کد خبر: ۷۰۶۵۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: استاندار خراسان جنوبی به همراه رئیس سازمان مدیرکل جهادکشاورزی و دامپزشکی خراسان جنوبی صبح امروز به منظور پیگیری برخی از مشکلات حوزه دامپزشکی استان با «دکتر سیدمحمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «مهدی جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز (3 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار امروز «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: یکی از موارد مطرح شده در این دیدار، موضوع موافقت با کشتار 4 هزار قطعه مرغ در ساعت برای کشتارگاه طیور قاین بود که مورد موافقت رئیس سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مجوز کشتار مرغ برای هر خط کشتار تنها دو هزار قطعه در ساعت است و پروانه شرکت قاین طیور نیز بر همین اساس دو هزار قطعه در ساعت است که این موضوع در بازدید استاندار از شهرک صنعتی بیرجند یکی از مشکلات مطرح شده از سوی مدیران این واحد صنعتی بود، گفت: برای تبدیل این واحد تولیدی از کشتار دو هزار قطعه مرغ در ساعت به چهار هزار قطعه باید حتما خط دیگری راه اندازی می شد و چون خط دوم هزینه سنگینی دارد و شرکت توان راه اندازی آن را نداشت، نمی توانست پروانه بهره برداری بگیرد و این باعث شده بود تا نتواند از اعتبارات بانک ها استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: استاندار خراسان جنوبی در بازدید از شهرک صنعتی بیرجند وعده پیگیری مشکل این واحد تولیدی را داده بود که این موضوع در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح شد و برای اولین بار در کشور مجوز چهار هزار قطعه در ساعت، بدون راه اندازی خط دوم اخذ شد.

جعفری با اشاره به اینکه همچنین با رایزنی استاندار خراسان جنوبی برای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه تخصصی بیمارهای شتر کشور که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مقرر شد برای 10 درصد باقی مانده این پروژه، از محل متمم سفر ریاست جمهوری 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شود و این پروژه تا دهه فجر ساختمان به بهره برداری برسد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور نیز قول داد تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه تخصصی را تا زمان راه اندازی به طور کامل تامین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دامپزشکی خراسان جنوبی، گفت: همچنین رئیس سازمان دامپزشکی در این جلسه با درخواست استاندار خراسان جنوبی برای تخصیص 5 نفر سهیمه سرباز وظیفه برای کمک به نیروی انسانی دامپزشکی استان موافقت کرد.

جعفری یکی از مشکلات اساسی دامپزشکی برای مناطق صعب العبور و مرزی را در حوزه ترابری و خودرویی عنوان کرد و گفت: همچنین در این دیدار مقرر شد که دو دستگاه خودروی شاسی بلند توسط سازمان دامپزشکی کشور برای تردد در مناطق صعب العبور و مرزی استان به دامپزشکی استان اختصاص پیدا کند.

 وی از حضور 450 نفر از نیروهای جهادی تحت عنوان برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی در مرز خراسان جنوبی در هفته دولت خبر داد و گفت: در این رزمایش سه روزه خدمات بزرگی به دامداران و عشایر منطقه انجام خواهد شد و تمامی موارد واکسیناسیون، آموزشی و ترویجی به دامداران ارائه خواهد شد.

جعفری همچنین از درخواست استاندار خراسان جنوبی برای اختصاص 5 هزار لیتر سم «مک تومیل» و «فلومترین» برای مبارزه با کنه و تب کریمه کنگو در مناطق مرزی استان در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و گفت: موافقت شد که این مورد نیز در اختیار استان قرار بگیرد.

وی افزود: استاندار خراسان جنوبی در این دیدار همچنین خواستار تفویض اختیارات بیشتر به مدیر دامپزشکی استان بود که مورد تایید و موافقت رئیس سازمان قرار گرفت.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Japan
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
3
سلام
در خصوص کشتارگاه دستورالعمل صریح نظارت است که حتما برای 4000 قطعه باید از خط اتوماتیک استفاده شود دور زدن قانون خود سازمان دامپزشکی اینقدر افتخار داره؟
.........................
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
2
0
از دکتر آقامیری انتظار داشتیم به درد دل همکاران بیشتر توجه کنند ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
2
ظاهراً به همت مسئولان .......... طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ رفت رو هوا.
چقدر سازمان برای این طرح قمپوز در کرد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
2
با سلام از همکاران دفتر نظارت بر بهداشت تقاضا دارم در این خصوص توضیح دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
2
0
درود خدا بر دکتر جعفری عزیز
مدیر خلاق و جوان و متعهد برآمده از محرومترین شهرستان کشور(نهبندان)
توفیق شرکت در مسابقات قرآن کارکنان جهاد در شیراز با ایشان نصیب شد
انشاءالله لطف خدا به همت این عزیز شامل دامپزشکی استان بشود
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
2
پس دستورالعمل چرا میدین بیرون
چون هزینه داره
پیش سرد ابچکان مدت زمان ماندن در چیلر کاهش دمای گوشت همه رو هوا
سلامت مردم چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
در 90 درصد کشتارگاهها که خط دو دارند این خط تعطیل است که علل بسیار دارد. قابل توجیه نیست ولی با توجه به هزینه های بالای نصب خط دو و عدم سایز بودن مرغ ها مشکلات زیادی هنگام راه اهندازی این خط بوجود می اید. بهتر است الزام خط دو یا اتومات برای بالای 4000 قطعه باشد مشروط به رفع خیلی از ایرادات موجود در کشتارگاه های موجود
نظر شما
ادامه