کد خبر: ۷۱۳۰۳
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
نگاه شما:
سازمان‌های مسئول دامپزشکی باید با تدوین راهنمای اخلاق حرفه‌ای دامپزشکی در مراقبت و حفظ رفاه حیوانات خانگی، همراه و خدماتی چاره‌ای عاجل بيانديشند ...

حکیم مهر: «دکتر سید شهرام میرزمانی» با ارسال یادداشتی به حکیم مهر، درباره خبر «انتقاد فرمانده سپاه کربلا از گسترش بی‌ضابطه رشته دامپزشکی/ بیکاری فارغ‌التحصیلان دامپزشکی موجب ورود آنها به دایر کردن فروشگاه‌ها و فروش حیوانات خانگی و سگ شده است!» نوشت:

این گزارش و خبر از جنبه های مختلف نیاز به بررسی دارد زیرا در ادامه روند حرفه دامپزشکی حائز اهمیت است.

۱. مشکل بیکاری دامپزشکان از سایر رشتههای دانشگاهی بدتر نیست.

۲. مشکل اصلی عرضه و تقاضا در حرفه دامپزشکی به واسطه کمکاری سازمانهای مسئول و دانشکدههای دامپزشکی است که بسیاری از جایگاههای شغلی و حرفهای دامپزشکی در کشور از بین رفته یا در حال از بین رفتن است، از جمله مسئولیت آزمایشگاههای حیوانات آزمایشگاهی، سمتهای اداره مبارزه با بیماریهای زئونوز در وزارت بهداشت و معاونتهای بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی، در بازرس مواد غذایی و طب پیشگیری نیروهای مسلح، کارخانجات مواد غذایی، دانشگاهها و دانشکدههای علوم پایه، آزمایشگاههای بالینی پزشکی، طب حیات وحش، طب محیط زیست، طب بلایا و فوریتها و پدافند غیرعامل، شیلات و آبزیپروری و غیره.

۳. افراد محدودی از دامپزشکان در حوزه پرورش و فروش حیوانات خانگی و فروشگاههای پتشاپ به عنوان شغل فعال هستند که آنهم باید بررسی و تدابیر لازم برای ممانعت از آن اتخاذ شود.

۴. استان مازندران یکی از استانهای مسافر پذیر است و مردم بومی استان کمتر به مقوله نگهداری سگ  میپردازند؛ بیشتر مسافران هستند که در ویلاها و اماکن اقامتی در روزهای آخر هفته سگگردانی را بدون رعایت الزامات آن و با ترکیبی از سایر رفتارها مانند بیحجابی و دور دور زدنها و قرار دادن حیوانات خانگی در کنار پنجره و غیره انجام میدهند که خود مشکلساز و محرک است.

۵. شهرهای گردشگری و به ویژه ساحلی در همه جای دنیا با مشکلات زیست محیطی مختلفی مواجه هستند؛ مسئولین استان و شهرستانها  باید در یک اقدام همهجانبه همه مشکلات استانهای ساحلی را با هم بررسی و حل کنند، از جمله مشکلات زباله، فاضلاب، جنگلزدایی، فروش و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی و غیره. بیکاری در بین مردم این استان بیشتر است که اقدام به فروش زمینهای کشاورزی و ساخت ویلا برای اجاره و غیره مینمایند.

۶.  رشته دامپزشکی با مسائل مختلفی مواجهه است از جمله فعالیتهای غیر حرفهای همکاران در اینستاگرام برای جمع آوری فالوور، ترویج ادبیات فراتر از این مرزها در ارتباط با نگهداری حیوانات خانگی از جمله استفاده از واژه «والدین» به جای «صاحب سگ»، انتخاب برخی از اسامی خاص انسانها بر روی حیوانات، معرفی حیوان خانگی به عنوان «بچه‌ام» توسط صاحب وی، ترویج تصاویر حیوانات به عنوان المان بصری در کنار همکاران، رفتارهای غیر حرفهای از جمله بوسیدن حیوان، تجمعات صاحبان حیوانات خانگی در بخشهای از فضای شهری و پارکها در یک زمان و مکان مشخص، عدم رعایت بهداشت محیط توسط صاحبان حیوانات خانگی در سطح شهر و عدم جمعآوری فضولات حیوانات و آموزش ضعیف صاحبان حیوانات در این ارتباط، وضعیت پذیرش و تردد صاحبان و حیوانات و وضعیت ظاهری برخی از همکاران در بیمارستانها و کلینیکهای دامپزشکی و غیره.

۷. هر خرده فرهنگ و جامعهای باید به هنجارها و رفتارهای جامعه مادر خود التزام عملی داشته باشد تا بتوانند به حیات خود ادامه دهد؛ لازم است راهنمای جامعی برای همه ذینفعان و بازیگران صنعت حیوانات خانگی، همراه و خدماتی تدوین شود.

۸. ترویج نگهداری حیوانات حیات وحش به عنوان حیوان خانگی در سطح شهر معضل دیگری است که باید از آن جلوگیری و ممانعت به عمل آید.

۹. سازمانهای مسئول دامپزشکی برای پیشگیری از خارج شدن وضعیت از حالت عادی و افزایش همچنین گزارشها و خبرهای در سطح کشور فکر چارهای باشند و با تدوین راهنمای اخلاق حرفهای دامپزشکی در مراقبت و حفظ رفاه حیوانات خانگی، همراه و خدماتی چارهای عاجل بيانديشند.


انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
1
12
در خصوص این خبر باید بگم ۱۵ روز پیش یک جوان در شهر ما زیر آوار ریزش کوه جان داد و جسدش گم شد که خوشبختانه توسط ناتاشا سگ مهربان آبادانی رد یابی شد و از زیر اوار بیرون کشیده شد و شهری را از ماتم نجات داد . درود بر ناتاشا و هم نوعانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
دم خروس زد بیرون و پشت پرده طرح هایی مانند صیانت مجبور به خودنمایی شد.
به ایشون توصیه می شه برود و نانش از جای دیگه دربیاره این نان حلال نیست. بریدن نان چند همکار جوان باعث خوردن نان مساله دار میشه.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
خوب که چی؟ نجات دادن یک امسان دلیل بر پاکی سگ نیست. سگ در قران و روایات به عنوان حیوان نجس ذکر شده. از طرفی دیگر خلأ عاطفی خانواده‌ها را پر کرده و فرزندآوری کم شده. پس باید راه چاره سختری پیش‌گرفته شود.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
جواب ناشناس ۱۲:۱۶
بچه خودتم همین سگ از زیر آوار پیدا می‌کرد همین ........ رو میبافتی؟ حکیم سانسور نکن با این بابا کار دارم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
2
8
تحلیلی ........... به دور از اطلاعات روز و واقعیات جامعه ..............................
علاقه به نگهداری از حیوانات نه غربی است و نه مشکل عقیدتی به وجود می اورد!
علاقه انسانی به مخلوق خداوند
نمی دونم چرا ربط به موارد دیگر داده می شه!
کسی به گیاهان و پرورش انها علاقمند باشه، خلاف کرده؟
این هم شبیه به ان است!
مسلما داشتن قوانین مناسب و قابل اجرا و البته منطقی و به دور از مسائل جانبی، مورد پسند همه است.
خداوند عاقبت همه را به خیر فرمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
خداوند در آیه ۲۱ سوره اسراء می‌فرمایند:
ترجمه آیه: "بنگر چگونه بعضی از آنها را بر بعضی دیگر برتری دادیم، اما آخرت درجاتش بزرگتر و برتریش بیشتر است"
««انْظُرْ کَیْفَ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ وَ لَلْآخِرَةُ أَکْبَرُ دَرَجاتٍ وَ أَکْبَرُ تَفْضِیلًا »»
منظور این آیه شریفه انسانها هستند ولی برای حیوانات هم صدق می‌کند. مثلأ آیا حیوانی مثل گاو که انسان از بهره می‌برد از شیر‌‌و گوشتش استفاده می‌کند با سگی که هیچ سود خاصی برای بشریت ندارد در یک رده قرار می‌‌گیرند؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
2
5
وقتی یک دکتر دامپزشک و استاد دانشگاه در مصاحبه‌اش بگوید باید تدابیر لازم جهت ممانعت از پت شاپها و حیوانات خانگی اجرا شود، .........................
این مقاله و مصاحبه بنده را یاد مصاحبه تخصصی خودم در دانشگاه تهران انداخت وقتی یکی از اساتید یک میکروتیوب خون سگ را که سانتریفیوژ شده بود به دست من داد و از من پرسید که “ اگر در موقع باز کردن در میکروتیوب سرم روی آن بریزد چه مشکلی پیش می‌آید”. من هم فکر به همه‌ چی فکر می‌کردم از مریضی های انتقالی با خون تا مشکلات بهداشتی و غیره و جواب دادم “ مشکل بهداشتی و خونی خاصی در ذهنم نیست ولی دوباره خونگیری می‌کنم و نمونه تهیه می‌کنم”. می‌دانید چی جواب داد؟ گفت “ نیم کتی که رویش نشستی چوبی است و اگر سرم سگ روی چوب بریزد نجسی در آن نفوذ می‌کند و قابل پاک شدن نیست مگر اینکه سوزانده شود و در این صورت خاکستر آن پاک می‌شود”.
............................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
حکیم مهر یک کامنت بعد از مدتی نوشتم همه از سر و تهش سانسور کردی و کامنت غیرمترقبه به نظر می‌رسد. حکیم مهر عزیز، حق حرف زدن و نظر دادن اولین حقوق انسانی است و لطفأ نظرات برای خوشنودی یک عده یا یک گروه سانسور نکنید. هیچ انسانی برتر از دیگری نیست و وقتی نتوانیم همدیگر را نقد کنیم و سوال بپرسیم که روز به روز خرابتر خواهد شد.
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
حکیم تمام کامنت من را سانسور کردی، ولی حرف من این بود وقتی یک استاد دانشگاه و دکتر دامپزشکی به حرفه و رشته خودش می‌تازد چه انتظاری باید از رئیس سپاه داشت که هیچ اطلاعاتی درباره این رشته ندارد؟ ........................
لطفأ کامنت من را سانسور نکن هر‌کسی حق حرف زدن داره. کامنت من نه توهین به کسی است ‌‌نه چیز دیگر یک نقد است و نقد جرم نیست. این جزئی از آزادی بیان یک شخص است.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
نیمکتی که روش نشسته بودم چوبی بوده ؟
خوب عزیز برادر استفاده از چوب بدون روکش قابل ضد عفونی در تمام سطوح آزمایشگاه ممنوعیت قانونی و علمی داره. چطور در دانشگاهی مثل دانشگاه تهران همچین موضوعی مد نظر قرار نگرفته ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
ناشناس ۱۰:۴۵،
موضوع نیم‌کت نیست. موضوع جنس و روکش نیم‌کت هم نیست. موضوع معیار یک استاد دانشگاه طراز اول کشور برای پذیرش دانشجو است. شما فرض کن نیم‌کت آهنی، مسی، نقره‌ای طلایی، اصلأ از الماس و زمرد باشه، مگه در اصل موضوع تفاوتی ایجاد میشه؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
پاسخ ناشناس ۲۰:۲۰
بله که فرق میکنه . شما نیمکت چوبی توی آزمایشگاه دانشگاه تهران داری؟؟؟!!! آقا اصلا نجس و پاکی که هیچ اصول آزمایشگاهی اینه ؟؟ بابا مشکل از بیخ و بن و بنیاد علمی همون دانشکده هست ول کن نظرات اون طرف رو !! این فاجعهست!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
جناب ناشناس ۲۰:۲۰،
تمام نیم کتهای کلاسی و آمفی تئاتر دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران چوبی است. دوم اینکه هدف از پذیرش دانشجوی تخصصی در دانشگاه تهران با همه دنیا تفاوت داره زیرا یک مکان ایدئولوژیک است نه علمی
شاگرد سابق دکتر میرزمانی
|
United States of America
|
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
2
5
جناب استاد محترم، بنده شاگرد شما بودم و با کمال احترام باید بگم یک دیدگاه قدیمی‌تر وجود دارد که به حیوانات تنها و فقط به عنوان غذا یا نگهبان غذا نگاه می‌شه و هرکدام را نمی‌شه خورد هم برچسب نجس زده می‌شه. یک دیدگاه جدیدتر هست که معتقده میشه به حیوانات به عنوان دوست هم نگاه کرد حتمأ نباید آن حیوان در قابلمه پخته بشه. ولی هر جی که باشه، حق مجازات یک انسان آزاده را بخاطر دوست شدن با حیوان نداریم. حق نداریم کسی را ملامت یا مجازات کنیم چون بجای اینکه حیوانات را بخورد به عنوان دوست انتخاب کرده یا با اسم‌هایی متفاوت صدا زده. این خیلی غیر منطقی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
ببین شاگرد سابق، وقتی گفته میشه نجس یعنی شدت پلیدی و باید از آن دوری بشه. شما یا خودت داوطلب این دوری را انجام می‌دهید یا راههای دیگری پیش‌روی دولت جهادی و انقلابی است که شما را از این کار باردارد.
سید شهرام میرزمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
برخورد با مسائل دینی و مذهبی نیاز به اقدامات اصولی دارد در غیر این صورت مشکل که حل نخواهد شد بلکه بر پیچیدگی آن افزوده خواهد شد ، برای مثال الکل نجس است و نوشیدن آن حرام است پس چرا در زمره کشورهای پرنوش جهان و بالاتر از روسیه در جدول سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته ایم حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت کشور در زمره افراد پرنوش قرار دارند و سالانه صدها نفر در اثر مسمومیت الکل فوت می کنند و به همین تعداد هم از عوارض جانکاه آن آسیب می بیند تجارت آن با تولید در داخل و واردات قاچاق آن بالاتر از بسیار از صنایع است مگر کشیدن سیگار و مواد مخدر را برخی از علما حرام نکرده اند پس چرا وضعیت آن در کشور بحرانی است بنابراین حتما برای رفع مشکلاتی از این دست نیاز به اتخاا تدابیر و راه کارهای منطقی و جامع می طلبد مسئولین باید برای همه مسائل چاره بیاندیشید
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
دکتر میرزمانی، مسائل دینی جایش در ارهان مردم، خانه‌های مردم، در مساحد، کلیسا، کنیسه، خانقاه، و معبدهای مردم است نه جامعه. جامعه انسانی نیاز به قوانین انسانی دارد. در جامعه باید قوانین انسانی برقرار باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
سلام خدمت دکتر میرزمانی
دکتر واقعا ما تو شرب مشروبات الکلی وضعمون اینقدر خرابه؟
ما افتخار به مراسماتی چون شبهای قدر و اعتکاف و محرم و صفر و پیاده روی اربعین و .... داریم. واقعا ۲میلیون نفر تو ایران اینقدر میخورند که میمیرند؟؟؟؟
وای خدای من!
خدایا به تو پناه می بریم از این آفات اخلاقی و این سیر قهقهرایی بشر
سید شهرام میرزمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
من مسائل فردی و اجتماعی را مطرح کردم که نیاز به چاره اندیشی دارد حال دین و مذهب نه تنها اسلام بلکه سایر ادیان هم آنها را نهی کرده اند
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
3
3
همکاران عزیز ،
۱. نقد یکی از مسئولین استان مازندران نیاز به بررسی و تصمیم گیری دارد نمی توان ساده از آن عبور کرد چندین بار بخوانید و مطالب را تحلیل نمایید احساسی به موضوع نپردازید. بازیگران و ذینفعان صنعت حیوانات خانگی یعنی صاحبان آنها و مراقبان و درمانگران آنها متولی حفظ و توسعه این صنعت متناسب با هنجارهای جامعه هستند.
۲. در ذهن همه ما تفاوت زیادی بین حیوانات خانگی (به عنوان یک نیاز روانی، شناختی و عاطفی ) ، حیوانات همراه ( سگ ها ملازم و مراقب افراد نابینا و کم توان و همراه گله ) و حیوانات خدماتی (مانند ناتاشی عزیز و قهرمانان حیوانات نظامی و ناجیان گرفتاران بلایا و فوریت های طبیعی ) و حیوانات خیابانی و بی صاحب وجود دارد و نگاه و رفتار صاحبان و مراقبان و عموم مردم با آنها متفاوت است همه مشکلات از نحوه برخورد غیر اصولی و نابهنجار و کار با آنها ایجاد می شود
۳. حیوانات در طول تاریخ در کنار انسان خردمند بوده اند و بخش جدای ناپایر زندگی بشر در گذشته، حال و آینده می باشند و این مخلوقات از عوامل تکامل بشر هستند بشر با اهلی کردن حیوانات و الهام گرفتن از آنها برای رفع نیازهای خود مانندتامین غذا ، کار و خدمات ، کمک و همراهی و آموختن از رفتارهای آنها مانند آموختن تنقیه کردن از رفتار لک لک بهره ها برده است
۴.بحث خبر اصلا خود حیوانات خانگی نیست رفتار نابهنجار ما انسان ها در جامعه است که از حیوانات به عنوان تکمیل چرخه زندگی و حیات خود در خانه ، و یا به عنوان حیوان خدماتی و کار و همراه استفاده می نماییم و از سوی دیگر وضعیت حیوانات خیابانی و بی صاحب را ساماندهی نکرده ایم . به این نکته توجه کنید که مجموعه ذینفعان و متولیان این حوزه هستند که مسئول پسرفت یا حفظ و ارتقای شرایط موجود هستند
۵. در این خبر به اصل قضیه توجه نمایید که مشکلاتی در فضای واقعی و مجازی شهر و کشور وجود دارد که هم صاحبان این مخلوقات نازنین و هم مراقبان و درمانگران آنها و هم عموم مردم و مسئولین سازمان های متولی و انجمن های دامپزشکی باید به آنها توجه کنند و برای آنها راه حل های منطقی اتخاذ نمایند
۶- سازمان نظام دامپزشکی باید کمیته اخلاق حرفه ای را تشکیل دهد برای همه موضوعات متصور راهنمای اخلاق حرفه ای تدوین و ابلاغ نماید و از سوی دیگر مشکلات و مسائل جامعه را از نگاه مردم و مسئولین رصد و در موقع مقتضی راه حل مناسب برای رفع یا بهبود وضعیت اتخاذ نماید در غیر این صورت مسائل و مشکلات حل نشده ما را درگیر مسائل پیچیده خواهد کرد
۷. نگاه اصلا دینی و مذهبی نیست نگاه فردی و اجتماعی است از این جنبه به مسئله توجه نمایید و هنجارهای فردی و اجتماعی نگهداری حیوانات خانگی ، همراه و خدماتی را تعریف و تبیین، آموزش ، اجرا و نظارت نمایید .
۸. این مخلوقات نیاز زندگی بشر هستند و باید در کنار ما برای رشد و تربیت ما به ویژه کودکان حضور داشته باشند چگونه استفاده کردن از آنها مهم است
۹. با توجه به گسترش و پیچیدگی همه مسائل حیوانات خانگی پیرامون ما باید به نحوی عمل کرد که مورد پذیرش جامعه قرار گیرد. این مشکلات در همه کشورها هست ولی برای همه آنها راه حل و قوانین و مقررات تدوین شده است.
پاسخ ها
شاگرد سابق
| United States of America |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
جناب دکتر، اگر بحث مالی است خوب مشکل چیه؟ مگه خود من و شما مجانی کار می‌کنیم که انتظار داشته باشیم کسی که نژادکشی سگ انجام میده یا بیزنس وسایل سگ انجام میده خدماتش را مفت به همه بده؟ منظورتان از ناهنجاری جامعه را متوجه نمی‌شودم یعنی اگر یکی سگ داشت داره ناهنجاری ایجاد می‌کند؟ اتفاقأ ناهنجاری را کسی ایجاد می‌کند که سرش در زندگی مردمه و در خانه مردم را می‌زند تا تذکر بدهد که جرا سگ دارند. راه حل این مسئله ساده است، خوب کسی که مثل من سگ دوست نداره نگه نمی‌داره ولی حق دخالت در زندگی شخصی دیگران هم نداره.
اگر شما پیشنهاد می‌کردید که قوانین انسانی برای جامعه انسانی باید گذاشته بشه حرفتان را قبول می‌کردم ولی نه اینکه تر و خشک را با هم بسوزانیم. مثال قوانین انسانی اینجوریه، اگر سگ دارید، باید زباله‌هایش را جمع کنید وگرنه جریمه می‌شوید، یا در خیابان حتمأ باید قلاده داشته باشد، یا باید حتمأ برگ معاینه سلامت سالیانه دامپزشک داشته باشد، اگر به اموال کسی صدمه زد باید صاحب حیوان آن خسارت را بپردازد. اینها نمونه قوانین انسانی برای جامعه انسانی بود ولی اینکه بگوییم چون چند نفر از فروش سگ سود می‌کنند یا دو نفر مدفوع سگ را جمع نمی‌کنند یا ۴ نفر سگ را نجس می‌دانند باید قوانین ضد هنجار و ضد اجتماعی نصب شود بسیار اندیشه خطرناکی است و بنای جامعه را ناامن‌تر از قبل می‌کند. یا حق
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
1
1
همکاران حتما به مقاله پیاده روی .... در سه بخش که در حکیم مهر نشریافته هم مراجعه نمایند

http://hakimemehr.ir/fa/news/19161
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
2
2
ورودحیوانات در زندگی انسانها جدا از مخاطراتش یه محاسنبیشماری داره که یکیش اینه که اگر ماده سرطانزا به زندگی روزمره انسانها وارد بشه مثلا الایندهای سرطانزا به اب آشامیدنی ازانجاییکه این حیوانا ت سرطانها درشون زودتر بروز میکنه این حیوانات بعنوان دیده بان عمل میکنند ومیتونند هشداردهنده باشند حالا بمانه جنبه های حفاظتیشون با توجه به فزونی سرقت ها از منازل در درگیری وخفتگیری ها که گاهاخودپلیس میبینه دخالت نمیکنه ازترسش امروز این جنبه حفاظتی سگ برا خانمها وسالمندها درکشورهایی که امارخشونت بالاست قابل توجه هست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
خودت را‌ ناراحت نکن. مجموعه افراد خاصی تصمیم گرفتند که باید سگ هراسی انجام بشود و پیمانکار این پروژه هم معلومه کیه. .................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
................. بگذارید مردم خودشان اختیار زندگی خصوصی‌شان را داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
0
0
سگ نباشه تا فرزند آوری بشه.
وام بدیم تا فرزند اوری بشه.
امتیاز پژو پارس بیدیم تا فرزند آوری بشه. و چندین قانون عجیب دیگه.چقدر مضحک.
هیچ کس توجه نمیکنه مشکل از چیه.
هر چی که ملت دوست داشته باشن و بهش علاقه نشون بدن، ممنوعه.
دکتر دامپزشک احمد نجفی فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
0
0
با سلام خدمت بزرگواران و عزیزان همکار
من بعنوان تحصیل کرده رشته دامپزشکی و فعالیت در این زمینه و تجربیات و نگاه علمی و عامیانه به این موضوع گسترش صنعت پرورش و نگهداری حیوانات حیات وحش و خانگی در سطح شهر و منازل که اگر مانند موضوعات دیگر جامعه دارای قوانین محکم نظارتی و بهداشتی لحاظ نشود سوداگران و ذینفعان این موضوع بدون شک به فکر بهداشت آن جامع نخواهند بود ابتدای استارت این پروژه قوانین و مقررات سخت بهداشتی می توانست تا حدود زیادی از مشکلات کم بکند الان هم دیر نشده است و می توان با بالا بردن دانش علمی همه فعالان در این زمینه و دوستاران نگهداری این گونه حیوانات با شرکت در کلاس های آموزشی تمام ضوابظ بهداشتی رو گوشزد و راه را هموار کرد و با راه اندازی سامانه های ثبت مشخصات دقیق کنترل و پایش و...می تواند نگاه بهتری به این قضیه داشته باشیم .من با صحبت جناب دکتر میرزمانی کاملا موافقم هر کاری قبل از استارت آن باید تدابیر بهداشتی و آموزش آن بطور جامع سنجیده شود و پیشگیری های لازم جهت جامعی سالم از لحاظ جسمی و روانی در کنار دنیای زیبای حیوانات رو تجربه کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
دوست عزیز، جامعه انسانی نیاز به قوانین انسانی دارد نه ایدئولوژیک. دکتر میرزمانی می‌فرمایند باید تمهیداتی داده شود که کل پت‌شاپها و بیمارستانهای دلم‌کوچک بسته شود. مشخصه که این جملات از ناآگاهی از جامعه و دیدگاه ایدئولوگ گرفته شده. جای ایوئولوژی در فلزهای مردم، در خانه‌های مردم، در مکانهای مقدس مردم مثل مسجد، کلیسا، کنیسه، خانقا و معبدها است نه جامعه انسانی. جامعه انسانی قوانین انسانی می‌خواهد مه نه ایدئولوگ. مثلأ سگ باید برگ معاینه سلامت سالیانه دامپزشک داشته باشد، یا سگ باید واکسینه باشد، یا اگر خسارت به کسی وارد آورد صاحب حیوان باید آن را‌حب آن کند، یا در خیابان حتمأ باید با قلاده باشد، یا اشغال و محتویات روده حیوان نباید در خیابان رها شود وگرنه جریمه می‌شوید. اینها نمونه قوانین انسانی هستند ولی اینکه بگویید پت شاپها را تعطیل کنید چون یک عده سگ را دوست ندارند یا ۴ نفر مدفوع سگ را جمع نکی‌کنند یا چند نفر از فروش سگ سود می‌کنند همه بهانه جور کردن برای القا ایدئولوژی به مردم است و این قوانین جایش در جامعه نیست. متشکرم
پارسا ایرانی- تکنسین
|
United States of America
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
0
0
این نوشته خیلی از واقعیت روز جامعه دور است و با اطلاعات ضعیف نسبت به جامعه ایران نوشته شده. نویسنده در این فکر بوده که هنوز جامعه ۳۰ یا ۴۰ سال پیشه که بشه با این مطالب مردم را به عقب راند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
0
.................... حداقل ۷۰-۸۰ درصد جامعه با ایشان هم عقیده نیستند و جور دیگری زندگی می‌کنند.
نظر شما
ادامه