کد خبر: ۷۲۶۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: «دکتر علیرضا صابری» رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به همراه «مهندس محمدمهدی لولایی» رییس مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی استان، روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ با حضور در اداره کل دامپزشکی استان گلستان با «دکتر علی کاووسی» مدیرکل دامپزشکی دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، دکتر لولایی در این دیدار با قدردانی از خدمات مجموعه دامپزشکی، از آمادگی کامل مرکز رشد واحدهای فناوران در خصوص جذب ایده های نو‌ در حوزه دارو و و مکمل ها گفت و افزود: اداره کل دامپزشکی می تواند با معرفی یک نماینده به این مرکز، افراد و ایده های آنان را جهت بررسی به ما اعلام نماید و همچنین عزیزانی که در حال حاضر خارج از پارک فناوری مشغول به کار هستند، در حوزه دامپزشکی به این پارک معرفی گردند تا در قالب پارک تحت حمایتهای کامل قرار بگیرند.

دکتر صابری ریس مرکز تحقیقات و آموزش نیز در ادامه گفت: در حال حاضر مجموعه تحقیقات و آموزش بالای 80 درصد کار تحقیقاتی انجام می دهد و با ساخت و تجهیز دهکده فناوری امیدواریم بتوانیم برای جوانان بستر مناسبی فراهم نماییم.

دکتر کاووسی نیز با اشاره به پیام امسال مقام معظم رهبری «سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: امیدواریم همه ما کمک کنیم تا طبق فرمایشات رهبری تحول بنیادین در این زمینه اتفاق بیفتد و به رشد 8 درصدی که در برنامه دولت تا 1404 پیش بینی شده است دست پیدا کنیم.

کاووسی افزود: به عنوان متولیان دستگاه های حاکمیتی باید پیشران این حرکت رو به جلو باشیم.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز تشخیص اسب و تفاهم نامه ای که با جهاد دانشگاهی تنظیم شده است نیز گفت: بر اساس این تفاهم نامه بخشی از مرکز تشخیص اسب را در اختیار این جهاد قرار خواهیم داد تا بخش اصلاح ژنی را راه اندازی نمایند.

در پایان نیز دکتر کاووسی با اشاره سایت میگوی گمیشان گفت: در حال حاضر زنجیره کامل در این بخش در استان وجود ندارد و مراکز علمی و تحقیقاتی و دانش بنیان می توانند در حوزه خوراک میگو و مولدها نیز به دامپزشکی کمک شایانی نمایند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلامرضا مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
1
2
با سلام خدمت همه عزیزان
دیروز این خبر را در دانشگاه علوم پزشکی ایران در محضر جناب دکتر بسطامی و جناب دکتر محبی شنیدم و از اینکه قرار است چنین اتفاق خجسته ای در استان بیفتد بسیار خوشحال شدم.
از دست اندرکاران عزیز تقاضا دارم از تمامی پتانسیل های استان در جهت پیشبرد این هدف والا بهره کافی ببرید.
امیدوارم این شروع مبارک، ادامه دار بوده و سرانجام موفقیت آمیزی در پی داشته باشد.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
1
2
خبر مسرت بخشی
نظر شما
ادامه