کد خبر: ۷۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل صنایع شیر ایران از کاهش 15 درصدی ورود شیر خام به کارخانه‌های صنایع شیر نسبت به سال گذشته و همچنین کاهش 15 درصدی عرضه شیر پاستوریزه در بازار مصرف خبر داد و شائبه مصرف شیر خشک و آب در تولید شیر پاستوریزه را رد کرد.

عبدالامیر باروتکوب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصور بر این بود که پس از قطع شدن یارانه شیر با مازاد شیر مواجه باشیم در صورتی که این اتفاق نیفتاد و هم‌اکنون همه شرکت‌های تولیدی با کمبود شیر خام مواجه هستند.

وی با بیان این‌که کارخانه‌های صنایع شیر ایران با 60 درصد از ظرفیت موجود خود تولید می‌کنند، تصریح کرد: آمادگی داریم هر قدر شیر خام مازاد و با قیمتی که دامداران اعلام می‌کنند، بخریم.

به گفته باروتکوب در حال حاضر هر کیلو شیر خام با 3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر 500 هزار بیش از 560 تومان از دامداران خریداری می‌شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران اظهار کرد: دو ماه پیش 30 درصد از مطالبه شیر یارانه‌یی توزیع شده دریافت شد و هنوز 30 میلیارد تومان از این بابت از وزارت بازرگانی طلب داریم.

وی با اشاره به تسویه‌حساب شیر توزیع شده مدارس در سال گذشته گفت: برای ارتقای فرهنگ مصرف شیر در جامعه آمادگی داریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته شیر مدارس را تامین کنیم اما تاکنون قراردادی منعقد نشده است.

به گفته باروتکوب در کنفرانس IDF کشور ایران از بین 128 کشور شرکت‌کننده در تامین شیر مدارس و توسعه آن رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرعامل صنایع شیر ایران شائبه مصرف شیر خشک و آب در تولید شیر پاستوریزه را رد و اظهار کرد: واردات شیر خشک از ابتدای امسال غیر از اعمال تعرفه 94 درصدی بر آن ممنوع است. لذا از تلفیق شیر خشک و آب برای تولید شیر پاستوریزه استفاده نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر شیر نایلونی که باید به قیمت 600 تومان عرضه شود به دلیل ارزان بودن قیمت با یک درصد چربی تولید و در بازار مصرف عرضه می‌شود در حالی که قبل از آن شیر نایلونی 2.5 درصد چربی داشته که این ذهنیت به وجود می‌آید که شیر پاستوریزه ناخالصی دارد در صورتی که تغییر طعم آن به دلیل کاهش درصد چربی است.

باروتکوب تصریح کرد: تنها راه برای افزایش قدرت خرید مردم و افزایش میانگین سرانه مصرف شیر در کشور تامین نهاده‌ها برای واحدهای دامداری و تکمیل ظرفیت‌های دامپروری‌ها است.

مدیرعامل صنایع شیر ایران تاکید کرد: تا زمانی که از دامداری‌ها حمایت‌ نشود و توجه خاصی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز دامی صورت نگیرد به سرانه مصرف جهانی نخواهیم رسید لذا باید از دامدار‌ی‌ها به عنوان ثروت ملی و سرمایه گذاری‌ها عظیم در کشور حمایت شود تا ظرفیت‌های خالی تولیدی‌شان پر شود و افزایش هزینه‌های تولید جبران گردد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
....
|
-
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
0
0
نیازی به شیر خشک نیست چون حالا با افزودن کود اوره و نمک و آب و ... به شیر ، حجم شیر را دو برابر می کنند و به همین دلیل است که چربی شیر از 2.5 درصد به 1 درصد کاهش یافته است!!!
نظر شما
ادامه