کد خبر: ۷۱۷۳۷

حکیم مهر: «دکتر ذوالفقاری» سرپرست شبکه درمیان گفت: در پی گزارش تلف شدن یک قلاده سگ با علائم مشکوک به هاری و بروز علائمی در یک راس گوسفند و یک رأس الاغ در شهریور سال جاری، کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی شبکه به روستای درمیان اعزام و از دو مورد مشکوک نمونه برداری شده و جهت انجام آزمایش به آزمایشگاه استان آذربایجان شرقی ارسال گردید که هار بودن نمونه گوسفند در مورخه 21 شهریور تایید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی درمیان، ذوالفقاری تصریح کرد: دو نمونه مشکوک به هاری بصورت کاملا بهداشتی دفن و معدوم سازی گردید.

سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان بیماری هاری را بیماری بسیار مهلک برشمرد و افزود: بیماری هاری جزء بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب می شود و در صورت ابتلای شخص و یا دام به این بیماری مرگ پایان راه است.

وی علائم بیماری هاری را در دام اینطور برشمرد: دام مبتلا به هاری قادر به کنترل بزاق خود نبوده و بزاق فراوان از دهان خارج می شود و محیط را آلوده می کند، دام مبتلا به هاری ترس از نور و ترس از آب دارد، دام مبتلا به هر موجودی و یا اشیا حمله ور می شود.

ذوالفقاری در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت گزش دام مبتلا به هاری سریعا ناحیه مورد گزش را با آب و صابون شسشتو داده، از بستن زخم خودداری نموده و جهت تزریق واکسن هاری سریعا به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.


نظر شما
ادامه