کد خبر: ۷۰۹۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیر گفت: طیف گسترده کار اداره دامپزشکی نظارتی می باشد و اساس کار دامپزشکی از مزرعه تا سفره است یعنی باید طبق روند نظارت قرار گیرد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «اسماعیل محمودی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیر در یک نشست خبری  به مناسبت هفته دولت گفت: شبکه دامپزشکی همانطور که از نامش پیداست بصورت شبکه می باشد و چندین زیرمجموعه دارد که هرکدام یک کار خاص انجام می دهد.

وی اظهار داشت: ادارات ما شامل اداره مبارزه با بیماری های دامی، اداره مبارزه با بیماری طیور، اداره قرنطینه، اداره نظارت اماکن دامی، بهداشت دامی و اداره دارو و درمان است.

محمودی افزود: طیف گسترده کار اداره دامپزشکی نظارتی می باشدو اساس کار دامپزشکی از مزرعه تا سفره است یعنی باید طبق روند نظارت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در یک سال گذشته ۲۰ بار بازدید از مرغداری داشته ایم و همچنین ما مسئول نظارت بر کود و سالم سازی کود در مرغداری ها هستیم. در موضوع آبزیان و استخرهای پرورشی ما یک سایت پرورشی به نام سایت خور بردستان داریم. سال گذشته ۱۰ مزرعه فعال داشته ایم اما امسال ۱۱ مزرعه فعال داریم با ۱۵۳ استخر. در سال گذشته متاسفانه سایت پرورش میگو دچار بیماری شد اما با کنترل هایی که انجام گرفت معادل۴۳۴ هزار کیلو گرم برداشت میگو داشتیم.

وی افزود: فصل پرورش میگو از ابتدای اردیبهشت ماه آماده سازی استخرها شروع می شود؛ ۶۳ میلیون قطعه لارو به استخرها وارد شده و از نیمه بهمن ماه برداشت می شود، بیش از ۹۵ درصد میگوی پرورشی ما نیز صادر می شود.

محمودی اظهار کرد: در بحث دارو و درمان، این قسمت به بخش خصوصی واگذار شده اما متأسفانه به دلیل عدم علاقه دامپزشک به راه اندازی کلینیک همچنان ما در قسمت درمان بصورت بخش دولتی خدمات رایگان انجام می دهیم.

وی افزود: بخش مبارزه با بیماری های دامی بخش خیلی مهم است شامل دو بخش است؛ یک بخش مراقبتی (معاینه) و دیگری بخش خدماتی که شامل واکسیناسیون و سم پاشی می شود.

محمودی خاطرنشان کرد: در سازمان دامپزشکی موضاعاتی به عنوان موضوعات استراتژیک انتخاب می شود چون می تواند موجب به آسیب به دام شود و به انسان منتقل شوند مثل تب برفکی، طاعون و...

وی افزود: ما درصدد ریشه کنی بیماری در بخش های بردخون، آبدان، دوراهک و لمبدان هستیم. مراقبت ها را به صورت روستا به روستا انجام می دهیم، به همراه واکسیناسیون جمعیت دامی. 

محمودی مجموع دام های شهرستان دیر را شامل ۳۵ هزار راس گوسفند و بز در ۵۰ واحد دامی سبک و ۸۰۰ واحد گاو در ۳۰ واحد دام سنگین اعلام کرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
0
0
لطفا از این‌ به بعد تو اینجور مطالب نام استان‌رو هم ذکر کنید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
شهرستان دیر استان بوشهر
نظر شما
ادامه