کد خبر: ۷۳۹۵۲

حکیم مهر: از یک قلاده سگ مشکوک به هاری در مسجدسلیمان نمونه برداری انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مسجد سلیمان با اشاره به این موضوع که بیماری هاری نوعی بیماری ویروسی است که از طریق بزاق حیوان هار از محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه‌ها می‌رود و شروع به تکثیر می‌ نماید افرود: در همین راستا و جهت ایجاد ایمنی از بیماری 14 قلاده سگ در سطح دهستان مورد واکسیناسیون هاری قرار گرفتند.

«هوشنگ شرفی» با اعلام این خبر گفت: طبق  گزارشات مردمی واصله به اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص وجود یک قلاده سگ با علایم بیماری هاری در دهستان جاجوی علیا بلافاصله کارشناسان دامپزشکی مسجد سلیمان به محل اعزام و بعد از انجام نمونه برداری نسبت به دفن بهداشتی مطابق با دستور العمل های دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی استان اقدام نمودند.

وی با اشاره به این موضوع که بیماری هاری نوعی بیماری ویروسی است که از طریق بزاق حیوان هار از محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه‌ها می‌رود و شروع به تکثیر می‌ نماید افرود: در همین راستا و جهت ایجاد ایمنی از بیماری 14 قلاده سگ در سطح دهستان مورد واکسیناسیون هاری قرار گرفتند.

شرفی در ادامه بیان کرد: جهت آشنایی روستاییان با علایم و راهکارهای پیشگیری از بیماری هاری یک دوره ترویجی و آموزشی با موضوعیت بیماری هاری در سطح دهستان جاجوی علیا نیز برگزار گردید.

وی در پایان افزود: در صورتی که حیوانی مبتلا به بیماری هاری باشد به راحتی می‌تواند انسان و سایر حیوانات را مورد حمله قرار داده و مبتلا نماید، لذا تنها راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری واکسیناسیون سگ های گله و صاحب دار در سطح روستاها می باشد که در طی سال 1401 بالغ بر 352 قلاده سگ توسط اکیپ های دامپزشکی شهرستان مسجد سلیمان واکسینه گردید.

 

نظر شما
ادامه