برخوردهای متین نیستند و بیشتر جنبه جنجال دارند و مشکلی را حل نمی‌کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دوست عزیز، یک نفر به آموزش یا امکانات یا هر جیز دیگری در دانشکده‌ی شما اعتراض دارد، اسم فرد به چه درد شما می‌خوره؟ بری مثلأ امکانات جراحی را نشان او بدهید یا امکانات کلینیک؟ راه چاره ساده‌ است همین‌ها را تصویری در حکیم مهر بچاپ برسانید تا لازم نباشد اینقدر بخواهید به دانشجوی معترض بتازید. ............ یک عکس از اتاق جراحی دام بزرگ، یا آزمایشگاه باکتری‌شناسی و پاتولوژی و یا کلاس درسی کفایت می‌کند که تا صحت گفتار شما تایید یا رد.
ناشناس
| France |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
.............. با ۴ تا عکس راحت می‌توانستید حرفتان را اثبات کنید. وقتی سخن از پروژکتور به عنوان امکانات پیشرفته در دانشکده می‌آید بقیه امکانات تکلیفش مشخصه.
ناشناس
| France |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
البته مقصر این استاد محترم و کادر آموزشی نیستند. دانشگاهها بودجه‌ای دریافت نمی‌کنند که بخواهند امکاناتی داشته باشند و این عقب افتادی صرفأ به علت هزینه نشدن در زیرساخت‌های کشور در دو دهه اخیر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
9
10
ازاد شهرکرد دانشکده دامپزشکی خیلی خوبی داره
که مدیون استانی که شغلشون دامداریه
مدیران وقتش هم تیز هوش بودن و بیمارستان دام کوچیک اصفهان راه اندازی کردن که مشکل کیس حیوان خانگی برای اموزش دانشجوکه اون زمان وجود داشت رفع کنند
.............. در دام بزرگ و جراحی و رادیولوژی و .. به جد دانشگاه خیلی خوب و به روزیه
اوایل دهه 80 که هنوز دانشگاههای دیگر pcr نمی دانستند چیه این دانشگاه به صورت روتین به دانشجوش اموزش می داد!
تجهیزات ivf داشت و حتی دنبال کلونینگ بز بودند! بعد رویان دومین مجموعه بود که این کار شروع کرد اما فکر کنم لغو شد
خروجی های خیلی شاخصی هم داره!
یک دانشجوی ترم پایین با نظراتی خیلی خام دلیل نمیشه این دانشگاه زیر سوال ببریم!
طرف نگران بوده چرا پاور نمی دادن بخونیم! اونم جایی که خودتون در مصاحبه رییس می تونید حس کنید اصل بر رفرنس بوده و هست! تنبلی افراد دلیل بر ضعف دانشگاه نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
با عرض سلام و خدا قوت . از تمامی اساتید دامپزشک نهایت سپاس و امتنان دارم ولی بایست عرض کنم دانشکده دامپزشکی جندی شاپور در سال ۷۶ به پی سی ار مجز شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اولا pcr سال 1983 اختراع شد و در ایران از سال 1381 وارد شد ! چگونه درسال 1998 این دستگاه را دیدید؟

دوما :جندی شاپور دانشگاه علوم پزشکی است ! دانشکده دامپزشکی برای دانشگاه شهید چمران اهواز است ! دارا بودن دانشکده پزشکی اصلا ربطی به دانشکده دامپزشکی که برای وزارت خانه دیگر هست ندارد! در ضمن
اون تجهیزات اصلا برای دانشگاه شما نبوده و کلا سیستم تجهیزات علوم پزشکی خیلی با دامپزشکی فرق دارد!
اینکه دانشگاهها کنار هم باشن دلیل مجهز بودن دانشکده دامپزشکی نیست! اون برای پزشکی بوده است نه شما! با کت شلوار مردم پز ندهید!
مثل این است الان بچه های دانشگاه تهران بیان پز تجهیزات دانشکده پزشکی تهران که برای دانتشگاه علوم پزشکی تهران است را بدهند!
یا باهنر کرمان پز تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمان! و البته بقیه دانشکده های دیگر
همین الان برو به عنوان یک دامپزشک از تجیهزات علوم پزشکی جندی شاپور استفاده کن ! اصلا راحت نمی دهند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
2
13
از رییس دانشگاه ازاد شهرکرد تشکر می کنم که حداقل جوابگو بود اما اقای دکتر خطاهای دام تاپ به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. نادیده گرفتن عدم تعارض منافع در خصوص یکی از داوران و شرکت کننده ای که رتبه بندی را زیر سوال بردند به هیچ عنوان قابل انکار نیست و در تاریخ این دانشگاه ماندگار شد! اینکه داور اسپانسر باشد و به خاطر حمایت مالی که از مسابقه می کند اعمال نفوذ در نتایج کند و با امتیازات منفی، امتیازات سایر داوران را خنثی کند تا شرکت کننده مورد نظرش امتیاز بالا کسب کند اصلا و ابدا فراموش شدنی نیست. آقای دکتر توصیه اکید می کنم که حتما شرح ماجرا را از برگزار کنندگان جویا شوید و در اعداد و ارقام و آماری هم که ارایه کردید بازبینی کنید چون درست نیستند و داوران مقیم دانشگاه تان در دام تاپ با مراجعه ای که به پورتال اعضای هیات علمی دانشگاه شما کردم بیش از ۲ نفر بودند و عدد ۳ صحیح است!
پاسخ ها
ورودی 86 دانشگاه ازاد شهرکرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دوست عزیز مشکل فراتر از یک مسابقه ست متاسفانه اساتید دانشکده دامپزشکی شهکرد کم لطفی های زیادی به دانشجویان میکنند خدا رحمت کند آقای مهندس زمانی استاد عزیزمون که ی بار سیر تا پیاز علت این مشکلات بهمون گف بچه های وروردی 86 میدونن چی میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
کدام اعداد و ارقام جابجا شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حالا ایده ات چی بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
حداقل شجاعت داشته باشید اعلام کنید کدوم طرح مورد بی عدالتی قرار گرفته تا دوستان خواننده که فرهیخته هم هستند قضاوت کنند، بحث ارائه ایده است نه ارائه نتیجه یک طرح، طرح و ایده هر دو باید عملی و نوآوری داشته باشه، رویایی که نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
4
5
حکیم لطفا در گزارش های اینگونه فرد را نام ببر
فرد مصاحبه شده است و طبق اصول اخلاقی و حرفه ای خبری باید شفاف ذکر شود و حتما رزومه فرد ذکر شود
این دانشگاه‌ها انجمن علمی دارند که ماشالله از هیچ کسی هم حساب نمی برند! خوب دغدغه مند تر از آنها که نداریم!
مشکلات را ذکر و رسانه ای کنند و مطالبه گری کنند خیلی هم کار خوبی است
ولی اینکه یک فرد ناشناس صحبت هایی بکند که از آنها جنین بر بیاید که هنوز راه درازی دارد تا بداند اصلا دانشکده دامپزشکی چیست و باید چگونه باشد و فقط دنبال ایراد تراشی است که نشد نقد یک دانشکده!
روسای دانشگاه هم فرد را دعوت نمایند و حضورا پاسخگو مشکلات باشند
قطعا مشکلات در هر مرحله از پیشرفت آموزش با مرحله قبل فرق دارد، دانشجو سال اول نگرانی متفاوتی با اینترن دارد
منبع خبری برای خبر سری نیست که محرمانه بماند!
پاسخ ها
ورودی 86 دانشگاه ازاد شهرکرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دوست عزیز اگر حکیم مهر اسم دانشجو اعلام بکنه که اساتید نابودش میکنن
ورودی ۸۷
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
5
10
باسلام
از پاسخگویی به موقع استاد گرانقدرم جناب دکتر رحیمی خرسندم. تمام موارد را بعنوان دانشجوی قدیمی دانشکده رد میکنم چون ندیده ام اما...
در مورد استادی که خوب آموزش نمیدهند و رغیب نمیتراشند برای خودشان نیازی به گفتن به ریاست دانشگاه و دانشکده نمیبینم چون از ورودی های ۸۰ به بعد ایشان زبان زد خاص و عام شده اند و خیلی از کیس های ارجاعی به کلینیک را هم میپراندند.
از هر دانشجویی سوال کنید بدون شک نام یک نفر غیر دکتر، غیر استاد و غیر علمی میدرخشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اشتباهی منفی دادم. پوزش میخام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
منم هم ورودی شما تو اهواز بودم. آرزوم بود که منم یکبار توسط استادها به مسابقات اسب سواری یا پرورش دام ها برده شوم. اما همیشه خدا تیمشون جدا بود. بنده از اموزششون در دانشکده البته راضی هستم. اما هیچ وقت برای اینکه فقط یک تیپه خاص رو با خودشون بیرون میبردن نمیبخشم.
ورودی 86 دانشگاه ازاد شهرکرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بنده هم به عنوان دانشجو قدیمی این دانشکده تمام انتقادات وارد شده توسط دانشجویان محترم تایید میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
در جراحی هستند و یا دام کوچک؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
1
11
توان دانشکده دامپزشکی و اساتیدش همینه که می‌بینید. در همه جای کشور همینه زیرا از یک طرف هزینه‌ای برای زیر ساخت کشور در ۲۰ سال اخیر صورت نگرفته و از طرف دیگر ............ شده. بیشتر از این انتظاری نیست و تاره روزهای خوب دانشگاهها است.
پاسخ ها
ورودی 86 دانشگاه ازاد شهرکرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دوست عزیز وضعیت دانشکده دامپزشکی دانشگاه ازاد شهرکرد خوب نیست اصلا زمان ما بخش جراحی دام بزرگ ی محوطه کثیف بود که حیوون مینداختن روی تشکهای کثیف و عمل میکردن هیچ امکاناتی نبود ولی شهریه ها که از دانشجوها میگیرن خودتون میدونید چقدره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
7
4
واقعا منمظور ایشون اینه دانشجو برای امتحان کتاب 40 میلیونی بخونه؟بعد لابد باید همه رو حفظ باشه چون معلوم نیس از کجاش سوال میاد.ضمنا علاوه بر اینکه همه دانشجوها نمی تونن یک کتابو بخونن خداوکیلی اصلا استادی داریم که لای این رفرنس رو باز کرده باشه؟حرفهای عجیبی میزنید
پاسخ ها
ورودی 86 دانشگاه ازاد شهرکرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
.............. ماهم که قبل دانشجو این دانشگاه بودیم دقیقا همین مسائل و مشکلات داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دوست عزیز تو یا خودتو زدی به اون راه و یا نمی خوای ببینی
کجا گفته برای امتحان تکست 40 میلیونی بخونه دانشجو؟
گفته کتابخانه ما مجهزه اما دانشجو اصلا نمی یاد لای تکست باز کنه
مدرس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
7
6
سلام
بنده در حوزه مدیریتی تدریس می کنم و اغلب پاورپوینت نمی دهم .
علت چیست؟
چون در پاورپوینت ها همه مطالب تایپ و ذکر نمی شود. مدرس باید گویا باشد. صفحات پاورپوینت فقط تیتر مطالب و یا توضیحات اندک در حد ۵ سطر هستند.
اگر پاورپوینت داده شود ، روز امتحان اعتراض خواهند کرد که خارج از جزوه امتحان گرفته اید در حالیکه پاورپوینت ، جزوه نیست و دانشجو باید از منابع اعلامی توسط استاد یا مطالب مطرح شده در کلاس امتحان دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
احسن
ورودی 86 دانشگاه ازاد شهرکرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
دوست عزیز چرا استاد نباید پاورپوینت خودش به دانشجو بده ؟ چرا نباید ی جزه مناسب به دانشجو بده؟ این چ توجیهی که آقای دکتر رحیمی که استاد بنده هم بودند میگن باید رفرنس بخونید ؟ تو خارج هم کسی رفرنس به عنوان جزوه نمیخونه صرفا برای رفع اشکال یا جایی که دچار مشکل میشن به رفرنس مراجعه میکنند من به عنوان یک ورودی سال 86 تک تک این مشکلات لمس کردم و متاسف شدم که هنوز دانشگاه ما درگیر این مشکلات هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اونایی که منفی دادن ، میخوان با خوندن ۵۰ تصویر پاورپوینت ۶ سطری که جمعش میشه ۳۰۰ سطر یا ۱۲ برگ A4 سواد یاد بگیرند؟؟؟؟
دیگه حرفی نداریم
بعدش میگن چرا سطح علمی ما پایین هست
اتند DEA
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
مدیریت، علم و هنر است
برعکس چیزی که میفرمایید می‌توان برای دانشجو اسلاید های مدیریتی را طوری طراحی کرد که به عنوان نقشه راه در نظر گرفته شود، مگر اینکه نگران موضوعی باشید که عموما در دانشگاه های ایران به شدت ازش یاد شده و اون هم رقابت ناسالم بین استادان است.
کلینسین دام بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
1
5
بنظرم ناشناس بودن بهتره. دوستان اسم دانشجو رو برای چه کاری نیاز دارند؟؟؟؟میخاند از حرف زدن پشیمونش کنند؟؟
من نمیدونم چرا در خصوص هر فردی یا نهادی که حکیم گزارش میده . طرف مقابل و حامی هاش اصرار دارند که با اسم نظرات بیان بشه یا گزارش با اسم کار بشه. آیا دانستن اسم صرفا جهت آزردن طرف بیان کننده نیست؟؟
ای کاش زمان تحصیل ما هم امکان بیان مشکلات رو داشتیم.
برخی از درس ها مثل پاتولوژی. باکتری. میکروب. ویروس اینها واقعا نشستن سر کلاسشون هم حوصله سر بر بوده برای ما. کلا وقت هم استاد از روی جزوه میخونده و ما می‌نوشتیم.
وقتی استاد اعلام کنند دروس علوم پایه جزوه و پاور رو در اختیار میذاره. هم خودش بهتر درس میده و هم دانشجو استرس جل موندن از نوشتن جزوه رو نداره و تمام دقتش به ارائه استاد میره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
1
2
آقای دکتر رحیمی عزیز سلام،
با مدیریت خوب شما دانشگاه آزاد شهرکرد و مخصوصا دانشکده دامپزشکی طی سال های اخیر رشد خوبی داشته. به عنوان یک دانش آموخته قدیم این دانشکده، این باعث خرسندی من شده است.
به نظر می‌رسد برای اشراف کامل و دقیق به متن کار باید از حلقه ایجاد شده در اطرافتان خارج شوید.این طبیعی است پس از چند سال افراد اطراف شما طبق دیدگاه و نظر شخصی خودشان و با ملاحظات ارتباط تدریجی ایجاد شده با دیگر همکارانشان به شما گزارش می دهند.
نشریه های دانشجویی،جلسات انتقادی،و هر راه ارتباطی که به شفاف شدن گزارشات کمک کند را تقویت کنید.
اجازه ندهید انتقاد و اعتراض دانشجو برایش عواقب داشته باشد.
با توجه به اینکه من ۶سال با شما همکلاس بودم به صداقت و شرافت شما شهادت می‌دهم.اما در همان دوران هم باند و حزب و دسته بود و صدای ما به مدیران بالا نمی رسید.
اساتیدی بودند که در ارائه علمشان امساک و کاهلی داشتند.درس های ۵واحدی در سه روز متوالی ۸ساعته تدریس می‌شد.و.....و هیچگاه صدای اعتراض نجیبانه ما در آن دوران به جایی نمی رسید.
لطفا نگذارید آن ارتباطات غلط شکل گرفته و باعث سرخوردگی دانشجویان شود.
از پاسخ های با متانت شما و پذیرش کاستی ها و اشتباهات خوشحال شدم.و از دانشجویان عزیز و همکاران آینده ام میخواهم که مشکلات را درون خانواده و از طریق خود دانشگاه و دکتر رحیمی حل و فصل کنند.
متشکرم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
3
6
کتاب کاغذی در همه جای دنیا غیر قابل مصرف شده و فقط بصورت نمادین در کتابخانه‌ها یافت می‌شود. هرچند انتظار بی‌جایی است ولی حداقل کتاب الکترونیک بخرید تا دانشجویان راحتتر استفاده کنند. بنده خودم شخصأ آخرین‌باری که کتاب و برگه دست گرفتم سال ۱۳۸۹ بود بعد از آن برای همیشه با کتاب و کاغذ خداحافظی کردم زیرا اکثر کتابها را بصورت ebook در لب‌تاب و گوشی ام دارم و از نرم افزار note و word هم برای نوشتن و یادداشت کردن استفاده می‌کنم. مطلب دیگر هم این است که انتظار بیجایی است که از دانشجو بخواهید مثلأ ۲۰ واحد درسی در یک ترم را از روی کتاب تکتس بخواند. همچین اتفاقی نخواهد نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا. بهتره اساتید را مجبور کنید که مایه بیشتری برای تدریس بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خریداری شده و در اختیار دانشجویان قرار میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
ژاپن با اینکه سردمدار فن آوری رایانه ای است، هنوز در ساختار آموزشی خود، کتاب کاغذی را تبلیغ و ترویج می کند.
اتند DEA
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
.................. در زمانی که کشور تحریم است و انتشارات مثل وسایلی و ساندرز و همه از ایران خارج شدند و نمایندگی ندارند لزومی به خرید کپی رایت و هارد کپی اثر نمی باشد، اینها رو میتونید افست برای کتابخانه تهیه کنید
اینکه کتاب الکترونیکی منتشر شود برای دانشکده بار حقوقی ایجاد می کند و امکان ریترک شدن مقالات دانشگاه مذکور وجود دارد.
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
همه این کتابهایی که می‌فرمایید رایگان بصورت پی‌دی‌افو حتی آنلاین موجوده و کسی هم کاری نداره که روی لب‌تاب کسی چه کتابی هست. لازم به دانلود هم نیست و کتاب کاغذی تبدیل به یک نوستالژی شده.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
2
4
.............. با‌ چندتا عکس از آزمایشگاه میکروبیولوژی، پاتولوژی و سالن جراحی مشخص می‌شد عیار دانشکده چقدره ............. در همین مصاحبه گفته شده که کلاسها حتی امکانات اولیه جهت تدریس مثل پروژکتور را ندارند، همین سخن خبر از درون کلینیک و امکانات آزمایشگاهی می دهد. البته نمی‌خواهم بگویم مشکل مدیریت یا هر چیزی دیگری است زیرا شما هم مقصر این ماجرا نیستید. مشکل آنجایی است که بیش از دو دهه است زیرساخت‌های کشور در هیچ بخشی نو نشده و هیچ هزینه‌ای برای آن انجام نشده و همه فرسوده و از رده خارج شدند و این مشکلات به اینجا رسیده که کمبود امکانات در همه سطحی و رشته‌ی دانشگاهی و شهری وجود داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
1
2
چه احتیاجی به این همه هزینه برای خرید کتاب بوده است؟
خوب الان ایبوک انها رایگان در اینترنت در دسترس است ! فوقش افست می کردید!
......... بهتر نیست برای بحث اموزش و امکانات خرج کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
3
خیلی کم لطفی میکنید کنار شما دانشجویان دانشگاه دولتی نصف امکانات و کیسهای شما را ندارن. اساتیدش هم کاملا انحصاری کار می‌کنند و دانشجو با خودشون نمیارن بیرون. ارزو داشتیم حداقل یکبار با استادهای داخلی و مامایی بریم بیرون سر کیس اما افسووس….
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
2
تمامی این صحبت های دانشجویان عزیز را به عنوان دامپزشکی که ۲۰ سال پیش ورودی این دانشگاه بودم صحه میگزارم، ............ به جای خرید کتاب ۴۰ میلیونی مسیر درست را به دانشجویان نشان دهید.در باب تجهیز آزمایشگاه هم ............. فقط برای استفاده اساتید و ارتقا مراتب علمی آن ها خوب بوده و هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
ورودی 82؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
بله مسیر را نشان نمیدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
4
سلام. لطفا نام سه کتابی که با قیمت های متفاوت بیان کردید رو بفرمایید.
نیایش
|
United States of America
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
2
3
باعرض سلام و احترام وتشکر ویژه دارم از استاد گرانقدر جناب آقای دکتر رحیمی که به صورت واضح جواب تمامی سوالات دانشجویان را دادند.

دوستان من خودم حدود ۷سال دانشجویی آقای دکتر رحیمی رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی چهار محال بختیاری بودم این فرد بسیار مسئولیت پذیر، با پشتکار فراوان،دلسوز دانشجو،پیگیر مشکلات دانشجو، واز نظر علمی میشه گفت جز ۵ نفر اول نخبه های کشور می باشد که ما به داشتنش باید افتخار کنیم .پس حاشیه ها را کنار بگذاریم ودر ادامه اهداف راهبردی اش درجهت ارتقا کمی و کیفی دانشگاه آزاد شهرکرد همیاری و همکاری کنیم.
محمد نری میسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
5
0
با سلام و عرض ادب
در چند سالی که افتخار شاگردی و کسب علم در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد رو داشتم جز تبادل علم و دانش و بحث های فنی ندیدم و واقعا دانشگاه رو درگیر و آلوده به هیچگونه حاشیه و موارد مشابه آسیب زننده به آموزش دانشجویان مشاهده نکردم . به نظرم طرح اینگونه موارد جز با هدف تخریب مدیران لایق و پاکدست که از طرف طیفی افراد معلوم الحال مطرح میشه نبوده و نیست . خواهش میکنم مدیران کارامد در جمهوری اسلامی رو تشویق کنید و واقعا دکتر رحیمی بزرگوار جزو این گروه هستن که باید مورد ستایش و تکریم قرار بگیرن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
3
امکانات دانشگاه واقعا کم نیست و آزمایشگاه های مجهزی داره و از نظر زیرساخت اصلی مشکل خاصی ندارد یعنی اگر کسی بخواهد روی کار پژوهشی و پایان نامه کار کنه امکانات هست و حتی کارشناس های آزمایشگاه هم کمکش می‌کنند
و حالا تقریباً به جز کلینیک دام کوچک اصفهان که ............. بدون کیس مانده کلینیک اصلی همیشه تعداد کیس مناسبی داشته و شاید اساتید روی کیس ها و نسخه نویسی خیلی توضیح نمیدند اونم بر میگرده به خود بچه ها که اگه واقعا بخوان استادید حتی اگر مایل هم نباشند مجبور هستن توضیحات لازم و کافی ارائه دهند که اکثرا هم اگر بچه ها خودشون بخوان دلسوزانه توضیح میدهند ولی خوب توی همین کلینیک کارکنانی هستن که خودشون از استاد بالاتر می‌دونند و اونام دانشجو اذیت میکنند در کل دانشجو ها نباید دنبال لقمه حاضر و آماده باشند ولی جایی که استاد کم کاری می‌کنه حتما گزارش کنند مثلا نامه ای بنویسید و اگر مدرکی دارین استاد درسی واقعا کم کاری می‌کنه تحویل دفتر دکتر رحیمی بدین با شناختی که از ایشون دارم حتما برخورد لازم را انجام میدهند
نظر شما
ادامه