کد خبر: ۷۲۶۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان گیلان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر هادی بابایی کسمایی» افزود: تعامل سازنده با مجموعه نظام دامپزشکی و همکاران محترم بخش خصوصی از برنامه‌های محوری بنده در استان است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ کمک به حذف بروکراسی اداری در جهت تسریع در امر خدمت‌رسانی به ارباب رجوع و تولیدکنندگان یکی از برنامه‌های اصلی مدیرکل جدید دامپزشکی استان گیلان است. «دکتر هادی بابایی کسمایی» در گفت‌وگو با حکیم مهر، تصریح می‌کند: «تسهیل صادرات و تولید با هدف حذف موازی‌کاری‌های احتمالی و تسریع در روند سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات محصولات دامی و در نهایت توجه ویژه به نقش محوری آموزش و ترویج از دیگر برنامه‌های بنده خواهد بود.»

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی گیلان در زمینه اجرای ماده ۱۹ پای کار است، می‌گوید: «هر ابلاغیه و دستورالعمل صادره از نهادهای بالادستی که موجبات رشد و ارتقاء این امر را در پی داشته باشد، به طور کامل اجرا خواهد شد.»

حکیم مهر: ورودی چه سالی و کدام دانشگاه هستید؟

بنده در سال 1383 در رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد فارغ‌التحصیل شدم.

حکیم مهر: چه شد که رشته دامپزشکی را انتخاب کردید؟

با علاقه‌ای که از کودکی به حیوانات داشتم به این رشته علاقه‌مند بودم و در نهایت دامپزشکی را انتخاب کردم.

حکیم مهر: لطفا اشاره‌ای به سوابق اجرایی خود بکنید.

بنده در زمستان همین سال در اداره کل دامپزشکی استان گیلان مشغول به خدمت شدم و البته در کنار آن حدود بیش از ۶ سال افتخار خدمت در مرکز درمانی بخش خصوصی را داشتم. شروع کار بنده با عنوان کارشناس و در ادامه جانشین رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صومعهسرا بود. سپس کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان شفت، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فومن، مسئول آموزش و ترویج استان و در ادامه مسئول اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اداره کل دامپزشکی استان شدم. همچنین عضویت در کارگروه‌ها و شوراهای مرتبط شهرستانی و استانی از سوابق کاری بنده هستند.

حکیم مهر: در حال حاضر مهمترین برنامه‌های شما برای اداره کل چیست؟

تمام سعی و تلاش من این خواهد بود که با اتخاذ تصمیمات مسئولانه و عملی در توسعه روستایی استان سهیم شده و با تکیه بر شعار همه با هم در جهت جهاد دامپزشکی، موجبات جهش تولید در کل زنجیره تولید (مزرعه تا سفره)، بهداشت جمعیت دامی منطقه، کنترل و مدیریت بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و همچنین تأمین سلامت محصولات غذایی را با همدلی و تلاش شبانه‌روزی همکاران دلسوز مجموعه فراهم آورم.

هدف دیگر من کمک به حذف بروکراسی اداری در جهت تسریع در امر خدمت‌رسانی به ارباب رجوع و تولیدکنندگان محترم، تسهیل صادرات، تشکیل اتاق فکر با استفاده از ظرفیت مدیران و کارشناسان با سابقه و نخبگان صنعت و دانشگاه جهت اتخاذ تصمیمات کارشناسی برای نیل به دانش بنیان نمودن مجموعه، تعامل گسترده با دستگاه‌های متولی سلامت و تولید با هدف حذف موازی‌کاری‌های احتمالی و تسریع در روند سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات محصولات دامی و در نهایت توجه ویژه به نقش محوری آموزش و ترویج خواهد بود.

حکیم مهر:‌ نحوه تعامل شما با بخش خصوصی چگونه خواهد بود؟

تعامل سازنده با مجموعه نظام دامپزشکی و همکاران محترم بخش خصوصی از برنامه‌های محوری بنده در استان است. به دلیل اینکه نظام دامپزشکی و بخش خصوصی دامپزشکی در استان همیار و همکار ما در پیشبرد اهداف دامپزشکی استان بوده و این همکاری به اعتلای دامپزشکی استان کمک شایانی خواهد نمود. برای پیشبرد این اهداف نیز از تجربیات گرانبهای کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی استفاده خواهد شد. افزایش تعامل با مراکز درمانی بخش خصوصی و گزارشگیری مستمر از آن‌ها به منظور رصد و پایش بیماری‌های دامی از دیگر اهداف بنده است.

در حوزه تولید نیز تمام تلاش مجموعه دامپزشکی استان ارائه خدمات و صدور مجوزها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت همهجانبه از تمامی تولیدکنندگان و صادرکنندگان در راستای افزایش تولیدات صادراتمحور به‌منظور ارزآوری به داخل است. در این زمینه هم اخیراً اولین جلسه کمیته تسهیل صادرات با شرکت شرکت‌های صادرکننده محصولات فرآوردههای خام دامی در استان با هدف بررسی مسائل مرتبط با این حوزه برگزار شد.

حکیم مهر: لطفا شفاف‌تر بفرمایید که چطور از بخش خصوصی حمایت خواهید کرد؟

حمایت از همکاران ارجمند فعال در بخش خصوصی استان که نقش ویژه و بسیار پررنگی در کنترل بهداشتی مواد غذایی با منشاء دامی دارند و پیگیری امور مربوطه آنها از اهداف ویژه مجموعه دامپزشکی گیلان خواهد بود.

حکیم مهر: برای اجرای بهتر ماده 19 چه برنامه هایی دارید؟

در این ارتباط باید عرض کنم که ضمن پای کار بودن مجموعه، هر ابلاغیه و دستورالعمل صادره از نهادهای بالادستی که موجبات رشد و ارتقاء این امر را در پی داشته باشد، به طور کامل اجرا خواهد شد.

حکیم مهر: ارزیابی شما از طرح الزام خروج کلینیک‌های دامپزشکی از شهر چیست؟

انشاءالله با پیگیری‌ها، شاهد تصمیمات خوبی در این زمینه باشیم.

حکیم مهر: تعداد پست‌های خالی اداره کل چقدر است؟

حدود نیمی از پست های دامپزشکی استان بلاتصدی است و استدعای ما از مسئولین محترم، تداوم روند اخذ مجوزهای استخدامی برای استفاده از این ظرفیت است.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

بنده دست همکاری را به سمت تمامی بزرگان و زحمت‌کشان حوزه دامپزشکی استان چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی دراز می‌کنم که بتوانیم با همکاری و همیاری، شاهد پیشرفت روزافزون در بهداشت جمعیت دامی استان باشیم و نظارت و ایمنی غذایی را از مزرعه تا سفره با کیفیت مطلوب ارائه نمائیم.

همچنین از پایگاه خبری حکیم مهر بابت اطلاع‌رسانی‌های آن تقدیر و تشکر می‌کنم. این پایگاه خبری نقش مهم و تأثیرگذاری را در حوزه دامپزشکی ایفا کرده و بنده به نوبه خودم قدردان زحمات کارکنان گرانقدرتان می‌باشم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
کلینسین
|
United States of America
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
4
3
جناب دکتر بنده عضوی کوچکی از کلینسین های بخش خصوصی گیلان هستم...عضو کوچکی که هیچوقت مشکلاتش دیده نشد... حق و حقوقش رو انواع و اقسام درمانگر های غیر مجاز زیر پا گذاشتند...از داروخانه تا شبکه دامپزشکی حق و‌حقوقم رو پایمال کردن ....................
پاسخ ها
کلینسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
.....برای من چه کاری میتونید انجام بدید؟
مهدی دهقانی دشت ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
6
5
مسأله و جمله‌ها محافظه کارانه ......... بود مصاحبه باید به گونه ای باشد که راهگشا ویا زمینه ساز گشایش مشکلات باشد .............
همكار
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
5
5
اقاي دكتر اميدواريم توسط انسان هاي شريفي مثل شما شاهد تغييرات اساسي در استان گيلان باشيم
لطفا شبكه هاي دامپزشكي شهرستان ها را سروسامان بدهيد ،اين همه نيروي تحصيل كرده با تجربه و فعال هست تا كي بايد اين وضعيت رو تحمل كرد هيچ چيزي سرجاي خودش نيست ….
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
البته قبل از شهرستانها ، ادارات ستادی باید سرو سامان داده شود...
همکار بخش دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
3
1
جناب آقای دکتر بابایی امیدواریم هرچه زودتر شاهد تغییرات خوب و علمی درسطح ستاد و شهرستانها باشیم ،حضور شما باعث دلگرمی و امیدواری در مجموعه شده است ....
نظر شما
ادامه