کد خبر: ۷۱۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک شنگ اوراسیایی در رودخانه زاینده‌رود مشاهده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سعید یوسف‌پور» بیان کرد: کارشناسان حفاظت محیط‌زیست شهرستان سامان یک فرد شنگ اوراسیایی را در رودخانه زاینده‌رود این شهرستان مشاهده کردند.

وی افزود: شنگ اوراسیایی با نام علمی (lutra lutra)، پستانداری نیمه‌آبزی از خانواده راسوها است که در اطراف رودخانه‌ها، نهرها، کانال‌های آبیاری، دریاچه‌ها و تالاب‌ها با پوشش گیاهی مناسب زیست می‌کند.

یوسف‌پور تصریح کرد: این حیوان دارای بدنی دراز و به‌نسبت باریک با دُم بلند و سر مسطح، پوزه کوتاه و رنگ قهوه‌ای است که طول بدن آن تا ۷۵ سانتیمتر و درازای دُم تا ۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

وی یادآور شد: بیشترین سهم در رژیم غذایی شنگ مربوط به انواع ماهی‌ها است اما این حیوان از سایر گونه‌ها مانند سخت‌پوستان و پرندگان هم تغذیه می‌کند.‌

یوسف‌پور تأکید کرد: این گونه جانوری به‌علت‌های گوناگون مانند آلودگی آب، تخریب زیستگاه و خشکسالی در فهرست سُرخ آی. یو. سی. اِن.IUCN  در رده نزدیک به تهدید اِن. تی. (NT) و در ضمیمه کنوانسیون منع تجارت بین‌المللی گونه‌های در خطر انقراض سی. آی. تی. ای. اِس. (CITES) قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
2
زاینده رود که در حال خشک شدن کامل است این حیوانات هم عقل درستی ندارند باید اگر میتوانند به رودخانه دیگر مهاجرت کنند یا منتقلشان کنند
نظر شما
ادامه