کد خبر: ۷۲۰۱۹

حکیم مهر: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه 1401/08/19 با حضور در اداره کل دامپزشکی استان گلستان، ضمن دیدار با دکتر علی کاووسی مدیرکل و حجت الاسلام توحیدی راد نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه این اداره کل، دامپزشکی را خط مقدم پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام دانست و از نقش مهم این دستگاه حاکمیتی در تامین و تضمین امنیت غذایی شهروندان گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل  دامپزشکی گلستان، «مهندس رمضانعلی سنگدوینی» نماینده مردم شهرستان گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در امنیت غذایی، اقدامات این اداره کل را در بخش دولتی و خصوصی مثبت ارزیابی کرد و از نظارت های دقیق بهداشتی دامپزشکی و تلاش های خالصانه فعالین این عرصه قدردانی نمود.

وی افزود: حضور اکیپ های دامپزشکی در مناطق محروم و ارائه خدمات به دامداران و عشایر این منطقه تاثیر بسزایی در محرومیت زدایی و امنیت دامی و اقتصادی این عزیزان داشته و موجب حفظ جمعیت دام و طیور  استان خواهد شد.

دکتر کاووسی مدیر کل دامپزشکی استان نیز ضمن خیر مقدم از حضور مهندس سنگدوینی نماینده محترم  مردم شهرستان گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در اداره کل دامپزشکی، به بیان عملکرد دامپزشکی در پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام و همچنین اقدامات این اداره کل در تامین امنیت غذایی شهروندان پرداخت و افزود: کارشناسان دامپزشکی استان با اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماریهای دامی و نظارت بهداشتی شبانه روزی خود بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در جهت برقراری امنیت غذایی تلاش می کنند تا محصول نهایی کاملا سالم و بهداشتی به دست مردم برسد.

وی با اشاره به وجود تعداد 14 کشتارگاه صنعتی طیور در گلستان، این استان را یکی از تامین کننده های اصلی گوشت سفید در کشور دانست که روزانه بیش از 700 تن گوشت مرغ در کشتارگاه های صنعتی طیور در این استان با نظارت های تمام وقت دامپزشکی استحصال و روانه بازار مصرف می شود.

نماینده شهرستان های گرگان و آق قلا در پایان قول پیگیری مشکلات سازمان دامپزشکی و درخواست مطرح شده مدیرکل دامپزشکی استان را در کمیسیون های مجلس داد.

نظر شما
ادامه