کد خبر: ۷۳۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف ۷ فروند قایق حامل ۳۰۰ رأس دام زنده قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، «مجتبی قهرمانی» از توقیف 7 فروند قایق حامل 300 رأس دام زنده قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران دریابانی موفق شدند هفت فروند شناور حامل محموله‌های دام قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه این محموله‌های قاچاق شامل 300 رأس دام است، تصریح کرد: طی این عملیات 18 نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شدند که با صدور قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد داشتند به وسیله قایق‌های تندرو این محموله‌های دام زنده را به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند، گفت: با اقدام به موقع دستگاه قضایی و عملیات ضربتی مأموران دریابانی، از خروج این محموله‌های ارزشمند دام از مرزهای کشور و خسارات ناشی از آن جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تأکید بر اینکه قاچاق دام زنده و مولد خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و تولید ملی وارد می‌کند اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که ریاست قوه قضاییه نیز همواره بر آن تأکید دارند، مبارزه جدی با پدیده قاچاق است که این مهم با جدیت پیگیری می شود و به همین منظور دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
0
6
گوشت شد کیلویی 500 هزار تومان هنوز اجازه میدید قاچاقچی دام رو تا روی آب ببره،
سوال اینه از هر چندهزار گوسفند 300 تاشو میگیرید؟؟
اگه ادعا دارید که قاچاق انجام نمیشه و یا تحت کنترل است چرا بازار کشورهای خلیج مملو از دام ایرانی است؟؟
دامی که با یارانه و از بودجه بیت المال و از جیب این مردم آذوغه اش تامین میشه چرا باید از سفره عربها سردربیاره، و خود این مردم ماه‌ها توان خریدن یک کیلو گوشت را نداشته باشند،
به خدا جلوگیری از قاچاق دام سخت نیست،،
چند راه کار میگم ان شاء الله بک نفر به یه گوش شنوا که مسئول پیگیری این مسئله هست برساند.
1. استان هرمزگان محل قاچاق دام است، استان هرمزگان که دام بومی و در این مقدار ندارد که مورد پسند عربها باشد، پس دام از استان‌های بالادست تا هرمزگان حمل می‌شود، چطور دام بدون مجوز دامپزشکی حمل می‌شود، جواب اینه : دام از استان‌های مختلف با مجوز دامپزشکی تا کشتارگاه‌های استان فارس حمل می‌شود و سوال این است چطور این دام سر از مسیر قاچاق درمی‌آورد مگر نباید تخلیه مجوز حمل در سیستم دامپزشکی اعلام شود،....... این نقطه ای است که بزرگواران در دامپزشکی باید بررسی کنند و دام در این زمان در اختیار قاچاقچی قرار می‌گیرد.
2.حال از استان فارس تا هرمزگان با وجود ایست و بازرسی های مختلف دام چطور تا سواحل خلیج فارس حمل می‌شود، این سوالی است که نیروی انتظامی باید پاسخ دهد و مسلما راهکار جلوگیری از ادامه این فرآیند هم دست همون بزرگواران است،
3.گیریم نتونستید و یا اراده ای نبود و یا به خاطر مسائلی نتوانستید تا این مرحله از قاچاق دام جلوگیری کند، سوال اینه دام به کدام کشور قاچاق می‌شود؟ جواب : فقط و فقط کشور عمان منطقه ای به نام خسب، تنها نقطه ای که در منطقه جنوب خلیج فارس اجازه ورود دام بدون مدارک صادراتی را می‌دهد خسب است در آنجا مجدد برای این دام مدارک با ارجین کشور عمان صادر شده و در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با نام دام عمانی توزیع می‌شود،
مگر کشور عمان با ایران دوست نیست؟؟ به راحتی وزارت امور خارجه با یک نامه محکم می‌تواند از کشور عمان درخواست کند جلو ورود دام قاچاق را به این منطقه بگیرد، و در صورت بسته شدن خسب حتی یک دام دیگر قاچاق نخواهد شد.
والسلام
نظر شما
ادامه