کد خبر: ۷۴۳۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
«علی سلاجقه» افزود: ما در کشور در متخصص حیات‌وحش نداریم؛ حتی در دنیا نیز متخصص حیات‌وحش کم پیدا می‌شود ...

حکیم مهر: معاون رئیس جمهور با بیان اینکه متخصص در زمینه گونه‌های مختلف حیات وحش نداریم گفت: رشته‌های تخصصی در حوزه گونه‌های حیات وحش ایجاد می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «علی سلاجقه» در جمع خبرنگاران در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اظهار داشت: یکی از بهترین روش‌های حفاظت از گونه‌های حیات وحش حفاظت طبیعی است.

وی افزود: سمنان از استان‌های مهم در حفظ گونه‌های یوز ایرانی و گورخر ایرانی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ما در کشور در متخصص حیات وحش نداریم، تصریح کرد: حتی در دنیا نیز متخصص حیات وحش کم پیدا می‌شود.

سلاجقه با اشاره به تفاوت فعالیت‌های دامپزشکان و متخصصان حیات وحش عنوان کرد: حیات وحش تفاوت‌های زیادی با حیوانات اهلی در زمینه‌های مختلف دارند و متخصصان حیات وحش باید به همه این موضوعات مانند رفتارشناسی، حیات، زیستگاه و طبیعت حیات وحش احاطه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم تا رشته‌های تخصصی حیات وحش برای گونه‌های مختلف ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور سمنان را یکی از پرتنوع‌ترین استان‌های کشور از نظر وجود گونه‌های زیستی دانست و افزود: بیش از 52 درصد از پستانداران ایران در زیستگاه‌های حیات وحش استان سمنان زندگی می‌کنند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
2
از کارهای معمول دامپزشکی به جایی نرسیدیم میخواهیم کارهای نامتعارف را شروع کنید ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
یک عده ای پول دادن مثلا درس خوندند (گرچه به اسم) تو خواب و خیال هستند فکر میکنند خارج از کار و بار و تحصیلات ما خبر ندارند آخر عزیزم کو استاد متخصص این رشته کو کٍیسش؟ فکر میکنید تخصصی الکی بگیرید بروید خارج کار کنید؟ بعد خارج نمی‌دانند یا نمیفهمند کاری یاد نگرفته اید یا اصلا خارجیها به فرض محال کار هم بلدیم به ماها کار خوبی می‌دهند ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
1
1
بسیار کار خوب و عالی و لازمی میباشد، همچنین ضروری است سازمان محیط زیست از افرادی در بحث تشخیص و درمان حیوانات حیات وحش استفاده کند که دارای وجدان و حس مسئولیت پذیری باشند تا موردی که برای پیروز توله یوز پیش امد و سبب مرگش شد دیگر اتفاق نیافتد
نظر شما
ادامه