کد خبر: ۷۱۶۴

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی ضمن هشدار برای جلوگیری از ذبح دام در روز عید قربان در مراکز غیر مجاز گفت: ظرح تشدید نظارت بهداشتی بر ذبح دام به مناسبت عید قربان اجرایی می شود.
دکتر محسن مشکوة درباره عرضه دام زنده و ذبح آن در روز عید قربان گفت: در زمینه خدمات رسانی برای مراسم عید قربان و نذورات مردم، باید از تجارب سال های گذشته استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: سازمان دامپزشکی کشور برای اینکه خدمات رسانی امسال بهتر از سال گذشته باشد تمام تلاش های خود را انجام می دهد.
 معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی تصریح کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی در راستای ذبح دام به مناسب عید قربان در سطح استان ها انجام می شود.
 این مقام مسئول اعلام کرد: تشدید نظارت بهداشتی با توجه به دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی در دستور کار همه استان ها قرار گرفته است.
مشکوة ادامه داد: در شهرهای بزرگ نیز هماهنگی با وزارت صنعت و معدن ومیادین در زمینه تأمین دام و رعایت مسائل بهداشتی انجام شده است.
وی در ادامه از استقرار بازرسان سازمان دامپزشکی در میادین عرضه دام زنده و کشتارگاه ها خبر داد و گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان ورعایت مسائل بهداشتی، تدابیری اتخاذ شده تا کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در میادین عرضه دام و کشتارگاه ها حضور داشته باشند.
این مقام مسئول بیان کرد: برای اطلاع رسانی دقیق به مردم قرار است تابلوهایی در میادین شهرها به منظور معرفی محل های عرضه دام نصب شود.
وی تأکید کرد: باید عرضه دام تحت نظارت سازمان دامپزشکی باشد همچنین فعالیت کشتارگاه ها به منظور رعایت مسائل بهداشتی تحت کنترل سازمان دامپزشکی است.
مشکوة در زمینه افزایش مراکز عرضه دام زنده به مناسبت روز عید قربان گفت: قاعدتاً با توجه به تبادل اطلاعات بین سازمان دامپزشکی با وزارت صنعت و معدن و میادین عرضه دام، این مراکز نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: اگر دام بر اساس رعایت مسائل بهداشتی ذبح نشده باشد ممکن است باعث آلودگی و بروز بیماری در مردم شود لذا همه باید نسبت به این مسئله آگاه باشند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا همه مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی هستند یا خیر؟ گفت: تمام سعی و تلاش خود را کرده ایم که تمام مراکز ذبح دام و کشتارگاه ها با کنترل سازمان دامپزشکی فعالیت کنند اما در این میان ممکن است تعدادی از آنها به دور از چشم سازمان دامپزشکی فعالیت کنند.
این مقام مسئول اظهارداشت: مردم از کشتار و ذبح دام زنده در خانه های خود خودداری کنند چرا که ممکن است خون آلودگی و بیماری را در افرادی که با آن تماس داشته را ایجاد کند.
وی ادامه داد: کشتارگاه ها فضای مناسب و بهداشتی دارند و در قبال دریافت هزینه ناچیزاقدام به ذبح دام می کنند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه