کد خبر: ۷۱۶۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مغازه های پرنده فروشی، خوراک دام و پت شاپ ها اجازه دخالت در امور درمانی، واکسیناسیون و فروش و عرضه دارو را ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان، «دکتر سهراب عاقبتی» مدیر کل دامپزشکی استان گیلان به مناسبت هفته دامپزشکی اعلام کرد: با توجه به واگذاری کامل بخش درمان دامپزشکی و همچنین واگذاری بیشتر فعالیت های واکسیناسیون دام وطیور به بخش خصوصی تعداد 73 واحد درمانی اعم از درمانگاه، پلی کلینیک و بیمارستان دامپزشکی در استان گیلان فعال بوده و 135 دامپزشک در بخش های مختلف درمانی مشغول بکار میباشند. همچنین تعداد 80 داروخانه و شش آزمایشگاه دامپزشکی عهده دار وظایف توزیع دارو و انجام آزمایشات دامی هستند.

وی همچنین در ادامه گفت: در راستای وظایف نظارتی بخش دولتی دامپزشکی، کارشناسان دامپزشکی شهرستان های استان طی یک سال اخیر تعداد 329 مورد بازدید از مرکز درمانی و مایه کوبی، 572 مورد بازدید از داروخانه های دامی، 824 مورد بازدید از واحد پرورشی دام و طیور و 59 مورد بازدید از شرکت های تولیدی و پخش دارو و واکسن داشته اند.

مدیر کل دامپزشکی استان ضمن بیان فعالیت های ثمر بخش یک شرکت تولیدی سموم دامپزشکی و دو کارخانه تولید مکمل های دامی در استان اظهار داشت، طی یکسال اخیر یک کارخانه تولید حلال واکسن و یک کارخانه تولید سم ویک کارخانه تولید انواع مکمل در مراحل پایانی دریافت پروانه ساخت میباشند و به کارخانجات تولیدی استان اضافه خواهند شد.  

وی افزود: در راستای بررسی کنترل کیفی داروهای تولیدی و عرضه شده به بازار تعداد 45 قلم از داروهای تولید داخل کشور از سطح بازار جمع آوری و به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی کشور جهت تضمین کیفیت ارسال شدند و مورد تائید قرار گرفتند .دکتر عاقبتی ادامه داد به منظور بررسی کمی داروها و واکسن های  دامپزشکی و توزیع مناسب آنها در مراحل واردات و تولید تا عرضه، تمامی فعالیت های توزیع داروها می بایست توسط مسئولین فنی شرکت های وارد کننده، تولید کننده و پخش کشوری و استانی در سامانه های دارویی  ثبت شوند و هرگونه فعالیت دارویی خارج از این شبکه، به منزله توزیع غیر مجاز تلقی می شود و در همین ارتباط درسال گذشته یک مغازه خوراک دام که مبادرت به فروش غیر مجاز مقادیر زیادی دارو  و واکسن های دامی می کرد، ضمن توقیف دارو تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و چندین پرونده تخلف صنفی جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شد.

دکتر عاقبتی در پایان اشاره کرد: با توجه به اینکه مغازه های پرنده فروشی، خوراک دام و پت شاپ ها اجازه دخالت در امور درمانی، واکسیناسیون و فروش و عرضه دارو را ندارند از عموم شهروندان و افرادی که به نحوی مبادرت به نگهداری حیوانات خانگی می نمایند درخواست کرد: به منظور دریافت خدمات دامپزشکی تنها به مراکز مجاز دامپزشکی مراجعه نمایند. 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
تکلیف درمانگاه هایی که پت شاپ دارند و کلی دارو از شرکت پخش مجاز در استان می فروشند چیست؟ به بهانه پت شاپ درمانگاه شده مثل داروخانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
اونها که شاپ هم ندارند در کار دامپزشکی دخالت میکنند
نظر شما
ادامه