کد خبر: ۷۲۹۲

حکیم مهر - سمینار استاندارد HACCP و نقش آن در بهبود کیفیت و سلامت آبزیان شنبه 21 آبان ماه سالجاری در اصفهان برگزار شد.
در این سمینار یک روزه که با حضور مسئولین سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی استان اصفهان، تکثیر و پرورش دهندگان ماهی استان اصفهان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد، بکارگیری استاندارد HACCP در مزارع پرورش ماهی مورد تأکید قرار گرفت تا بتوان با حمایت‌های دولت محصولی ارگانیک برای جامعه تولید و با نشان تجاری مخصوص به بازار عرضه نمود.
در بخشی دیگری از این سمینار که با هماهنگی شرکت مشاوره‌ای تدبیرگستر کارمانیا (بخش خصوصی) و مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار شد، نقش بهداشت و ایمنی در پرورش آبزیان برای آبزی‌پروران و توجه آنها به برنامه پیشگیری از بیماریها با بکارگیری مدیریت بهداشتی، آموزشی، واکسیناسیون بر علیه بیماریهای شایع در آبزی‌پروری تشریح شد.
در اجرای این طرح آبزی‌پروران باید بتدریج اقدام به اخذ گواهینامه استاندارد HACCP نمایند تا در آینده نزدیک بتوان آبزیان را بدون نگرانی از وجود آنتی‌بیوتیک و مواد شیمیایی خطرناک برای مصرف انسان به بازار عرضه نمود.
گفتنی است پس از خوشامدگویی توسط مدیرکل شیلات اصفهان به حاضرین، مهندس نریمانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان و مهندس افیونی معاون بهبود تولیدات دامی اصفهان سخنرانی کردند.
همچنین دکتر پزشکی با عنوان تولید محصول سالم و دکتر مصطفی اخلاقی با عنوان نقش بهداشت و ایمنی در پرورش آبزیان از دیگر سخنرانان این سمینار بودند.
پس از وقفه‎ کوتاه جهت پذیرایی از حاضرین در بخش دوم نیز دو سخنرانی با عناوین "استانداردهای بین‎المللی، اعتمادسازی جهانی" و "HACCP و نقش آن در صنعت شیلات" به ترتیب توسط مهندس بهاءالدینی و مهندس کرمی ایراد شد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه