کد خبر: ۷۱۴۲

حکیم مهر - دکتر ناصر رسولی بیرامی سرپرست دفتر بررسی ، مبارزه و مراقبت از بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور از پیگیری امور مربوط به قاچاق دام توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان تقدیر کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به این مناسبت گفت: با عنایت به سطح پایین بهداشت در کشورهای مجاور و عدم ردیابی بیماریهای مختلف در این کشورها، رعایت اصول بیوسکوریتی و قرنطینه ایی و مبارزه با قاچاق دام یک امر اجتناب ناپذیر می باشد.
دکتر غلامرضا زیدآبادی ادامه داد: قاچاق دام طی سالهای اخیر یکی از عوامل مهم گسترش بیماریهای اندمیک و ورود بیماریهای اگزوتیک مختلف از جمله بیماریهای مشترک تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو به کشور و از جمله استان کرمان که در مسیر تردد دامهای قاچاق قرار دارد، می باشد.
وی اظهار داشت: در صورت عدم مبارزه با قاچاق دام عملاً بخش اعظم فعالیتهای این اداره کل در پیشگیری از بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام به نتیجه مورد انتظار نمی رسد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ضمن هشدار در خصوص احتمال ورود بیماری مشترک بین انسان و دام به نام تب کیو به استان از طریق دام قاچاق بیان داشت: از مردم شریف استان درخواست داریم دام خود را از دامداریهای تحت نظر دامپزشکی خریداری نمایند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق شماره 1512 در شهر کرمان و 03411512 در سایر نقاط استان با این اداره کل در میان بگذارند.
گفتنی است با توجه به تلاشهای اداره کل دامپزشکی کرمان در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق دام، دکتر ناصر رسولی بیرامی سرپرست دفتر بررسی ، مبارزه و مراقبت از بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور از اقدامات مدیرکل و پرسنل این اداره کل تقدیر کرد.

در بخشی از این تقدیر نامه آمده است: با توجه به اهمیت جلوگیری از حمل و نقل دام قاچاق در کنترل بیماریها و پیگیری های جنابعالی و همکاران محترم آن اداره کل در این رابطه بدینوسیله از زحمات آن عزیزان تشکر نموده و آرزوی موفقیت بیشتر می نماید.

 

نظر شما
ادامه