کد خبر: ۷۴۲۱

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اصفهان، آذربایجان شرقی، شهرکرد، مازندران و قم

 

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان:
اصفهان سالانه 300 تن ماهی قزل‌آلا صادر می‌کند


مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان ‌اشاره به صادرات ماهی قزل‌آلا تصریح کرد: سالانه 200 تا 300 تن ماهی قزل‌آلا به دیگر نقاط صادر می‌شود.
سید اکبر حسینی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اظهار داشت: در زمینه تولید محصولات دامی و کشاورزی استان اصفهان سهم عظیمی دارد.
وی با اشاره به آمار میزان تولید استان اصفهان در زمینه دام و طیور ادامه داد: این استان رتبه نخست کشور را در زمینه گاوداری‌های صنعتی به خود اختصاص داده است.
مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به صادرات فرآورده‌های خام دامی بیان داشت: چیزی نزدیک به سه تا 4 هزار تن از طیور و گوشتی که مصرف می‌شود پای مرغ و فرآورده‌های آن را به دیگر کشورهای دنیا از جمله چین و ویتنام  صادر می‌شود.
وی افزود: این نوع صادرات موجب شده اشتغالزایی در استان افزایش پیدا کند و برای کشور نیز ارزآوری پدید آورد.
حسینی از میزان صادرات عسل به کشورهای دیگر سخن گفت و اضافه کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان در زمینه تولید عسل مقام سه تا چهارم را در کشور به دست آورده است اما سالانه بالغ بر 100 تن عسل به کشورهای مختلف دنیا از جمله اروپا و ایالات متحده صادر کرده است.
وی با اشاره به صادرات ماهی قزل‌آلا تصریح کرد: سالانه 200 تا 300 تن ماهی قزل‌آلا به دیگر نقاط صادر می‌شود.
 مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان اصفهان در زمینه دام و طیور پیدا کرده است بدیهی است که با ابزارها و روش‌هایی که در سی سال بوده نمی‌توان از آنها در این نوع صنعت استفاده کرد.
وی افزود: امروزه شاهد هستیم که بالغ بر یک هزار نفر دامپزشک و فارغ‌التحصیلان دامپزشکی خدمات استان در این بخش را طراحی، ساماندهی و نظارت می‌کنند.
حسینی با اشاره به لزوم تغییر روش‌های سنتی تاکید کرد: تولیدکننده باید به این باور برسد که با رویکردهای جدید فعالیت کرده و گام‌های جدیدی را منطبق با شرایط و نیاز روز بردارد و نمایشگاه‌ها چنین احساس نیازی را ایجاد می‌کنند.
وی افزود: لازم است هم در ساختار و هم در عرصه مدیریت قدم‌هایی برداشته شود تا شرایط و نیازهای فعلی افراد برطرف شود.

 

---------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد:
گسترش همکاری‌های ادارات کل تعزیزات حکومتی و دامپزشکی


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: همکاری‌های مابین اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در راستای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی گسترش می‌یابد.
دکتر بهراد زندیه در دیدار حمیدرضا کریم مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با وی ضمن اشاره به هماهنگی و همکاری‌های خوب و سازنده بین دو اداره کل، آمادگی خود را برای گسترش این همکاری‌ها در چارچوب ضوابط مربوطه در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به صاحبان صنایع و دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان مرتبط با فعالیت‌های دامپزشکی اعلام کرد.
وی، تشکیل اکیپ‌های مشترک در سطح استان و شهرستان‌ها برای نظارت بر کشتارگاه‌ها، مراکز جمع‌آوری شیر خام و نیز مراکز عرضه و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی را یکی از موارد جدید این همکاری برشمرد.
زندیه با اشاره به افزایش هماهنگی بین دو اداره کل برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های ارسالی دامپزشکی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان افزود: اکیپ‌های مشترکی نیز برای بازرسی از شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها همچنین مراکز مایه‌کوبی مستقل و وابسته دامی تشکیل خواهد شد.

 

-----------------------------------

 

برگزاری کلاس آموزشی کنترل و پیشگیری بیماریهای طیور در فصل سرما 


کلاس آموزشی کنترل و پیشگیری بیماریهای طیور در فصل سرما ویژه مرغداران شهرستان شهرکرد در محل شبکه دامپزشکی این شهرستان برگزار شد.

 

-------------------------------------

 

تجلیل از مسئول دفتر مدیر کل دامپزشکی استان مازندران


مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در جلسه کمیسیون نیروی انسانی اداره کل با اهدای لوح تقدیری از موسی کلیجی مسئول دفتر سابق و سرپرست جدید کارگزینی اداره کل تجلیل کرد.

دکتر مختاری دراین جلسه تجربیات کلیجی را ارزشمند خواند و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد .

کلیجی که با 15 سال سابقه مسئولیت دفتر مدیر کل دامپزشکی مازندران را بر عهده داشت  چندی قبل طی حکمی از سوی معاونت اداری و پشتیبانی به  سرپرستی کارگزینی اداره کل دامپزشکی استان مازندران منصوب گردید.

دکتر مختاری در بخشی از این تقدیرنامه آورده : جناب آقای کلیجی ، بدینوسیله از مساعی و کوششهای ارزنده و صادقانه جنابعالی در طول دوران تصدی مسئولیت دفتر مدیر کل دامپزشکی استان مازندران تقدیر و سپاسگزاری نموده امید است همچون گذشته در انجام امورات محوله در مسئولیت جدید موفق و پیروز باشید . توفیقات روز افزون شما و خانواده محترمتان را در پرتو عنایات حق تعالی مسئلت می نمایم .

گفتنی است در این جلسه علی باکویی بعنوان مسئول دفتر جدید مدیر کل دامپزشکی استان مازندران معرفی گردید.

---------------------------------------

 

معرفی عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی به تعزیرات ودادسرای استان قم


توسط اداره کل دامپزشکی استان قم متصدیان واحدهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی غیربهداشتی به تعزیرات و دادسرا معرفی شدند.
براساس گزارش واحدحقوقی اداره کل دامپزشکی استان قم طی هفته گذشته متصدیان یک واحد عرضه کننده گوشت قرمزبه علت آماده سازی گوشت چرخکرده بصورت غیربهداشتی ، یک واحدعرضه کننده گوشت سفید به علت تخلفات بهداشتی متعدد ، جهت اعمال ماده 12 قانون سازمان دامپزشکی کشور(جلوگیری ازفعالیت) به ترتیب به تعزیرات حکومتی ودادسرای استان معرفی گردیدند.همچنین باپیگیریهای انجام گرفته دوراننده متخلف ازمقررات قرنطینه ای نیزبه اداره کل دامپزشکی فراخوانده وباسپردن تعهد مقررشد نسبت به رعایت کامل مقررات قرنطینه ای اقدام لازم رامعمول نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه