کد خبر: ۷۲۱۱

حکیم مهر - سازمان دامپزشکی کشور در راستای افزایش صادرات، تولید کیفی، مطلوب و بهداشتی را از مهمترین اهداف خود در حوزه دام، طیور و صنایع وابسته قرار داده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در همایش و جشنواره گردانندگان چرخ صنعت دام، طیور و صنایع وابسته و در حاشیه نمایشگاه بین المللی دام و طیور در تهران با اعلام این مطلب گفت: در سالهای بعد از انقلاب اسلامی در حوزه دام و طیور، سرمایه گذاریهای بسیار مناسبی انجام شده است.

دکتر محسن دستور افزود: جمعیت کشور به دو برابر افزایش یافته و در کنار آن سطح تولیدات دام و طیور نیز از افزایش قابل توجهی برخوردار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مصرف طیور، چهار برابر افزایش داشته ایم و در حال حاضر به سمت کیفی کردن محصولات در حال حرکتیم.

دستور ادامه داد: باید شرایط را برای صادرات محصولات دامی، طیور و فرآورده های آن به سمت کیفی شدن سوق دهیم.

وی تصریح کرد: رعایت مسائل و موازین بهداشتی و سرمایه گذاری مناسب در حوزه دام و طیور می تواند شرایط مساعدتری را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان به ارمغان آورد.

رشد مناسب تولید داروهای دامی در سالهای اخیر

این مقام مسئول یادآور شد: در حوزه تولید داروهای دامی طی سالهای اخیر شاهد رشد نسبتا مناسبی بوده ایم و با همکاری بخش خصوصی در زمینه تولید مواد اولیه، واکسن و مواد بیولوژیک اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

دستور با اعلام اینکه در طول برنامه پنجم توسعه شرایط مناسبتر خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به شرایط مناسبی که در کشورهای همسایه با آن رو به رو هستیم، باید به سمت صادرات فرآورده ها پیش رویم.

وی اظهار داشت: از لحاظ کمی در برنامه چهارم توسعه، سرانه مصرف پروتئین حیوانی به سقف 29 گرم رسید. اما آنچه در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، رسیدن به هدف 35 گرم است.

دستور همچنین گفت: برای دسترسی به اهداف برنامه باید سرمایه گذاری مناسبی در بخش تولیدات دامی انجام شود.

وی در پایان افزود: در سال گذشته با مشکلاتی در صنعت دام و طیور مواجه بودیم و امیدواریم که در سالهای آینده شاهد ارتقای کمی و کیفی در زمینه دام، طیور و صنایع وابسته باشیم.

 

نظر شما
ادامه