کد خبر: ۷۴۱۱۷

حکیم مهر: در مورخ 13 اردیبهشت 1402 دومین جلسه شورای مدیران دامپزشکی استان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به اتفاق معاونین همچنین مدیر کل، معاونین، کلیه روسای ستادی و شهرستان ها دامپزشکی استان در محل اداره کل برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر حمید رمضانی» مدیر کل ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی، درخصوص نوع فعالیت های دامپزشکی مطالبی را عنوان و گزارشی از وضعیت پرسنلی، ساختمانی، خودروها، آمار دام و مهمترین اقدامات برنامه ریزی شده در سال 1401 ارائه نمود.

وی موانع و چالش های پیش رو دامپزشکی استان در زمینه تخصیص اعتبار تملک و هزینه ای و هزینه کرد آن، تخصیص پروژه های اداره کل را مطرح و بخش خصوصی دامپزشکی و عملکرد و فعالیت آن را معرفی نمود.

رمضانی از تعاملات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با دامپزشکی ابراز خرسندی نمود و با اشاره به سختی کار دامپزشکی، در بحث اعتبارات هزینه ای خواستار توجه ویژه شد.

«دکتر مرتضی بهزادفر» ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل سخت کوش دامپزشکی با بیان اینکه این زحمات شبانه روزی و بی شائبه شاید ملموس نباشد ولی اثر مستقیم و غیرمستقیم آن در سطح جامعه و سلامت هم استانی ها مشهود می باشد.

وی قول مساعد در جهت رفع موانع جذب بودجه های لازم برای دامپزشکی که همانا در راستای سلامت جامعه است داد.

بهزادفر یادآور شد: جهت افزودن سهم برای دامپزشکی از بودجه سلامت در دستورالعمل، پیگیری لازم را داشته باشند.

همچنین تاکید کرد: با عدم موافقت انتقال پرسنل به خارج از استان سهمیه استخدامی استان از در استان بماند و این حق از هم استانی ها سلب نگردد و بومی گزینی در صدر قرارگیرد.

«دکتر حسین فرجی» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص نیروهای انسانی، پستهای سازمانی تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر مطالبی را عنوان نمود و در ادامه به تکالیف دستگاه ها در سامانه سینا و پیگیری کد دوبعدی، نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت تاکید کرد.

در ادامه جلسه «دکتر مصطفی عربی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در راستای تخصیص اعتبارات به دستگاه ها، نحوه اجرای بودجه بندی، شرایط تخصیص با درنظر گرفتن دستورالعمل ها و رعایت الزامات صحبت نمود و تعامل با فرمانداران و برگزاری جلسات روسای شهرستان ها با فرمانداران را ضروری دانست.

در بخش دیگری از جلسه درخصوص مسائل فنی دامپزشکی، دکتر علی اکبر دلیر صحرایی معاونت سلامت دامپزشکی استان بر ممیزی کردن اکیپ های عملیاتی اعم از واکسیناسیون ، خودروها، نظافت و ششتشو ، مایع ضدعفونی کننده، جمع آوری پوکه های واکسن، امحاء داروهای منتقضی شده تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: نظارت و رصد میدانی بر فعالیت ها و عملکرد بخش خصوصی با توجه به اینکه بخش اعظمی از خدمات دامپزشکی که شامل دارو، درمان و واکسیناسیون می باشد و برگزاری جلسات با آنان را الزامی دانست.

در ادامه دلیرصحرایی مراقبت فعال بیماری های ویروسی ماهیان گرمابی، بروسلوز حائز اهمیت شمرد.

وی توجه ویژه به تجهیزات پستهای دامپزشکی ، لباس کار و کیف جهت مایه کوب ها را در جلسه یادآور شد.

دکتر رضا اسدی معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان اعلام اقلام اضافه در شبکه های دامپزشکی به اداره کل ، عقد قراردادهای خودرروهای استیجاری، ورود و خروج منظم همکاران، هزینه کرد اعتبارات تملک را خواستار شد.

 در ادامه جلسه کلیه روسای ستادی و روسای شهرستان ها مشکلات مربوطه را مطرح و مدیرکل و معاونین در خصوص رفع آنها تصمیم‌گیری نمودند.


نظر شما
ادامه