کد خبر: ۷۴۲۵۸

حکیم مهر: نامزدی یک سگ راهنما برای شهرداری شهر تورنتو در کانادا این رقابت را منحصر به فرد خواهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، رقابت انتخاباتی شهرداری شهر تورنتو در کانادا از نظر شمار افرادی که نامزد شده اند - ۱۰۲ نامزد - به رقابتی خاص تبدیل شده بود، اما ورود سگ راهنما به نام مالی به جمع نامزدها، این رقابت را منحصر به فرد خواهد کرد!

نام نویسی برای شهرداری شهر تورنتو در کانادا به پایان رسیده؛ شمار نامزد‌ها بسیار چشمگیر است، اما همه‌ی نامزد‌ها انسان نیستند! خبرنگار سی تی وی هم اکنون روبروی ساختمان شهرداری ایستاده و توضیح می‌دهد:
به لحاظ برداشتی که از قانون وجود دارد، سگی به نام مالی نامزد شهرداری شده، اما در واقع نام صاحب سگ روی برگه‌های رای نوشته خواهد شد. رقابتی بسیار بزرگ که در آن ۱۰۲ نفر نامزد شهرداری شده اند.
با نزدیک شدن به پایان مهلت نام نویسی و در لحظات پایانی بیش از ۱۲ نفر برای حضور در این رقابت نام نویسی کردند.

«الیازار بونیلا»، نامزد شهرداری: ما به مدیریت شهری جدیدی نیاز داریم؛ بسیاری از مردم از وضع کنونی، بویژه وضع بی خانمان‌ها در شهر ناخرسند هستند.

از تجار گرفته تا نویسندگان همه نامزد شده اند.

پاول کالینز، نامزد شهرداری: فکر می‌کنم ما بایستی از آنتاریو جدا باشیم و پول مالیات را در همین شهر هزینه کنیم.

آخرین نامزد‌ها از همه‌ی اقشار جامعه هستند! از جمله این سگ راهنمای ۷ ساله که چند ثانیه پیش از پایان مهلت زمانی نام نویسی کرد.

توبی هیپز، صاحب سگ: هر کسی فکر می‌کند این نام نویسی شوخی است من تشویق می‌کنم روز دوشنبه پس از آنکه پیشینه‌ی مالی پس از تایید در درگاه اینترنتی در دسترس قرار گرفت مردم بروند و خودشان ببینند چه سیاست‌های مهمی در دستور کار قرار دارد!

قوانین انتخابات شهرداری ایجاب می‌کند نام توبی هیپز، صاحب سگ روی برگه‌های رای نوشته شود. او فرزند یکی از اعضای پیشین شورای شهر است.

توبی هیپز: بسیاری از افراد بزرگ و شایسته و دارای سیاست گذاری‌های مهم در این انتخابات نامزد شده اند، اما هیچ کس نمی‌داند چه عواملی سبب خواهد شد اوضاع همانگونه که بوده ادامه پیدا کند.

در کل ۱۰۲ نفر برای شرکت در رقابت شهرداری نامزد شده اند؛ این رقم از تعداد ۶۵ نفری که دور پیشین در سال ۲۰۱۴ نامزد شده بودند خیلی پیشی گرفته است. در انتخابات آن سال جان تُری برگزیده شد.

شهروند: من نمی‌فهمم چرا این همه آدم نامزد شده اند! این‌ها فقط سبب تشتت آراء می‌شوند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی پژوهشی از مردم عادی که تصمیم گرفته اند در انتخابات شرکت کنند نشان می‌دهد اُلیویا چاو با فاصله‌ی زیادی از دیگر رقبا پیشی گرفته و ۳۱ درصد آراء را از آن خود کرده؛ پس از او، آنا بایلاو با ۱۵ درصد، مارک ساندرز با ۱۲ درصد و جاش متلاو با ۱۰ درصد در جایگاه دوم تا چهارم قرار دارند. چهار نفر بعدی هم در این نظرسنجی مشخص شده است.

کیتو مگی، رئیس نهاد افکارسنجی پژوهش عادی: هم اکنون به نظر می‌رسد رقابتی نزدیک بین دو یا سه نامزد شکل خواهد گرفت؛ همچنان در هفته‌های چهارم تا ششم تبلیغات انتخاباتی شاهد بودیم اگر نامزدی در جایگاه چهارم یا پنجم قرار داشته باشد ماندن او در رقابت بسی دشوار خواهد بود.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ۳۵ درصد از رای دهندگان هنوز هیچ تصمیمی برای شرکت در انتخابات اتخاذ نکرده اند.

شهروند: هم اکنون برای بسیاری از مردم مشخص نیست چه کسی در میان نامزد‌ها برتری دارد و از اقبال بیشتری برای برنده شدن برخوردار است و به چه کسی باید توجه بیشتری بشود!

شهروند: فکر نمی‌کنم مردم آنقدر وقت داشته باشند یا وقت کافی بگذارند تا مشخص کنند چه چیزی در دستور کار قرار دارد و جزئیات چیست!

برخی از مردم که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند می‌گویند کار ساده‌ای نیست از بین نامزد‌هایی که در دو دستگاه اتوبوس استاندارد تی تی سی جای می‌گیرند بخواهیم یک نفر را برگزینیم!
با توجه به اینکه ۴۵ روز تا برگزاری انتخابات باقی مانده برخی از نامزد‌های مطرح روز دوشنبه در مناظره‌ای به بحث و جدل می‌نشینند و انتخابات هم روز هشتم ژوئن برگزار خواهد شد!

منبع: سی تی وی نیوز


نظر شما
ادامه