کد خبر: ۷۱۹۳۸
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: در کنار موضوع مهم سلامت مردم، معیشت و رفاه همکاران نیز برای ما در اولویت بوده و بسیار مهم است ...

حکیم مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان اردبیل به منظور حضور میدانی در رزمایش محرومیتزدایی جهاد دامپزشکی در یک نشست با همکاران اداره کل دامپزشکی استان که در سالن شهید سلیمانی این اداره کل برگزار شد، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای جهادی و نهادینه کردن جهاد دامپزشکی در جامعه تاکید کرد و گفت: در راستای حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و پیشگیری از بیماریهای مختلف دام و طیور، استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای جهادی در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سیدمحمد آقامیری» با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در حوزه جهاد دامپزشکی در کشور انجام شده است، افزود: ما بدنبال این هستیم بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، کار جهادی را در حوزه دامپزشکی نهادینه سازیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی استانها در راستای محرومیتزدایی روستاها و مناطق کمبرخوردار، دو هدف اساسی دنبال میشود؛ یکی از مهمترین این اهداف پیشگیری از بیماریهای مختلف دام و طیور است که با انجام واکسیناسیون و سمپاشی اماکن دامی محقق میشود و هدف دوم این رزمایش بحث آموزش چهره به چهره به روستاییان و ارائه نکات بهداشتی به دامداران و آموزش و ترویج در قالب بازآموزی به همکاران در اجرای این رزمایشها است که در تلاش هستیم بحث «دامپزشک روستا» و «همیار دامپزشکی» در روستاها را پیاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی سازمان دامپزشکی کشور «سلامت مردم» است و سلامت مردم خط قرمز ما است، افزود: در کنار این بحث مهم، معیشت و رفاه همکاران نیز برای ما در اولویت بوده و بسیار مهم است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: تلاشهای ریشهای در سازمان دامپزشکی کشور در حال انجام است که یکی از مهمترین این تلاشها «سند تحول دامپزشکی» و «بازنگری و اصلاح قانون سازمان دامپزشکی کشور» است که در حال انجام مراحل نهایی خود میباشد.

دکتر سید محمد آقامیری در حوزه صادرات فراوردههای خام دامی نیز گفت: سازمان دامپزشکی در حوزه رونق و توسعه صادرات جدیت بیشتری دارد و در این راستا کمیته حمایت از صادرات در سازمان دامپزشکی و در ادارات کل راهاندازی شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان سخنانش یادآور شد: همکاران سازمان دامپزشکی کشور به عنوان سربازان گمنام عرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه در جبهه پیشگیری از بیماریهای مختلف دام و طیور و علیالخصوص بیماریهای مشترک بین انسان و دام با فرهنگ و روحیه جهادی به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش و فعالیت هستند و ما در راستای توسعه این فرهنگ جهادی، نیازمند جدی و همهجانبه نیروهای ولایت فقیه هستیم که در وسط این میدان مبارزه یار و یاور  ما بوده و در همه زمینهها با ما همکاری نمایند تا این پرچم را که اکنون در دست ماست، به جایگاه رفیع خود برسانیم.


انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
1
34
چطوری میخواهید پنج تا بیماری مشترک در دو سال ریشه کن کنید اقای دکتر لطفا با سند و دلیل منطقی بیان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
هر مدیری که میاد به جای این که بیفته توی میدان و کار عملیاتی کنه میشینه سر میز و مشق قانون و دستورالعمل می نویسه، قانون و دستورالملی از زاویه دید خودش!! نفر بعدی میاد طی چند سال قوانین و دستورلعمل های قبلی رو تغییر میده!! و این دور باطل ادامه داره!!دریغ از ثبات!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
1
41
کاش تلاش ریشه ای برای رفع مشکلات معیشتی همکاران از خودتون نشون میدادین...چی میگین هر روز هر روز تلاش جهادی...با شکم گرسنه هیچ کاری انجام نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
2
34
خدا شاهده این راه اشتباه است کار جهادی و در راه رضای خدا شاید در چند سال اول انقلاب و جنگ جواب میداد ولی الان دیگه کسی رایگان و جهادی کار نمیکنه بخدا نمیکنه همین مدیران و روسا و وزرا و وکلا بهشون بگید یکسال جهادی کار کنید و حقوق نگیرید اگر قدم برداشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
30
اقای رئیس لطفا در خصوص معیشت کارمندان مصاحبه نفرمایید ................. بگذارید دردمان برای خودمان بماند و نمک بر زخم نپاشید راستی از حق محرومیت از مطب چه خبر؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
20
قبلا یکبار بحث خصوصی سازی بخش درمان امتحان ناموفق خودشو در مناطق محروم پس داده ،حالا با این طرح غیر از اینکه دست افراد غیر کلنیسین را برای انجام امور درمانی و فروش دارو باز بکنه فایده دیگه ای نداره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
18
جناب رئیس
آمدی گیلان یک سر هم میومدی اداره کل ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
3
25
سلام جناب دکتر آقامیری بزرگوار،شما زمانی که ریاست نظام دامپزشکی را عهده دار بودید ماده ۱۹ را تصویب فرمودین ولی بعد گذشت حدود ۱۵ سال همچنان بی ثمر باقی مانده،آن زمان صحبت از عدم همکاری سازمان دامپزشکی می شد،الان که خودتان ریاست سازمان را بر عهده دارید چرا ماده ۱۹ عملی نشده؟!حدود ۳ ماه گذشته اطلاع رسانی شد از یک ماه بعد اجرائی خواهد شد،آیا این یکماه هنوز نرسیده؟!!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
2
27
جناب آقای دکتر آقامیری
بنده به عنوان نگارنده این سطور از قبل از انقلاب و بعد از پیروزی آن از طرفداران پر و پا قرص آن بودم و از اول انقلاب در کارهای جهادی شرکت داشتم و مانند شما حاضرم جان خودم را فدای انقلاب و ولایت فقیه بکنم.اما بدون تعارف خدمت شما عرض میکنم با این رویه ای که شما در پیش گرفته اید و این سبک و سیاقی که برای مبارزه با بیماریها انتخاب کرده اید ره بجائی نخواهید برد و جز هدر دادن سرمایه سازمان چیزی عاید صنعت دامپروری کشور نخواهد شد.

جناب دکتر عزیز

مبارزه با بیماریها با کار اصولی،کارشناسی شده و استفاده از نظرات علمی دانشمندان برجسته دامپزشکی امکان پذیر است نه با اردوهای جهادی یکروزه و یک هفته ای و حتی یک ماهه و سمپاشی چند تا اصطبل و جایگاه نگهداری دام.

جناب دکتر عمیقا به جهاد و مبارزه اعتقاد قلبی دارم ولی در عرصه دامپزشکی باید بیماریها را شناخت ،علمی کار کرد،وبا استفاده از ظرفیت ادارات دامپزشکی با آنها مبارزه کرد.وقتی واکسیناسیون انجام می شود باید سیستم مونیتورینگ را فعال کرد و گروه واکسیناتور در مقابل کار خود پاسخگو باشد .استفاده از گروههای جهادی در این زمینه یعنی فرار از مسئولیت.اگر آن واکسیناسیون شکست بخورد آیا شما می توانید یقه گروه جهادی را بگیرید؟
مسلما جواب منفی است.

آقای دکتر آقامیری سید عزیز
هیچکدام از کارشناسان کارکشته و با تجربه این روش شما برای مبارزه با بیماریها را قبول ندارند.اگر می خواهید موفق باشید علمی کار کنید،از ظرفیت دانشگاهها استفاده کنید،از تجربیات سایر کشورها بهره ببرید

برادر عزیز

امسال در یک اردوی جهادی شرکت کردم و حسرت خوردم از این کار بیهوده ای که من و همکارانم انجام میدادیم

فراموش نکنیم ریشه کنی بیماریها سخت و زمانبر است و آنچه در این راه کارگشاست کار اصولی و علمی است نه مانورهای سمبولیک و گرفتن چهارتا عکس و فیلم.

توانا بود هرکه دانا بود

ما به دانائی نیاز داریم.

مخلص تمامی جهادگران راه حق و حقیقت و خاک پایشان هستم

عزت زیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
2
19
دامپزشکان دیگه تو روستا هم جایی ندارند نه دامی مونده نه درآمدی تو روستاها تازه مگه الان تو روستاها دامپزشک نیست ؟ دامپزشکان هرجایی درآمد باشه مجبورند بروند و قبلاً رفتند!
دامپزشک
|
Azerbaijan
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
1
14
با سلام و خسته نباشین آقای دکتر فضای کسب و کار برای دامپزشکان به دلیل عدم توسعه صنعت دامپروری بسیار کوچک شده و روز بروز هم کوچکتر می‌شود ضمن تشکر از فعالیت‌های شما خواهشمندم در انجام طرحهای خلاقانه مراقب ما هم باشید در حال حاضر هر فعال بخش خصوصی فضای کوچکی برای خودش بوجود آورده زندگی خانوادش را پیش می‌برد و هر تغییری در خدمات ممکن است به زندگی ما خدشه وارد کند لطفا در ایجاد تغییرات ما را بیشتر در نظر بگیرید همین زنجیره های بوجود آمده قطعا کار خوبی بود ولی آسیب‌های زیادی به ما وارد آورده آقای دکتر
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
17
سلام
دیگه چیزی از دامپزشکی باقی نمونده.
با رفتارها و دستورات اخیر دیگه توی استانها و شهرستانها دامپزشکی جایگاه و اهمیتی نداره.
حداقل یه فکری به حال معیشت و حقوق قانونی دامپزشکان بکنید.
کیوان محرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
1
9
«همکاران سازمان دامپزشکی کشور به عنوان سربازان گمنام عرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه در جبهه پیشگیری از بیماری‌های مختلف دام و طیور و علی‌الخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با فرهنگ و روحیه جهادی به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش و فعالیت هستند» ..‌
اقای دکتر ...البته واژه «سرباز»خیلی مقدس می باشد شکی نیست.و آقای دکتر اگه شما به عنوان فرمانده (ژنرال)ارتش سلامت هستید ما بعد از بیست و پنج سال سابقه کار می خواهیم جز افسران ارتش سلامت شما جنتلمن زندگی کنیم و نمی خواهیم گمنام باشیم ...می خواهیم نامدار باشیم ...تا کی باید صورت مان با سیلی سرخ نگه داشته باشیم ..‌‌
آقای دکتر ..مطمینم آرزوی همه همکاران سازمان این است که «نامدار »باشند....به امید بهروزی برای شما و همه همکاران.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
1
11
باسلام و احترام
جناب دکتر آقامیری
1- ..............
2- از پرسنلی که غم نان دارد انتظار کار جهادی دارید ، ذهی خیال باطل
3- با سم پاشی دو تا اصطبل و واکسیناسیون چهار تا دام ........... هیچ بیماری ریشه کن نمی شود.
4- کار ادارات دامپزشکی شده گرفتن عکس و انتشار آن در فضای مجازی ، بطوری که وقتی در فضای مجازی گشتی میزنی میبینی که وضعیت سلامت دام مملکت گل و بلبل است ولی وقتی اصل قضیه را بررسی میکنی به عمق فاجعه پی میبرید.
5- نمونه اش همین آخرین فاز واکسیناسیون تب برفکی که طبق آمار ارائه شده طرح در موعد مقرر و در کل جمعیت دام موجود تمام شده است ولی در واقعیت برخی استانها هنوز موفق به واکسیناسیون پنجاه درصد جمعیت دامی هم نشده اند میدانید چرا چون اولا با این وضع تعرفه ها بخش خصوصی هیچ تمایلی به اجرای طرح های دولتی بصورت خرید خدمت ندارد و ثانیا ادارت دامپزشکی با کمبود شدید نیروی انسانی و بی انگیزگی روزافزون نیروها مواجه هستند.
6- ................ وضعیت دامپزشکی روز به روز بیشتر به قهقهرا می رود.
العاقبه للمتقین
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
3
9
برای کلینیک های دامپزشکی چه کردید آقای دکتر؟ ظاهرا خبرش را نشنیده اید که دیوان عدالت اداری چه رای بی اساسی داده است بر علیه دامپزشکان مظلوم کشور. شما به عنوان عالی ترین نهاد دامپزشکی کشور باید خیلی زودتر ورود می کردید و قائله را ختم می گردید. امیدوارم صدای ما را بشنوید و کاری کنید. در غیر اینصورت دیگر از ما توقعی نداشته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
1
8
آقای دکتر آقامیری ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور در مورد کدوم معیشت و رفاه صحبت میکنید با این تورم افسار گریخته ..................بزار به درد خودمون باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
9
کار جهادی؟
با کدوم نیرو!!!!
با نیروی خدماتی
با متصدی امور دفتری
به والله این شکل کار جهادی فقط و فقط کار نمایشی برای تثبیت مدیریت یه تعداد از مدیرانی هست که پایه های میز و صندلی خود را لرزاند می بینند هست . با به راه انداختن این مدل کار جهادی عملا به آرمانهای انقلاب خیانت می کنند
آقای دکتر آقای میری لطفاً گول اینگونه مدیران را نخورید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
5
کلا کار های سازمان از بعد و حتی قبل از انقلاب بیشتر تبلیغاتی بود. زمانی بیشترین تبلیغات در ارتباط با مبارزه با بیماریهای مشترک بود بطوریکه هر کس فکر میکرد کار اصلی دامپزشکی این میباشد. زمانی دامپزشکان را برای بازرسی گوشت عید قربان به منازل میفرستادن و اکنون میخواهند 5 بیماری را در دوسال ریش کن نمایند. این نشان از غیر علمی بودن بخش تصمیم گیرنده میباشد. اکنون دامپزشکی ایران اگر از منظر علمی بخواهید مورد توجه قرار بدهید در جایگاه بسیار ضعیفی قرار دارد ............... برای مبارزه بیماریهای اصلی هیچ اقدام اساسی جز بهدر دادن بودجه در طرحهای مقطعی انجام نشده است.من به ریاست دامپزشکی میگویم قبل از ریشه کنی 5 بیماری در دوسال طرح مبارزه با برسلوز درانگلستان، مایکوپلاسما و BVD در اروپا را بفارسی مطالعه نمایند که ببیند فقط ریشه کنی بروسلا در انگلیس با اجرای اصول بسیار علمی و زمانبندی شده آنهم در کشوری به اندازه یک استان ما بیشتر از 50 سال طول کشید. دکتر محترم شما میدانید اولویتهای دامپزشکی ایران چه چیزی است؟. اولین آن در دسترس بودن واکسن ارزان در اختیار دامدار. بعد از توصیه های یکی از اساتید یک شرکت دارویی واکسن کلامیدیا برای سقط آنزوتیک وارد کرده هر دوزش بالای 43 هزار تومان در میآید که با احتساب هزینه تزریق به 50 تومان میرسد. اگر در خود ایران تولید میشد به کمتر از 10 تومان بدست دامدار میرسید و الا آخر. اکنون سازمان در این میانه طرحی برای ریشه کنی BVD را در دست دارد و خیلی هم روی آن تبلیغ میکنند. اگرچه طرحی است ضروری ولی چون بر پایه واکسیناسیون هر 6 ماه یکبار استوار است و واکسن باید از خارج وارد شود حتما با شکست روبرو میشود .............. بهر حال من بعنوان یک دامپزشک آینده خوبی را برای دامپزشکی نمی بینم چون کار ها و تصمیمها در یک چهار چوب علمی قرار ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
5
یه خورده بیشتر به فکر شان و شخصیت همکاران باشید. که این قدر شرمنده زن و بچه هاشون نباشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
4
جناب رئیس محترم سازمان.
لطفا در موردلحاظ تسری در حکم کارگزینی پرسنل و ضریب ۱/۱رسته های بهداشتی درمانی چه اقداماتی صورت گرفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
هیچ اقدامی
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
1
5
سلام ................. حداقل تا به امروز ده سال بیشتر به عقب برگشتیم.
سازمان دامپزشکی یک سازمان کاملا تخصصی و علمی است با خیلی از سازمانهای دیگر فرق دارد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
7
یک سوال ساده دارم اگر قراره بخش دولتی خودش به صورت رایگان و جهادی واکسن بزنه و یا با طرح ها با تعرفه بسیار ناچیز بخش خصوصی وارد بشه! یک سوال دارم از خدمتتون دقیفا چرا به مراکز واکسیناسیون پروانه فعالیت دادید؟فقط برای فروش دو سه ماه آنتروتوکسمی؟؟( اون که پرنده فروش ها هم میفروشن) یا واسه اینکه سرمون گرم باشه که مثلا ما هم جزو شاغلینیم؟ حق الناس هیچ وقت تو ایران جا نیفتاد‌
مهدی مودبی
|
United States of America
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
4
درود به همگی
کاملا مخالفم
کم توی روستا درمانگر داریم با دستان خودتون تیشه به ریشه ی این رشته میزنید
کارجهادی مال جنگه
دامپزشکی یه کار علمیه
این همه دامپزشک و پیرادامپزشک داریم و به اندازه ی کافی سفره این همکاران کوچیک شده...
دیگه چیزی از دامپزشکی بخصوص دامپروری نمونده متاسفانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
2
اگر امتیازی هست بر اساس قانون میباشد و بیشتر از قانون هم نیست
نظر شما
ادامه