کد خبر: ۷۳۱۱۳

حکیم مهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به هزینه‌های سنگین در بخش دام ارائه خدمات به روستائیان، سرکشی، بیماریابی و درمان از جمله مهمترین اقداماتی است که با رویکرد جهادی و خدمت محور دامپزشکی می‌توان به دامداران و روستائیان ارائه داد که این مهم در رزمایش های جهاد دامپزشکی کاملا بروز و ظهور دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «احمد محمدی‌زاده» استاندار بوشهر در نشست با «دکتر سیدمحمد آقامیری» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: توجه به چند قلوزایی دام نکته قابل توجه و مهمی است و اقدام سازمان دامپزشکی کشور در رزمایش علیه بیماریهای دامی قابل ستایش است.

استاندار بوشهر از کنترل بیماری آبزیان پرورشی در استان خبر داد و تصریح کرد: با اقدام جهادی دامپزشکی در استان بوشهر، بیماری میگو پرورشی مهار شد و با اجرای طرح‌های بهره‌وری تولید نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اقدام دامپزشکی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های دامداران در کنترل و مهار بیماری دام دارد گفت: استان بوشهر در تولید گوشت مرغ از ظرفیت‌های بالایی برخوردار و صنعت مرغداری این استان پیشرفته است.

محمدی زاده با اشاره به واگذاری بسیاری از خدمات دامپزشکی به بخش خصوصی در سال‌های گذشته اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین در بخش دام ارائه خدمات به روستائیان، سرکشی، بیماریابی و درمان از جمله مهمترین اقداماتی است که با رویکرد جهادی دامپزشکی می‌توان به دامداران و روستائیان ارائه داد.

محمدی‌زاده، تقویت بنیه سازمان دامپزشکی کشور را به عنوان یک دستگاه حاکمیتی حافظ بهداشت عمومی یک ضرورت ملی دانست و گفت: تجربه خدمات جهادی دامپزشکی استان بوشهر گویای اهمیت توجه مضاعف به این دستگاه مهم اجرایی است و استانداری بوشهر نیز از هیچ گونه مساعدت ممکن در این خصوص کوتاهی نخواهد کرد.


نظر شما
ادامه