کد خبر: ۷۳۷۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی گلستان، جنوب کرمان، کرمان و قزوین

 

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در مجموعه سوارکاری گنبد کاووس برگزار شد


جشنواره زیبائی اسب اصیل ترکمن در محل مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد.

در این جشنواره اسبهای اصیل ایرانی نژاد ترکمن در گروههای مختلف سنی شرکت نمودند و  در پایان به صاحبان اسبهای برتر جوایز نقدی پرداخت گردید.

اسب ترکمن گونه ای از زیباترین اسبهای دنیا میباشد که در استان گلستان و خراسان شمالی زیست کرده و تحمل حرکتهای  سنگین ورزشی را  نیز دارد.

----------------------------

 

یک میلیون و صد هزار راس دام سبک در جنوب کرمان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند


مسئول اداره مبارزه و بررسی های اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در هشت ماه اول سال جاری یک میلیون صد هزار راس دام سبک علیه بیماری آبله در جنوب کرمان مایه‌کوبی شدند.

خوشکام افزود: آبله از مهم‌ترین بیماری‌های ویروسی دام سبک است که با توجه به بروز علائمی مانند ضایعات پوستی، کم‌اشتهایی و لاغری موجب خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران می شود و به همین دلیل کنترل و پیشگیری از آن، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی تصریح کرد: کنترل ورود و خروج دام، انجام اقدامات قرنطینه‌ای بهداشتی و همکاری دامداران در زمینه واکسیناسیون علیه این بیماری نقش به سزایی در پیشگیری از آن ایفا می‌کند.
در پایان خوشکام ضمن اعلام مایه کوبی بیش از یک میلیون راس  دام سبک علیه بیماری تب برفکی در آینده نزدیک بیان داشت: واکسیناسیون سالانه دام‌های حساس، جداسازی سریع دام‌های آلوده از سالم، انجام اقدامات درمانی، از بین بردن لاشه‌های تلف شده از طریق سوزاندن و یا دفن لاشه پس از پاشیدن پودر آهک، ضد عفونی اماکن دامی از جمله اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بیماریهای دام می باشد.

 

------------------------------

 

خدمات دامپزشکی یکی از شهرستانهای استان کرمان روی آنتن شبکه 3 سیما

 

در آخرین روز آبان ماه سالجاری، برنامه تلویزیونی کوچه باغ خدمات دامپزشکی شهرستان فهرج را به تصویر کشید.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این خصوص گفت: در این برنامه تلویزیونی گوشه هایی از خدمات دامپزشکی شهرستان فهرج در بخش مبارزه به تصویر کشیده شد.
دکتر محسن عسکرپور ادادمه داد: علاوه بر مصاحبه ریاست شبکه دامپزشکی آن شهرستان، مواردی چون واکسیناسیون ، تست سل و خونگیری به نمایش گذاشته شد.


وی بیان داشت: از ابتدای سال تعداد  302 خبر توسط مجموعه دامپزشکی استان کرمان تولید شده است.
عکسرپور ادامه داد: همچنین تعداد 40 مصاحبه ، خبر و برنامه آموزشی از سیمای مرکز کرمان و تعداد 34 مصاحبه، خبر و برنامه آموزشی از صدای مرکز کرمان پخش گردیده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: پیش بینی می شود تعداد 30 برنامه آموزشی ترویجی تا انتهای سال تولید و از صدا و سیمای استان پخش گردد.

---------------------------------

 

مراسم تجدید دیدار بازنشستگان اداره کل دامپزشکی استان قزوین در روز تکریم بازنشستگان برگزار شد

 

اول آذر ماه، مصادف با روز تکریم بازنشستگان وخانواده، کلیه بازنشستگان در مراسمی که به این منظور از سوی اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شده بود شرکت نمودند.

 

 

 

 

 

در این مراسم که با حضور مدیر کل دامپزشکی استان قزوین وتعدادی از مسؤولین این اداره کل برگزار شده بود، همکاران بازنشسته در فضایی صمیمی ودوستانه با همکاران سابق خود به گفتگو پرداختند.

در پایان ، یکی از بازنشستگان به نمایندگی از سایرین، مراتب تشکر خود را از برگزار کنندگان این مراسم ابراز داشته وخواستار تداوم وتکرارآن گردید.

 

نظر شما
ادامه