کد خبر: ۷۲۹۳

حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: مدت 20 روز است 15 هزار تن جو وارداتی از قزاقستان در قرنطینه مشهد متوقف شده و به رغم تاکید بر نداشتن مشکل بهداشتی مسئولان دامپزشکی استان خراسان برای ترخیص آن همکاری نمی‌کنند.

سعید سلطانی سروستانی از توقف 20 روزه 15 هزار تن جو وارداتی از قزاقستان در قرنطینه مشهد خبر داد و گفت: مسئولان دامپزشکی استان خراسان برای ترخیص این محموله جو همکاری نمی‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران  کشور افزود: از نظر بهداشتی این محموله مورد تایید آنهاست اما اعلام می‌کنند که هر کدام از واگن‌ها باید گواهی دامپزشکی جداگانه از مبداء داشته باشند.
سلطانی افزود: این در حالی است که نگهداری این محموله روزانه نیازمند هزینه بوده و احتمال جوانه زدن و فاسد شدن آنها است از سوی دیگر دامداران هم نیاز به این علوفه دامی دارند.
سلطانی افزود: توقف این محموله احتمال افزایش قیمت جو در بازارهای داخل را افزایش می‌دهد.
با اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای حمایت از دامداران، اتحادیه سراسری دامداران کشور مسئول مدیریت این اعتبار به مدت دو سال شده است که در حال حاضر در مرحله اول با 100 میلیارد تومان طی قراردادی با کشورهایی  مانند قزاقستان، کانادا و اوکراین اقدام به واردات علوفه دامی می‌کند.
تاکنون 30 هزار تن جو دامی طی قراردادی از کشورهای دیگر وارد با نظارت معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور توزیع شده است.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه