کد خبر: ۷۱۰۸۳
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در سال گذشته با توجه به شرایط استانی از نظر داشتن مرز مشترک با کشور عراق و همچنین میزان نرخ بیکاری موارد زیر را در دستور کار قرار داده و تا حد قابل قبولی در اجرای آن موفق بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر صیاد غلامی» رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان گفت: به منظور حمایت از ایجاد اشتغال و حذف امضاهای طلایی با حمایت نظام دامپزشکی استان پروانه های تاسیس داروخانه ها و درمانگاه ها را که سالها بود به دلایل مختلف صادر نمی شد را پیگیری نموده که در نتیجه با توجه به درخواست متقاضیان میزان قابل‌توجهی پروانه مذکور صادر شد که باعث ایجاد اشتغال جدید و فعالیت 11 شرکت پخش، 95 داروخانه، 71 درمانگاه و 5 مرکز تولیدی گردید و همچنین ارائه خدمت به دامداران استان نیز بهتر و با کیفیت بالاتری صورت پذیرفت.

دکتر غلامی در ادامه تصریح نمود: یکی از مشکلات استان وجود دارو قاچاق و عرضه آن در داروخانه های استان بود که با آموزش همکاران شهرستانها در حوزه بازدیدها و همچنین نظارت همکاران ستاد تا حد قابل توجهی از عرضه داروی قاچاق جلوگیری به عمل آمد که در همین راستا نیز بالغ بر ۳۰ پرونده تشکیل شد.

وی گفت: متاسفانه با توجه به تحریم‌های ظالمانه قدرتهای غربی یکی از مشکلات اصلی استان تأمین دارو و واکسن بود که خوشبختانه با نظارت دقیق بر شرکت‌های پخش و توزیع دارو و واکسن در سال گذشته کمبود خاص دارو و یا واکسن در استان مشاهده نگردید که در همین راستا نیز بالغ بر چندین پرونده برای خرید و فروش خارج شبکه دارو، در مراجع ذیصلاح تشکیل شد.

همچنین برای اولین بار در استان این اداره به حوزه فروش دارو بدون نسخه ورود پیدا کرد که با توجه به حواشی زیادی که برای این اداره کل داشت موفق به اجرای این دستورالعمل شد که تا حد خیلی زیادی از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه دارو جلوگیری نموده است. که در همین راستا بالغ بر ۱۰۰ پرونده تشکیل و به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی ارجاع داده شده است.

رئیس اداره تشخیص و درمان در پایان خاطر نشان شد: با توجه به راه اندازی سامانه خدمات دارویی در کشور، این اداره کل جز استان های پیشرو در تکمیل نمودن سامانه مذکور بوده که در حال حاضر تمامی داروهای وارده وتوزیع شده در استان، با سامانه مذکور قابل رصد و پایش می باشد.

گفتنی است تعداد 182 دامپزشک و 384 پیرا دامپزشک در شرکت های پخش، داروخانه، درمانگاه و مراکز تولیدی مشغول به فعالیت می باشند.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دکتر بی پروا
|
United States of America
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
1
6
اکثر استانها همین طور هستن سالهاست مجوز داروخانه نمیدن به بهانه عدم تناسب کلینیک با داروخانه، فساد فساد فساد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
استان ......... هم همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
واقعا باید جمعیت دام واقعی سنجش بشه و تناسب در نظر گرفته بشه. بعضی جاها به ناحق مجوز داده نمیشه، بعضی شهرها هم به ناحق مجوزهای زیادی صادر میشه که واقعا ظرفیت درمان و عرضه دارو برای همگی وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
دکتر بی پروا.
مثال عرض میکنم
وقتی دامی نیست بجز یکی شما بنظرت چندتا دامپزشک نیاز هست؟
کی میخاید متوجه بشید دامپزشکی داره تبدیل میشه به رشته اژدها کشی.
داداش اژدهای دیگه وجود نداره.
جمعیت دامی هم سال به سال که چه عرض کمم، روز به روز از روز قبل داره کمتر میشه. ای الناس من روزی سه تا کیس دارم. سه تا گوسفند. تو همین استان گل و بلبل دکتر که افتخارشون گزارش از تعداد درمانگاه هست. داداشت به داد دامدار برس. به داد جمعیت دامی برس. پدرشون رو هزینه های پرورش درآوردن. رازی قیمت ها رو وحشتناک برده بالا واسه واکسن. خوراک و علوفه قیمتش از خوراک علوفه خودت بالا زده.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
2
بیشترین آمار تخلف شرکت‌های پخش
درمانگران غیرمجاز
درمانگاهی دامپزشکی
داروخانه‌های دامپزشکی
مربوط به استان ................. هست .............
همکار بخش خصوص و دکتر دامپزشک هستم.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
1
4
سلام جناب غلامی.
بخش خصوصی وظایف خود رو به درستی انجام میده، من هم در استان کرمانشاه مشغول به کار هستم، لطفا محبت بفرمایید به یک سوال پاسخ بدید.
چرا جلوی قصابی های بدون نظارت بهداشتی گرفته نمیشه، اکثر شهرهای کرمانشاه کشتار بدون نظارت دارند، هر کسی دلش خواست یک قصابی با گشتار روز گوسفند و گاو دایر گرده.
چرا کشتار در انظار عمومی رو نظارت نمی‌کنید

چرا گوشت های لاشه ها در این هوای گرم بیرون از مغازه ها آویزان هستند.
لطفا به گرم ترین و سرد ترین استان کشور که در مجاورت هم هستند سری بزنید، هیچ کدام لاشه ها بیرون آویزان نیستند، خیلی وقته که فقط عکس لاشه بیرون آویزان میشه.
جناب دکتر چه کسی باید بر کار شما و بخش دولتی نظارت کند؟؟؟؟؟؟
خدای شما کیست؟ خدای ما که شده بخش دولتی و هر عذابی بخاطر کارهای نکرده و کرده نازل میکند؟
اما کیست که بر کارهای بخش دولتی و نابسامانی های آن نظارت کند؟؟؟
آیا شما به وظایف بخش دولتی .............. آشنای دارید.
لطفا پاسخگو باشید.
متشکرم
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
1
0
حکیم مهر دور از اخلاق هست که نظرات رو یک سویه منتشر کنی
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
0
1
امیدوارم شما هم پست و مقامتون حفظ بشه….اقای دکتر داروخونه ها رو به نابودی هستن
نظر شما
ادامه