کد خبر: ۷۱۸۰

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از استقرار یکهزار و 800 اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی در روز عید سعید قربان خبر داد.
دکتر محسن مشکوة افزود: اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی وظیفه نظارت بر بهداشتی بودن دام هایی که قرار است ذبح شوند و دام هایی که ذبح شده اند را به عهده دارند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ادامه داد: خدمات نظارتی و بهداشتی سازمان دامپزشکی در روز عید قربان به صورت رایگان عرضه می شود و هیچ وجهی از مردم بابت این خدمات اخذ نمی شود.

وی اظهارداشت: علاوه بر اینکه کلیه کشتارگاه های سراسر کشور در روز عید قربان آماده ارائه خدمات هستند، در برخی از کشتارگاه ها ممکن است دام نیز توزیع شود.

به گفته وی شبکه های دامپزشکی در سراسر کشور کشتارگاه هایی که عرضه دام نیز در آنها صورت می گیرد را به اطلاع مردم می رسانند.

مشکوة تعداد ذبح دام با نظارت دامپزشکی در روز عید سعید قربان سالهای 88 را 110 هزار و 415 راس و تعداد دام ذبح شده در سال گذشته را 127 هزار و 680 راس عنوان کرد و افزود: با اطلاع رسانی های مناسب انجام شده در سال جاری انتظار داریم تعداد ذبح با نظارت سازمان دامپزشکی در سال جاری به 150 هزار راس برسد.

 

نظر شما
ادامه