کد خبر: ۷۲۰۹۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

کیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن گفت: متاسفانه نمی توان این واقعیت که دارو بدون نسخه توسط برخی داروخانه های دامپزشکی عرضه می‌شود را کتمان کرد و این موضوع بدون همکاری دامپزشکان شاغل در داروخانه امکان پذیر نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر بهروز شیرزادی» اظهار کرد: کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی در شش ماهه نخست امسال از تعداد ۳۴۸۸ مورد بازدید و بازرسی‌های مداوم و مستمر شبانه روزی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران‌ها و سردخانه‌های سطح شهرستان ۱۴۱۸ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف کشف و با هماهنگی دادستان شهرستان رزن وبا حضور ماموران نیروی انتظامی در بیرون از شهر معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج کردند.

وی تاکید کرد: اداره دامپزشکی شهرستان رزن با توجه به وظیفه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید، حمل و عرضه بهداشتی فرآورده های خام دامی به منظور تامین امنیت غذایی و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از طریق مصرف فرآورده های خام دامی آلوده با همکاری مراجع ذیربط با هرگونه اقدامی که سلامت مردم را به خطر بیندازد بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد می کند.

شیرزادی در ادامه به وضعیت عرضه دارو بدون نسخه در شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نمی توان این واقعیت که دارو بدون نسخه توسط برخی داروخانه های دامپزشکی عرضه می‌شود را کتمان کرد و این موضوع بدون همکاری دامپزشکان شاغل در داروخانه امکان پذیر نیست و باید ضمن احترام به حقوق صنفی همکاران از فروش دارو و واکسن به صورت سی سی فروشی پرهیز شود و دامداران نسبت به تهیه دارو از داروخانه‌های دامپزشکی با نسخه و تجویز دکتر دامپزشک اهتمام لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بحث خشکسالی، دامداران بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت هستند که لازمه آن هماهنگی بیشتر بین درمانگاه و داروخانه خواهد بود.

شیرزادی ضمن اعلام حمایت کامل از همکاران بخش خصوصی دامپزشکی یادآور شد: مجموعه دولتی به عنوان حامی و پشتیبان بخش خصوصی این آمادگی را دارد تا برای رفع موانع کسب و کار و مشکلات پیش روی داروخانه ها و درمانگاه های دامپزشکی اقدام کند و در کنار این موضوع نظارت های خود برای حفظ و حراست از حقوق بهره برداران را در دستور کار دارد و با متخلفان این حوزه برخورد خواهد کرد.

شیرزادی اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان رزن پنج داروخانه، پنج مرکز درمانی تمام وقت و یک مرکز واکسیناسیون مستقل در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه از بهره‌مندی دامداران مددجوی کمیته امداد این شهرستان از کلاس‌های آموزشی در زمینه دام خبر داد و گفت: به منظور افزایش سطح آگاهی دامداران کلاس های آموزشی ادواری برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان برگزار می‌شود و مددجویان شرکت کننده در این دوره، آموزش های پیشگیری، روش های کنترل و کاهش بیماری مشترک بیماری‌های بین انسان و حیوان و افزایش تولید دامی را دریافت می‌کنند و با برنامه‌های واکسیناسیون رایگان دام ها، زمان اجرای این طرح، اهمیت آن و لزوم همکاری ساکنان روستاها در اجرای موفق این طرح آشنا می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
2
6
این واکسیناسیون رایگان دام توسط شبکه های دامپزشکی شده بزرگترین معضل مراکز واکسیناسیون بخش خصوصی.اگر قرار بر این بود که هرچه واکسنه بخش دولتی بره رایگان بزنه و فقط یک آنتروتوکسمی بگذاره برای بخش خصوصی واقعا فلسفه ایجاد مراکز بخش خصوصی چی بوده؟!
دکتر مهرداد ملائی
|
United States of America
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
1
8
چرا جلوی کلینیسین های دارو و واکسن فروش را نمیگیرید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
چرا جلوی چوپونها و قاچاقچیای دارو رو نمیگیرن؟
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
باید همه چیز قانونمند باشه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
1
5
در کدام قانون نوشته شده که سی سی فروشی ممنوعه؟ضمنا ساخت داروی ترکیبی هم مجاز میباشد همچون داروخانه های انسانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
1
6
حالا نمیخواد انتقاد و اظهار وجود کنید و برید جلوی (سی سی) فروشی دامپزشکان را بگیرید راست میگویید برید جلوی( چل چل) فروشی دارو و واکسن و ... قصابهاو بقال‌ها و بقیه که تو روستاها کار غیرمجاز میکنند را بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
به قصاب‌ها و بقال‌های غیرمجاز برخورده، یک منفی تا حالا گرفته ، نمیدانستیم اینها هم مخاطب نشریه هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
3
7
نقل قول از متن خبر:
متاسفانه نمی توان این واقعیت که دارو بدون نسخه توسط برخی داروخانه های دامپزشکی عرضه می‌شود
من به کلمه "برخی داروخانه ها" اعتراض دارم.
آیا داروخانه ای سراغ دارید که داروی بدون نسخه بفروشد؟
جالبه بخش دولتی درست به وظیفه نظارتی خودش عمل نکرده و حالا خود بخش دولتی هم شاکی این معضل شده. دیگران باید به شما اعتراض کنند که چرا اینگونه هست و شما مانع از اینکار شوید نه اینکه خودتان هم شاکی باشید.
اگر نمی توانید یا نمی خواهید یا امکانات لازم را ندارید و . . . استعفا بدهید تا کسانی که می توانند قانون را اجرا کنند دست بکار شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
آفرین
درمانگاه عمومی و اکثرا دام بزرگی فعالیت دارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
1
4
سلام.
شما تصور بفرمایید گوسفندی مریض به شما ارجاع داده میشه. نظر شما استفاده از دراکسین هست. دامدارهم اعلام میکنه ۵ راس گوسفند کلا داره.
خوب حالا چکار کنیم؟؟؟؟
بفرمایید دستور شما بخش دولتی چی هست؟؟؟؟؟؟

یا مثلا دامداری با ۴۰ راس گوسفند ماده، که یک بره بیمار هست، و يكي از داروهای مورد نياز براي بره ٣ سي سي و روزانه تزریق يك سي سي از دارو أموكسي سيلين هست.
حالا داروخانه و دامدار و كلينيسين چکار کنند؟؟؟؟

خانمی جهت درمان خروسی که هر صبح عادت به بیدار شدن با صدای اون داره به شما مراجعه میکنه. خروس عیال وار هست و یک مرغ و ۲۰ جوجه هم دارد. اما همه بجز خروس سالم هستند، پیرزن قصه ما هم بجز لینا دام وطیور دیگه نداره. حالا سي سي بنویسم یا ننویسم؟؟؟

دوستان بخش دولتی خواهش مندم پاسخ بدند من تفهیم بشم زین پس رس بریزم یا خاک دیگری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
خروس عیالوار!
از یک مرغ ۲۰ جوجه!
خاک رس یا خاک دیگری!
زبان طنز بهتر اثر میکنه چون اگه مثل نامه اداری بخوای بنویسی معمولا بایگانی میشن فقط
کاش یکی پیدا میشد اوضاع جامعه دامپزشکی را به گوش دانشجویان دامپزشکی می رسوند مخصوصا اینا که تازه از دبیرستان اومدند و باد دکتری و ... هنوز تو کله شون هست!
حالا تحصیلات تکمیلی و phd و اینا عاقل تر اند چون حداقل یه شغل دست و پا کردند برا خودشون درس هم میخونن
شاهین
|
Turkiye
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
1
2
فرمودید 5 داروخانه در شهرستان رزن هست در مقابل چند تا دام و آیا 5 تا کلینیک کافی است
نظر شما
ادامه