کد خبر: ۷۴۵۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه منطقه ای دامپزشکی در تبریز با اعتبار مصوب سال گذشته سفر استانی رئیس جمهور گفت: اعتبار تخصیص یافته برای تجهیز این آزمایشگاه گام مهمی در ارتقای سلامت دام و نشانه توجه دولت به این حوزه به خصوص امنیت غذایی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر امیر حسین بهداد» روز چهارشنبه گفت: در سفر خرداد ۱۴۰۱ آیت الله رئیسی به استان مبلغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این آزمایشگاه تخصیص یافت که سهم سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۰ میلیارد تومان و سهم وزارت جهاد کشاورزی پنج میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۰۰ درصدی این مصوبه گفت: این آزمایشگاه دارای بخش تشخیص مولکولی (PCR) به منظور تشخیص مولکولی بیماریهای ویروسی طیور، آزمایشگاه سرولوژی دام به منظور تشخیص بیماری های باکتریایی اعم از بیماری تب مالت و مشمشه، آزمایشگاه سرولوژی طیور برای تشخیص سریع بیماری های طیور اعم از آنفلوانزا ، نیوکاسل و برونشیت، آزمایشگاه تشخیص هاری و بخش آنالیز شیمی به منظور آنالیز انواع مواد غذایی با منشاء خام دامی نظیر شیر، عسل، انواع گوشت، تخم مرغ ، خوراک دام و نهاده های دامی مثل ذرت، سویا، انواع کنجاله همچنین تشخیص باقیمانده های دارویی، سموم، قارچ (کپک) در انواع مواد غذایی و محصولات خام دامی است.

بهداد گفت: با تجهیز مجتمع بزرگ آزمایشگاه ملی و منطقه ای دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، بیشتر آزمایش‌های تشخیصی و تخصصی در استان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: این مجتمع به عنوان آزمایشگاه مرجع برای پیشگیری و مدیریت بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام ساخته شده است و آزمایش های لازم برای صادرات و واردات دام و فرآورده های خام دامی نیز در این مرکز انجام می شود.

آیت الله سیدابراهیم رییسی آخر هفته جاری (روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری) به عنوان پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر می کند بر این اساس ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار طرح و تسهیلات به استان پیش بینی شده است.

بررسی روند پیشرفت طرح‌ها و ارزیابی مصوبات سفر سال گذشته، نشست با اقشار مختلف مردم، نخبگان و فعالان اقتصادی و شرکت در شورای اداری استان از مهمترین برنامه‌های این سفر است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
1
0
چه دلیلی دارد بخش دولتی را توسعه داد در حالیکه کارمندان با وضعیت حقوقی شان رقبتی به کار ندارند.بجای اینکار،همین مبلغ را به بخش خصوصی ولم بذهند با کیفیت بهتر کار میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
0
خسته نباشید جناب دکتر بهداد
نظر شما
ادامه