کد خبر: ۷۱۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر


حکیم مهر: در بازدید کارشناس دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیش از 200 ویال واکسن تاریخ گذشته کشف و جمع آوری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند، «دکتر حسن علیزاده» ضمن بیان این خبر اظهار داشت: طی بازرسی های مستمر صورت گرفته توسط کارشناس دارو و درمان شبکه دامپزشکی از مراکز پخش دارو و داروخانه ها وکلینیک های دامپزشکی شهرستان 2 قلم واکسن دامی تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال کشف و از چرخه مصرف خارج گردید.

علیزاده گفت: طی بازرسی های صورت گرفته از مراکز دارویی و درمانی دامپزشکی در شهرستان ضمن بررسی وضعیت نگهداری دارو و واکسن ها ...، تاریخ تولید و انقضای آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت تاریخ منقضی شدن و فاسد شدن آنها (تغییر رنگ و یا رسوب...) نسبت به جمع آوری و معدوم سازی آنها اقدام می گردد.

علیزاده در پایان تاکید کرد: عرضه و فروش دارو در داروخانه ها صرفا بر اساس ارائه نسخه معتبر انجام میگیرد و به دامداران نیز توصیه نمود از مصرف خودسرانه دارو خوداری نموده و تحت نظارت دامپزشک فارم اقدامات درمانی واحد را انجام دهند، همچنین در زمان مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای دارو نیز توجه ویژه داشته باشند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
0
واکسن دارو و هرمحصول تاریخ گذشته به جای خود!. قبل از همه این ها، باید مراکز قدیمی فروش داروهای دام و طیور و .. تعیین تکلیف بشن. به چه حقی بدون حضور و نظارت دکتر یا حتی با صرفا گذاشتن مدرک یک دکتر دامپزشک در ان مکان و حتی با حضور یک دکتر دامپزشک اجازه ادامه فعالیت میدین؟چون اون آدم غیردامپزشک مرکز فروش دارو زده،یک سهمیه تاسیس داروخانه دامپزشکی از دامپزشکان سلب میشه! از طرفی تعداد مراجعان همکار داروخانه دار به خاطر این کار غیر قانونی باید کم باشه! انگار به یک بقالی، اجازه فروش دارو میدین که به دام و طیور داده بشه و در نهایت مورد مصرف انسان قرار بگیره و سلامت عمومی رو به خطر بندازه. مسیولین دارو درمان در حدی به این مراکز بی توجهی و حتی گاها ازشون حمایت میکنن که انگار دامپزشکان دشمنشون هستن. فقط پشت میز نشستن و حکم و پست گرفتن ملاک هست
نظر شما
ادامه