کد خبر: ۷۳۱۵۰

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی کاشان ضمن اشاره به پلمب یک واحد متخلف عرضه گوشت سفید در کاشان گفت: ۲۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کاشان کشف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «عباس شاه‌میرزایی» اظهار داشت: بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور  عرضه فرآورده‌های خام دامی به خصوص گوشت مرغ و قطعات آن به صورت فله فاقد تاریخ تولید و انقضا ممنوع است.

وی افزود: پس از بازرسی‌های انجام گرفته از یک واحد عرضه گوشت مرغ و متصدی واحد مربوطه به تذکرات بهداشتی بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان در راستای حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان بی‌توجهی داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان ابراز داشت: در همین راستا برخورد قاطع با متخلف و صاحب واحد صنفی مربوطه صورت گرفته و بر همین اساس یک واحد عرضه گوشت سفید پلمب شد و از فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

وی در این باره گفت: قطعات مرغ به دلیل ماهیت فسادپذیری سریعی که دارند باید دارای تاریخ تولید انقضا و نام برند شرکت تولید‌کننده روی محصولات باشند تا در صورت وجود تخلفات قابل پیگیری و رصد باشد، اما عرضه محصولات گوشتی به صورت فله‌ای که فاقد هویت است خلاف محسوب می‌شود.

وی گفت: از آنجا که تولیدکننده و تاریخ تولید آن مشخص نیست می‌تواند مخاطرات جدی برای سلامت مردم به همراه داشته باشد و بنابراین طبق قانون سازمان نظام پزشکی کشور با متخلفانی که از این قانون تخطی کند و بخواهد که سلامت مردم شهرستان کاشان را به خطر بیندازد به بدون هیچ اغماضی به شدت برخورد خواهد شد.

رحمان معمارکاشانی، مسئول روابط عمومی شبکه دامپزشکی کاشان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: از مردم درخواست داریم تا گزارشات تخلفات احتمالی در زمینه گوشت قرمز گوشت و گوشت سفید، شیر و عسل و تخم مرغ را به سامانه 1512 شبکه دامپزشکی کاشان اعلام کنند.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه دو هزار و 450 مورد بازرسی از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی کاشان صورت گرفته است، تصریح کرد: با تزریق بالغ بر 317 هزار و 138 دز واکسن، دام‌های سبک و سنگین شهرستان کاشان علیه انواع بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از دو هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف کشف و ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد، تاکید کرد: در 10 ماهه اخیر تعداد چهار میلیون و 300 هزار قطعه جوجه گوشتی و پولت در مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار این شهرستان تحت نظارت و پایش شبکه دامپزشکی پرورش داده شده است.


نظر شما
ادامه