کد خبر: ۷۰۷۵۱

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش باران و وارد شدن خسارت به واحدهای شیلاتی و تلف شدن ماهی‌ها در مزارع شیلات استان گفت: ماهی‌ها تلف شده در سیل اخیر با نظارت کارشناسان دامپزشکی معوم و امحاء می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد اسدی» روز دوشنبه با اشاره به اینکه قبل از بارش باران مونسی هشدارهای لازم به شیلات‌داران و مراکز پروش ماهی به صورت حضوری و پیامکی اعلام شد، افزود: از روز شنبه هفته جاری ۱۰ گروه ویژه برای نظارت بر توزیع در مراکز عرصه ماهی در استان و مراکز بسته بندی فعال شده است.

به گفته وی،هم‌اکنون در مراکز پرورش ماهی که براثر سیل دچار تلفات ماهی شدندگروه‌های ویژه بهداشتی و دامپزشکی برای نظارت بر سیر مراحل انجام کار از جمله معدوم‌سازی و امحاء تلفات حضور شبانه‌روزی دارند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: همشهریان باید برای حفظ سلامت و بهداشت خود و خانواده به هیچ وجه از فروشندگان دوره گرد، مراکز فاقد مجوز گوشت ماهی قزل آلا و یا هر نوع ماهی دیگر از جمله شمال و جنوب را خرید نکنند و در چند روز اخیر چندین محموله ماهی که به صورت غیرمجاز وارد استان شده بود با نظارت کارشناسان جمع‌آوری و معدوم شد.

اسدی افزود: هم اکنون مسوولان فنی مراکز بسته بندی ماهی نیز به صورت شبانه‌روز در این مراکز حضور دارند و از  نظر شرعی و بهداشتی بر ماهی‌های نظارت دارند.

 به گزارش ایرنا، براساس ارزیابی اولیه کارشناسان جهادکشاورزی کوهرنگ، در بارش شدید باران در شهرستان کوهرنگ ۱۸۰ هزار قطعه ماهی آماده عرضه به بازار به وزن ۲۵۰ تن و ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال در ۶ مزرعه پرورش ماهی در بازفت تلف شد.

سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال و باعث جاری شدن سیل در پنج شهرستان این استان شد.


نظر شما
ادامه