کد خبر: ۷۳۶۴۷
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
رئیس نظام دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر رضا کمیلی» افزود: حقوق مسئول فنی کشتارگاه‌های ما حدود ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان است و عدد خیلی پایینی نیست، اما به هر حال از نظر مسئولین دامپزشکی و ما، بیشتر از این هم نمی‌توان فشار آورد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «برخلاف خیلی از استان‌ها که آن‌قدر دامپزشک دارند که نمی‌دانند در چه حوزه‌ای از آنها استفاده کنند، خراسان جنوبی کلی مسئول فنی خالی دارد که دامپزشک برای آنها ندارد». این صحبت رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان جنوبی با حکیم مهر است: «همه افراد بعد از یک بررسی اجمالی به این نتیجه می‌رسند که اوضاع کلینیک‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی خراب است و حقوق‌های پرداختی به مسئولین فنی به دلیل ضعف شرکت‌های فعال و کوچک بودن آنها، به اندازه‌ای نیست که بتوانند تامین مالی انجام دهند. البته بخشی از علت آن عادت کردن مردم به استفاده از تسهیلات رایگان اداره در حوزه درمان بوده است.»

«دکتر رضا کمیلی» در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «اجرای ماده ۱۹ به آن شکلی که مطابق دستورالعمل و سقف پرداختی انجمن صنفی باشد، نیست اما یک بازه متوسط و مورد تایید اداره دامپزشکی و شخص مدیر کل و بنده و یکی از اعضای شورا که مسئول این کار است، اجرا می‌شود و اوضاع تحت کنترل است.»

حکیم مهر: آقای دکتر، مهمترین مشکلات بخش خصوصی دامپزشکی استان خراسان جنوبی چه مواردی هستند؟

متاسفانه یکی از معضلات اصلی ما، نداشتن کلینیک یا داروخانه موفق در اکثر شهرستان‌ها است. دلیل آن نیز وضعیت اقتصادی ضعیف منطقه و عدم توجیه اقتصادی بسیاری از مشاغل است که باعث شده انگیزه ورود افراد جدید هم از بین برود. تا جایی که برخلاف خیلی از استان‌ها، ما دچار کمبود نیروی انسانی دامپزشکی هستیم. خیلی از استان‌ها آن‌قدر دامپزشک دارند که نمی‌دانند در چه حوزه‌ای از آنها استفاده کنند اما ما در حال حاضر کلی مسئول فنی خالی داریم که دامپزشک برای آنها نداریم. همه افراد بعد از یک بررسی اجمالی به این نتیجه می‌رسند که اوضاع کلینیک‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی خراب است و حقوق‌های پرداختی به مسئولین فنی به دلیل ضعف شرکت‌های فعال و کوچک بودن آنها، به اندازه‌ای نیست که بتوانند تامین مالی انجام دهند. از طرفی فشارهای گوناگون از جاهای مختلف مبنی بر لزوم حمایت‌های خاص از سیستم‌های تولیدکننده وارد می‌شود و به همین دلیل ما خیلی نمی‌توانیم به تولیدکننده‌ها فشار بیاوریم که حقوق مسئولین فنی مطابق تعرفه انجمن صنفی پرداخت شود. این مسائل مقداری دست ما را برای مدیریت اینکه چه فردی در کجا فعالیت کند، بسته است.

در حال حاضر ما در خیلی از نقاط استان داروخانه لازم داریم اما کسی را نداریم که داروخانه بزند. در خیلی از شهرستان‌ها اصلا کلینیک نداریم اما مثلا تقاضای داروخانه دوم به دست ما می‌رسد. من همین الان در جلسه شورای اداری استان بودم و رئیس دامپزشکی شهرستان درخواست مجوز داروخانه دوم را داد. پاسخ من این بود که مجوز داروخانه دوم را با امید به نسخه‌ی چه کسی بدهم؟ مگر داروخانه سوپرمارکت است؟

حکیم مهر: به نظر شما ریشه این مشکلات کجاست؟

شاید بخشی از علت آن عادت کردن مردم به استفاده از تسهیلات رایگان اداره در حوزه درمان بوده است که باعث شده این وضعیت پیش بیاید. بسیار اتفاق می افتد که کلینیک راه‌اندازی می شود اما بعد از مدتی دوام نمی آورد و تعطیل می‌شود. علت دیگر آن هم این است که فضای استان از نظر اقتصادی بسیار ضعیف است و این مشکل اساسی بخش خصوصی است.

حکیم مهر: چه راهکاری برای حل این مشکل به ذهن شما می رسد؟

واقعیت این است که من اگر راهکاری بلد بودم، حتما آن را انجام میدادم اما تا زمانی که اقتصاد درست نشود، نمیتوان کاری کرد، چون در این شرایط هر دامپزشکی را که میآورم، فرار میکند! در شهرستان بشرویه، علیرغم فعالیت دو داروخانه و نبود کلینیک، من با تلاش زیاد توانستم یک کلینیک را با مدیریت یک خانم دکتر راهاندازی کنم که ایشان هم خیلی از کارهای دامپزشکی را به دلیل بعد مسافت، نمیتوانست انجام دهد. این کار را در مقطعی انجام دادیم که باید مطابق ویرایش دوم صدور پروانه داروخانهها، محدودیتهای تعداد داروخانه و کلینیک رعایت میشد، اما ما رعایت نکردیم تا بتوانیم به هر قیمتی یک کلینیک را فعال کنیم، اما کلینیک بعد از شش ماه جمع کرد و رفت.

وقتی درآمدی نباشد، مردم برای کار درمان دچار مشکل میشوند و مدیریت این مساله از نظر اقتصادی دست من و شما نیست. شاید اگر حمایتهای سیستمهای دولتی از بخش خصوصی به گونهای باشد که مردم نیاز به درمان خود را در ادارات حل نکنند، مشکل تا حدودی حل شود که البته این یک کار بلندمدت است. تا زمانی که فرد موفقی در منطقهای نباشد، دیگران رغبتی پیدا نمیکنند که آنجا کار انجام دهند. وقتی میبینند همه افراد فعال در منطقه از نظر اقتصادی ناموفق هستند، شخص جدید نمیآید که کار کند.

در همین اوضاعی که خیلیها خواهان پروانه داروخانه هستند و برای آنها صادر نمیشود، من شش ماه است که دو پروانه داروخانه صادر کردم و کسی نمیآید که آن را راهاندازی کند. در ابتدا خیلیها تمایل دارند که داروخانه راهاندازی کنند اما زمانی که وارد منطقه و اقتصاد منطقه میشوند و فروشها را میبینند و بررسی میکنند، پشیمان میشوند و میروند. در شهرستان دیگری من در حالی پروانه دوم را صادر کردم که داروخانه اولی با وجود یک سال تمدید، اما باز هم نیامد. آن پروانه را باطل و پروانه دیگری صادر کردیم. الان هم حدود پنج ماه از آن میگذرد هنوز کسی نیامده، چون اقتصاد ما ضعیف است. من اگر راهکاری بلد بودم که انجام دهم و این مشکل صرفا به دست من حل میشد، حتما انجام میدادم اما این یک معضل کلی است. بحث اقتصاد منطقه ما ضعیفتر از آن است که بتوان کاری کرد، فقط خود شهرستان بیرجند چند کلینیک و داروخانه موفق و سرپا دارد و در سایر جاها اوضاع روبراهی نداریم.

حکیم مهر: در نقاط قویتر استان، وضعیت حقوق مسئولین فنی و اجرای ماده ۱۹ چگونه است؟

اجرای ماده 19 به آن شکلی که مطابق دستورالعمل و سقف پرداختی انجمن صنفی باشد، نیست اما یک بازه متوسطی که مورد تایید اداره دامپزشکی و شخص مدیر کل و بنده و یکی از اعضای شورا که مسئول این کار است، اجرا میشود و اوضاع تحت کنترل است. قراردادها حتما امضای عضو شورای و امضای شبکه دامپزشکی را میگیرد و رقم آن تقریبا مشخص است. آن عدد شاید حدود 15 درصد از سقف انجمن صنفی پایینتر باشد، اما ما اجازه نمیدهیم که تولیدکننده هر عددی را که دلش میخواهد، پرداخت کند. رقم نهایی به هرحال از نظر مسئولین منطقه ما قابل قبول است.

حکیم مهر: این رقم چقدر است؟

حقوق مسئول فنی کشتارگاههای ما حدود ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان است و عدد خیلی پایینی نیست، اما به هر حال از نظر مسئولین دامپزشکی و ما، بیشتر از این هم نمیتوان فشار آورد. اگر ماده ۱۹ به آن عنوانی که داشت میرفت تا در شرکت تهران ثبت شود، انجام و عددها در آنجا تعیین میشد، بیشتر قابل حل بود تا اینکه ما در استان بخواهیم اعداد را دستکاری و بر آن نظارت کنیم. چون در اینجا به هر حال فشارهای سیاسی وجود دارد و نماینده مجلس فشار میآورد و رقمها کمی پایینتر میآید. اما به نظر خود من، رقم قابل قبول است و خیلی پایین نیست. البته در اینکه به صورت کلی درآمد دامپزشکی پایین است، شکی نیست. ارقامی مثل ۱۵ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان پایین است. اما خیلی از داروخانههای ما الان همین ۱۵ میلیون تومان را هم ندارند که حقوق دهند و اگر این روند ادامه پیدا کند، خیلیها تعطیل میشوند.

حکیم مهر: یکی از مشکلاتی که در بعضی استانها مشاهده شد، الزام کلینیکها به خروج از شهر و فعالیت در حاشیه شهرها بود. این مشکل در استان شما هم وجود داشت؟

خوشبختانه در استان ما با تعاملی که با همه دوستان داشتیم، هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است و چنین درخواستی از ما نشده و هیچ مشکلی در این خصوص نداشتیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، تعامل شما با بخش دولتی دامپزشکی چگونه است؟

بسیار خوب است. همین الان که شما تماس گرفتید، شورای اداری اداره کل بود و من همیشه کنار مدیر کل مینشینم و روی صحبت همه افراد با من است. شرایط در سنوات قبل و در زمان چهار مدیر کل قبلی نیز همین گونه بوده و بنده با همه تعامل داشتم. هیچ وقت در مقابل هم نبودیم و همیشه در کنار هم بودیم و الان بهتر از قبل هم هست.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

ما یک ساختمان داریم که ۱۰ سال پیش با هزار زحمت توانستیم زمین آن را در سایت اداری و در کنار ادارات دیگر به عنوان نظام دامپزشکی، با روابطی که داشتیم از سازمان مسکن و شهرسازی بگیریم. مشکلی که داشتیم این بود که باید حتما ۶۰ درصد زمین زیر بنا میرفت اما متاسفانه به دلیل نبودن نقدینگی در نظام دامپزشکی کل کشور و همچنین نبود منابع خاص در استان، مقدار زیربنای ما بیشتر از ۱۵ درصد نبود. با کمک سازمان نظام دامپزشکی در سال ۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ تقریبا بنا کامل شد ولی در حد سفتکاری باقی ماند. یکی از اولویتهای ما این است که باید این ساختمان تمام شود و پایان کار بگیریم تا قرارداد مسکن و شهرسازی برای ما تبدیل به سند شود، در غیر این صورت آنها میتوانند قرارداد را برگردانند. من این مسائل را خدمت دکتر زارعی منعکس کردم اما آنها هم مشکلات خودشان را دارند و من نمیتوانم خیلی به آنها فشار بیاورم. این ساختمان بسیار شکیل و آبرومند است و شاید یکی از بزرگترین ساختمانهای نظام دامپزشکی در کل کشور باشد. لذا همه ما باید کمک کنیم تا بتوانیم آن را به اتمام برسانیم. این ساختمان متعلق به شخص من نیست، بلکه برای نظام است و اگر تمام شود، آبروی نظام است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
16
یعنی واقعا ۱۴ تا ۱۵ میلیون حقوق دادن فشار به سرمایه گذار تو کشتارگاه یا بسته بندی می یاد
پس چرا سرمایه گذاری کرده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
پس چطور حرف از تعرفه حقوقی حداقل ۲۷ تومان زدند معلومه به نصف این مقدار هم باید راضی بود!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
8
یعنی واقعا ۱۴ تا ۱۵ میلیون حقوقی نیست
تو زمینه های نماینده علمی داروهای انسانی این که حقوقی نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
5
واقعا اوضاع داروخانه ها و مراکز مایه کوبی استان خراب و فراتر از آن هست، به طوری که گاهی حقوق مسئول فنی به درآمد این بخش ها با حجم کار و مسئولیتی که دارد میچربد...
در این اوضاع پرکاری و تمامیت خواهی چرخه های موجود در استان در حوزه دارو و واکسن، معیشت بخش خصوصی را به نابودی کشانده...
..............
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
این مورد به علت بها دادن به زنجیره های تولید و مجتمع های بزرگ استان است. بجای اینجا حضور زنجیره تولید و مجتمع های گاوداری و پولت باعث خوشحالی بخش خصوصی باشه، باعث نگرانیه. چرا که همشون دارو و اقلام مورد نیاز رو از تهران و مستقیم تهیه میکنند، دامپزشک هم اگر دارن حقوق کم میدن، چون سرمایه دار استان هستن و اداره و نظام نمیتونه بهشون چیزی بگه چون پول دارن و زور. ..................
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
11
حق و حقوق مسئول فنی رو درست پرداخت نمی‌کنند و با طرحهای مثلا جهادی پدر بخش خصوصی رو درمیارند و بعد میگند دامپزشک کمه. برادر من شما باید یه چیزی هم بیشتر از تعرفه بدین تا دامپزشکان رو به مناطق محروم جذب کنید
نجابت_ فارس
|
Lithuania
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
3
5
وقت شما بخیر
خسته نباشید
همانگونه که مطلع هستید احتمالا مهمترین یا یکی از مهمترین عوامل تضعیف و در نهایت تعطیل شدن کلینیک ها در کشور موضوعِ فروش مستقیم و بدون نسخه دارو توسط همکاران داروخانه به دامداران و سایر مراجعین است ..
موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
کلینیسینها هم دارو میفروشند و به داروخانه دار آسیب میزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
4
با سلام
عجیبه صحبت از تعطیلی کلینیک دامپزشکی می‌شود ولی از تعطیلی مراکز مایه کوبی صحبتی نمی‌شود درصورتیکه مراکز مایه کوبی مظلوم ترین صنف از بخش خصوصی دامپزشکی هستند که تصمیمات صنفی آنها توسط کلینیسین ها و بر اساس منافع آنها انجام می‌شود
پاسخ ها
نجابت_ فارس
| Lithuania |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
درود
همکار گرامی کاملا حق با شماست.
مشکل اصلی از فروش مستقیم دارو شروع می شود که منتج به تضعیف مراکز درمانی می گردد.
متاسفانه در سال گذشته نمایندگان محترم مراکز درمانی کشور بجای حق خواهی از جای دیگر که منحر به متضرر شدن آنها شده بود، دنبال گرفتن مراکز واکسیناسیون تحت عنوان مراکز واکسیناسیون وابسته بودند که نتیجه آن ویرایش چهارم شد.
طی این روند بیشترین صدمه را مراکز واکسیناسینون مستقل کشور خوردند هرچند مراکز درمانی و مراکز توام موجود در کشور نیز بی آسیب نماندند. امیدواریم هرچه سریعتر با تغییراتی مدیریتی، این مشکل در کشور اصلاح گردد.
بر اساس قانون، مراکز موضوع ماده ۲ بصورت مستقل از یکدیگر تعریف شده اند.
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
2
7
وقتي تعداد كمه چرا ساختمان به اون بزرگي ساختين؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
11
0
برای تامین دامپزشک شما هم مثل خراسان شمالی
به فکر تاسیس دانشکده دامپزشکی باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
وقتی میتونن از افزایش دامپزشکان صحبت کنند، که حقوق و مزایا و بخش رفاهی دامپزشکان موجود رو فراهم کرده باشند. در حال حاضر حداقل در این استان، کارفرماها و به قولی کارآفرینان و زنجیره های تولید در تعامل با اداره دامپزشکی و سایر ارگان های دامپزشکی، حرف اول رو میزنن و دامپزشکان نقش کارگر رو دارند، نه دامپزشک! پس افزایش تعداد دامپزشکان در این شرایط عقلانی نیست. کارمندان اداره درحال گرفتن تخصص هستند به امید تاسیس دانشکده. کارمندانی که درک درستی از شرایط حال حاضر ندارند و چشم و گوش بسته و با توهم شرایط عالی همکاران بخش خصوصی،. فقط به فکر خودشون هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
1
8
..................
شما صرفا همکاران شاغل در کشتارگاه رو مثال زدید، ان هم کشتارگاه طیور و با شیفت شب و مشکلات دیگر. ۱۴ /۱۵ تومن رقم کمی نیست! خنده دار هست، اون هم برای کشتارگاه طیور
ضمنا جناب رئیس، نیرو دامپزشک کم ندارید، بلکه همکاران حاضر نیستند با تعرفه های پیشنهادی مسئولین فنی جایی مشغول شوند. وقتی رقم قرارداد با رقم دریافتی زمین تا آسمان فرق می‌کند. و تنها مبلغی فرمالیته بسته می‌شود.
وقتی ....... خود بانک مستقیما دریافتی مسئول فنی را مطابق قرارداد از حساب کارفرما کم کند، چیزی که در اکثر استان ها در حال اجراست. نه اینکه کارفرما هر مبلغی که میخواد واریز کند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
1
سلام من از مصوبه شورای عالی کار که 27درصد به حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به ناحق وغیرقانونی وخلاف ماده 41قانون کاروخلاف اصل 31و43قانون اساسی است در سازمان دیوان عدالت اداری شکایت کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
شما؟
لطفا خودتون را معرفی کنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
7
تعداد کم نیست مدیریت و پرداخت شما مشکل دارد
اگر حقوق های مسئول فنی واقعی بود و شما حمایت میکردید
دانشجویان فارغ التخصیل دوباره به شهرهای خود برای کار برمیگشتند.
نتیجه آن تمرکز کلینیک های دام کوچک در شهرهای بزرگ شده. هر کوچه دو کلینیک !!!
اگر نظام و اداره برای پرداختی حقوق پشت مسئول فنی بود وضعیت خیلی بهتر میشد. نظام های هر استان تمایز عمل میکنند ..............
مشکل مدیریت و اداره نیروی کار جوان و متخصص شما است‌.
ج ح د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
4
2
برای مجتمع گاوداران ما یک دکتر گذاشتن که فقط ماه به ماه حقوق میگیره واصلا در مجتمع حضور نداره دکتر دامپزشک کار بلد بی کار نمیمونه نمیشه هی دامپزشک تولید کرد وبعد برای بیکار نبودن الکی فشار بع دامدار آورد با پستهای کاذب حقوق ومزایای بی‌دلیل باعث دلخوری دامداران است ویزیت یک دامپزشک چند برابر پزشک است اگر دامپزشک بیکار دارید پذیرش دانشجو را کم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
دوست عزیز عدم حضورمسئول فنی در دامداری یا مرغداری دلیل بر ناتوانی دامپزشک نیست علت عدم حضور کمتر از نصف پرداختی دامدار به دامپزشک به عنوان حقوقه و اصلا حضور و تردد با این مقادیر برای دامپزشک توجیه نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
4
.........
بشرویه ۳ داروخونه داره و هیچ خانمی هم کلینیک نزده
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
2
4
روی سخن من با جناب دکتر منادی نماینده تبریز و دکتر داوودی نماینده سراب هست که هردو ایشان در موقع انتخابات دامپزشک هستند و بعد اینکه با استفاده از رای دامپزشکان وارد مجلس می شوند اصل خود را فراموش می کنند حداقل حقوق یک مسئول فنی رو احسا کنید کار خاصی از شما نمی خواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
مگه از کل کشور انتخاب می‌شوند که می‌فرماید با رای دامپزشکی انتخاب شدند. تو حوزه ایشون نهایتا ۱۰ یا پر پرش ۵۰ تا دامپزشک مگه بیشتر هست؟؟؟؟؟
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
1
سلام آقای دکتر میری..لطفا پیگیر تغییر وضعیت نیروهای قرارداد مشاغل کارگریم باشید..بعدش موقع پاداش اینام لطفا ما رو نیم گاهی بزنید.دیگه پاداش اینا که دست سازمان و اداره کل ها یه..ما هم کارای خدماتی و هم واکسیناسیون و ماموریت های فنی رو انجام میدیم..بعد چرا پاداش به ما تعلق نگیره و ببر ما پرداخت نشه..و بقیه پرداخت ها..شما میتونید با حقوق اداره کار زندگی کنید..دست شما که اینطور جاها بازه و میتونید موقع پرداخت ها بفکر ما هم باشید..تا ما هم قدرت کار کردن رو پیدا کنیم و انگیزه بشه بر کار کردن..نکه انگیزه ما رو از بین ببرید..انشاالله سال 1402بفکر نیروهای قرارداد کارگری بیشتر توجه بشه..امسال که دولت در حق کارگرا ظلم کرد و به تفع کارفرمایا رای داد..لطفا از همکارای سازمان هر کی پیام مارو میخونه به گوش ریس سازمان برسونه..ممنون میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
2
6
۱۴ -۱۵میلیون برای دکتر دامپزشک خیلی کمه الان منشی با تحصیلات فوق دیپلم آن هم علمی کاربردی بدون کنکور حدود ۱۴ -۱۵ میلیون حقوق می گیره
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
0
اصلا کارخانه خوراک دام مسول فنی نمی خواد بلکه به رشته تغذیه نیاز داره دامپزشک که تغذیه بلد نیست متاسفانه بزور این ها به کارفرما تحمیل کردند یک استادیار دانشگاه ۱۴ تومان می گیره وای مسول فنی حدود ۱۸ تا ۱۹ می گیره و استادیار ۲تومان عیدی و دامپزشک ۱۳ تومان هیچ کاریم نمی کنند
نظر شما
ادامه