کد خبر: ۷۳۹۸۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: جلسه معارفه دو ناظر شرعی کشتارگاه «طیب گوشت پارسا» شهرستان قم برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، حجج اسلام موسوی مقدم و براهیمی با حضور حجتالاسلام ایمانیتبار مسئول حوزه نمایندگی ولیفقیه سازمان جهاد کشاورزی استان قم و همچنین حجتالاسلام سجادی مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه دامپزشکی استان در روز چهاشنبه 6 اردیبهشت 1402 در محل دفتر مهندس شاهزاده مدیر عامل کشتارگاه حضور به هم رسانیدند.

در این جلسه ابتدا مهندس شاهزاده ظرفیت های موجود کشتارگاه برای اجرای فعالیت های فرهنگی را برشمرد و گفت: نفس حضور آقایان روحانی در محیط کشتارگاه برای مجموعه غنیمت است و هرچند وظیفه اصلی و خطیر ناظرین محترم شرعی نظارت دقیق بر ذبح حلال است، ولی با توجه ظرفیت موجود و ضرورت کار فرهنگی وظیفه خود می‌دانیم با ایجاد امکانات بیشتر، از حضور آقایان روحانی جهت ارتقاء رشد فرهنگی و مذهبی پرسنل کشتارگاه استفاده کنیم.

 حجت‌الاسلام ایمانی تبار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در این جلسه با بیان اهمیت موضوع نظارت شرعی در کشتارگاه ها ادامه داد: این موضوع در استان قم با توجه به حضور علماء و مراجع معظم تقلید از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چون بیش از ۸۰ درصد آموزش عملی روحانیون اعزام به خارج از کشور در قم انجام می‌پذیرد و پس از تکمیل دوره آموزشی جهت مصاحبه نهایی به تهران اعزام می‌شوند، از این رو عملکرد ناظرین شرعی استان قم زیر ذره بین مسئولین تهران هستند و مرتب رصد می شوند و این موضوع ایجاب می کند آقایان ناظرین دقت بیشتری داشته باشند

 در پایان حجت‌الاسلام سجادی ضمن معرفی دو ناظر شرعی کشتارگاه طیب گوشت پارسا، با اشاره به استقرار ناظرین فنی و بهداشتی در کشتارگاه ها افزود: یکی از عوامل موفقیت این دفتر در راستای وظیفه ذاتی خود که همان نظارت شرعی می باشد، همکاری و مساعدت مدیر کل محترم دامپزشکی استان قم و زیر مجموعه ایشان در این زمینه می باشد.

وی افزود: در همین راستا این دفتر نیز با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع به طور ویژه در قم، وظیفه خود می‌داند با بازدیدهای مستمر و سرزده از کشتارگاه‌ها، عملکرد آقایان را زیر نظر داشته و چنانچه مورد منفی مشاهده شود، حسب‌الامر مسئولین محترم هیچ‌گونه مماشاتی در این زمینه نداشته و از ناظرین جایگزین استفاده می شود .


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
1
12
باسلام یکی بفرماید در کجا قران...سنت....عرف ...شرع بیان شده حضور ناظر شرعی باید حضور. داشته باشدالا مگر ذابخ مسلمان ....چقدر باید جهت اشتغال عزیزان ..... از جیب مردم ...وارد کننده و تولید کننده چه در داخل و چه در خارج باید هزینه تحمیل بشه؟ ............ نظارت شرعی در دل نظارت بهداشتی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
وقتی زور باشه دیگه قران ،سنت ، عرف ، میشه حرف حضور ناظر بهداشتی هم باعث بالا رفتن چند صد تومان روی قیمت تمام شده گوشت هم کمر شکن برای مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
از نظر این عزیزان وقتی نظارت شرعی نباشد ، نظارت بهداشتی هم‌ معنا نخواهد داشت. جمله ای است که با گوشهای خودم شنیدم.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
5
دیر نشده بریم حوزه ثبت نام کنیم
دامپزشک
|
Turkiye
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
1
5
با وجود ذابح مسلمان در کشتارگاه های طرف قرارداد ایران و مرکز اسلامی که بخشی از وظیفه ش نظارت بر عملکرد ذابحین هست حقیقتا هیچ دلیل و اصولی برای اعزام تحت عنوان ناظرین شرعی نیست و صرفا با هدف درآمدزایی بوده و نهایتا هزینه های مربوطه از جیب مردم بدلیل افزایش قیمت نهایی گوشت میشود . باید برای این معضل و کسب درآمد غیر اصولی چاره اندیشی شود اگر معتقد به کسب روزی و درآمد حلال هستیم.
ناشناس
|
France
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
ناظرین بهداشتی پس چی شد؟
نظر شما
ادامه