کد خبر: ۷۰۶۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند از ضبط و حذف چهار لاشه گاو که وجود باقیمانده دارویی در آنها توسط نتایج آزمایشگاهی به تایید رسیده بود خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند، «دکتر حسن علیزاده» ضمن اعلام این خبر گفت :از ابتدای سال جاری تا کنون چهار لاشه گاو بعلت عدم رعایت دوره پرهیز از مصرف دارو به استناد نتایج آزمایشگاهی از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده است.

علیزاده افزود: تعدادی از دامداران در زمان مصرف دارو اطلاعات لازم و کافی در خصوص رعایت زمان پرهیز از مصرف گوشت پس از استفاده از برخی داروها را ندارند و دام تحت درمان دارویی را روانه کشتارگاه می کنند که نهایتا لاشه دام با نظارت بازرسان دامپزشکی مستقر در کشتارگاه از چرخه مصرف انسانی خارج و حذف خواهد شد.

لذا دامداران می بایست پس از طی نمودن دوره درمان و بهبودی کامل دام تحت نظارت دامپزشک فارم دام راجهت کشتار به کشتارگاه  منتقل نمایند تا علاوه بر از بین رفتن باقیمانده دارویی در بدن دام سبب جلو گیری از حذف لاشه و ضرر و زیان اقتصادی برای صاحبان دام گردد.

حسن علیزاده در این باره اظهار داشت در راستای نظارت بهداشتی بر کشتارگاه دام و جلوگیری از انتشار و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، کارشناسان نظارت این شبکه به همراه مسئول بهداشتی مستقر در کشتارگاه دام نظارت مسمتری بر کلیه دام های کشتار شده در کشتارگاه داشته و مردم با خیال راحت لاشه های استحصالی از کشتارگاه که ممهور به مهر دامپزشکی و دارای لیبل می باشد را مصرف نمایند ، چرا که این لاشه ها تمامی مراحل نظارت و بازرسی بهداشتی را زیر نظر کارشناسان دامپزشکی طی نموده اند .

 


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
3
سلام.
چجوری میشه توی کشتارگاه تشخیص داد که دام دوره پرهیز مصرف داروش رعایت نشده و لاشه را حذف کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
اگر تزریق دارو تازه باشه، محل تزریق در لاشه مشخصه. اکثر داروها دوره پرهیز از مصرف چند روزه دارن که باید رعایت بشه. در ضمن تو کشورهای پیشرفته، کیت های تشخیص سریع دارن که تو آزمایشگاه در عرض چند دقیقه وجود باقیمانده دارو مشخص میشه ولی تو ایران به علت هزینه های بالا، انجام نمیشه.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
سلام کشتارگاه های طیور را دریابید که بدون داشتن آب کافی کشتار می‌کنند
http://hakimemehr.ir/fa/news/70679
مثل سایر استانها که کشتارگاه طیور تعطیل میکنند لطفاً شرایط بهداشتی را فدای مصلحت اندیشی نکنید
نظر شما
ادامه