کد خبر: ۷۰۵۸۲
تعداد نظرات: ۲۰ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: افراد با مراجعه به کلینیک‌های دامپزشکی شناسنامه دام‌های خانگی را دریافت کرده و نسبت به تزریق واکسن‌های کلی اقدام کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، طی روزهای گذشته جوانی براثر گازگرفتگی سگ خانگی و ابتلا به هاری در شهرستان جویبار فوت کرد.

شاید برخی افراد گازگرفتگی سگ خانگی را حدی نگیرند اما این موضوع مرگ یک جوان را در پی داشت که از کنارش نباید آسان رد شد.

«دکتر محمدحسن گلپایگانی» مدیرکل دامپزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: اگر حیوانی مبتلا به هاری باشد باید بلافاصله به اداره دامپزشکی مراجعه شود و پس از دریافت نتیجه و اطمینان از ابتلای حیوان به هاری نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه تمامی نمونه‌های گازگرفتگی حیوان باید به دامپزشکی اعلام شود تا مورد بررسی قرار گیرد، افزود: نمونه‌ای از گازگرفتگی در شهرستان جویبار گزارش نشد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: همه افرادی که دارای حیوان خانگی هستند حتی سنجاب و همستر باید حتما نسبت به واکسیناسیون دوره‌ای حیوانات اقدام کنند و مورد معاینه قرار گیرند.

گلپایگانی با بیان اینکه دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون سگ‌های گله اقدام می‌کند، یادآورشد: افراد با مراجعه به کلینک‌های دامپزشکی شناسنامه دام‌های خانگی را دریافت کنند و نسبت به تزریق واکسن‌های کلی اقدام کنند.

وی افزود: برخی افراد به‌دلیل بالا بودن قیمت واکسن هاری این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: موضوع مهم دیگر اینکه افراد برای حمل و نقل دام باید گواهی سلامت دریافت کنند.

به گزارش فارس، مخاطبان این رسانه در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌های متعددی خواستار پیگیری و حل مشکلات سگ‌های ولگرد و بیمار در معابر شهری و روستایی شدند.


انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
7
خواستار پیگیری و حل مشکلات سگ‌های ولگرد و بیمار در معابر شهری و روستایی شدند

کاری هم در این زمینه انجام شده؟ شهرداری ها قبول مسئولیت کردن؟ شعار تا کی؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
24
4
سلام وعرض ادب خدمت همه کارکنان سازمان دامپزشکی کشور و دست اندکاران رسانه پایگاه تحلیل خبری حکیم مهر.
چند نکته سوالی حائز اهمیت است.
- شعار بهداشت دام و دامپزشکی دام سالم غذای سالم وانسان سالم ؛چه کسی ارزیابی این شعار را در برنامه های عملیاتی دامپزشکی برعهده دارد؟
-اتفاق های زیادی در برنامه های عملیاتی دامپزشکی رخ میدهد دم از سختی کار و وجود ویا عدم نیروی متخصص در دامپزشکی مطرح میشود چه برنامه های ارائه شده و چگونه به هدف یا دستورالعمل ارسالی سازمان نزدیک شده اند؟
-بیماری های مشترک زیادی در جامعه وجود دارد که از ابتدای برنامه اول توسعه تاکنون نتوانسته اند کنترل ویا ریشه کن کنندیاد گرفتیم دیگران را مقصر جلوه دهیم ولی یاد نگرفتیم به تخصص خود عمل کنیم .مدیر کل محترم توضیح دهند چند نفر در شهرستان جویبار دامپزشک دولتی وجود دارد وآیا در قسمت مبارزه با بیماریهای دامی کار وفعالیت می کنند که امروز با صراحت مطرح میکنند به ما خبر ندادند شما چند درصد سگهای صاحبدار را واکسینه کردید؟
-عرصه تولید از مهمترین شاخصه های وزارت جهاد کشاورزی است ودامپزشکی خدمات بهداشت دام وفراورده های خام دامی را برعهده دارند عملکرد دوران مسئولیت شما بررسی شده ،نقاط ضعف وتنگهاها شناسایی شده ودر جهت اصلاح آن چه کردید و برای نقاط قوت وتقویت بنه دامپزشکی چه گام های موثری برداشته شده است؟
-دربیانات مسئول محترم دامپزشکی استان چه برنامه اساسی مطرح شده تا بتوان راه جلوگیری از این اتفاق را گرفت . مگر شما نماینده درکمیته بیماریهای مشترک در مراکز بهداشت شهرستانها ندارید چرا از این واقعه خبر ندارد؟
-شعار تا کی؟
-نکته آخر عدم آموزش وترویج صحیح در خصوص بیماریهای مشترک به تولید کنندگان وبهره بردان میتوان عامل اساسی در بروز این اتفاقات باشد
حکیم مهر لطفا در مواردی این چنینی که با جان مردم سرو کار دارد تمامی نظرات را انتشار دهید.فقط تشکر ،قدردانی وشعار پاکدست بودن را پخش نکنید شاید در این انتقادات تنکته ای نهفته باشد .


-
پاسخ ها
گلپایگانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
با سلام خدمت همکار محترم با توجه به لزوم آگاهی رسانی و از سویی آموزش همکاران نظر به سوالات و ابهامات موجود، موارد ذیل به اطلاع می‌رسد ، اگرچه به نظر میرسد سوالات مطروحه از سوی فردی غیرهمکار و نا آشنا به وظیفه مندی سازمان ، بخش خصوصی و حتی شرایط استان مطرح شده باشد ؛
۱.اداره دامپزشکی جویبار دارای ۴ دکتر دامپزشک می باشد که در بخش‌های مختلف به وظیفه مندی سازمانی می پردازند که یکی از آنها مبارزه با بیماریهای دامی می باشد.از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ قلاده سگ بر علیه هاری واکسینه شده اند که این شامل سگهای شناسایی شده و گله می باشد .
واکسیناسیون سگها و حیوانات خانگی بر عهده صاحبان آنها از طریق مراکز مایه کوبی بخش خصوصی می باشد.و البته در این بین پتانسیل موجودی واکسن و امکانات را نیز باید در نظر داشت.
در خصوص عملکرد و شاخصه تولید در نظر داشته باشید ، دامپزشکی پرچمدار ایمنی مواد غذایی است که خود مقوله مهمی در امنیت غذایی است و باید از هم تفکیک کرد در حوزه امنیت غذایی ، شناسایی علمی و کاربردی و حذف محدودیت‌های جغرافیایی در صدور برخی مجوزها و حذف رانت در این زمینه مهمترین دستاورد فعالیت یکساله همکاران میباشد که در بخش‌های مختلف استان ارائه شده و در صورت درخواست برای حضرتعالی ارسال خواهد شد و به خلاصه در کارنامه یکساله عملکرد مدیریت استان در پورتال اداره کل نیز قابل مشاهده است.
۳.همه ادارات دامپزشکی شهرستانها عضو کارگروه سلامت شهرستان هستند و از رخداد بیماری و وضعیت بهداشتی شهرستان مطلعند .لکن هنگامی که چنین رخدادی در جلسات بهداشتی مطرح نشده و از اساس دلایل بروز مورد تشکیک می باشد چه اظهار نظری می‌توان کرد.اگر به اخبار چند روز قبل و مصاحبه رییس مرکز بهداشت مراجعه فرمایید متوجه خواهید شد ،ایشان اعلام کردند فرد متوفی ۲ ماه قبل با حیوان هار مواجهه داشته است ،
که در این خصوص سوال و جواب آقای دکتر آراسپ دباغ مقدم با برخی نظر دهندگان مکفی است.
جالب اینکه حتی سابقه گزش و مراجعه آن در بهداشت شهرستان ثبت نشده است.حال چگونه همکاران بنده از این رویداد خبر میداشته اند؟ انهم چگونه بعد دو ماه دلیل مرگ لیسیدن شدن دست توسط سگ مشکوک به هاری اعلام شده ؟
همکار گرامی اعلام دوران نهفتگی دو ماهه هاری مرزهای دانش را جابجا کرده است!!
بیشک اقدامات تمام ادارات دامپزشکی در مقوله کنترل بیماری های مشترک در قالب برنامه ملی ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌گیرد.
کلاسهای آموزشی و انتشار مطالب در خصوص هاری و سایر بیماری‌های مشترک هم در فضای مجازی از طریق سایت و کانال و حتی صفحات شخصی( به ویژه روز هاری مهرماه)و هم به صورت حضوری در مدارس، مساجد و...در تمام دوران‌ها توسط ادارات دامپزشکی در حال انجام بوده و خواهد بود جهت بررسی و راستی آزمایی به آرشیوها مراجعه گردد.
علی ایحال بنده کما فی السابق آماده شنیدن انتقادات سازنده شما بزرگوار هستم و سپاسگزار از اینکه فرصتی ایجاد نمودید تا به گوشه ای از زحمات همکاران و در واقع تبیین وظایف سازمانی همکاران زحمتکشم در حوزه مبارزه،آموزش و ترویج بپردازم.که بیشک مهمترین وظیفه ما در این دوران جهاد تببین برای آشنایی همه هموطنان با اقدامات انجام شده می باشد و البته شرمسار از اینکه در این فضا امکان بیان همه موارد مهیا نمی باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
احسنت دکتر گلپا،مدیرکل متخصص.همیشه از پاسخگویی شما لذت بردیم.
به دل نگیرین.برخی همیشه منتقد هستند.حتی به خودشان.و به همه مدیران قبلی و بعدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
رئیس بهداشت دکتر فکوری هستند .......... .
یکی به ایشان بگه بعد از دوماه چطوری فهمیدید دلیلش سگ گازگرفتگیه؟ احتمالا دستگاه اسکن ویروس هاری دارند.همون درب قابلمه که ویروس کرونا تشخیص میداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
پرسش های جالبی بود که احتمالا همه را یاد اون هم کلاسی خود شیفته ای می اندازد که پیش خودش فکر می کند خیلی می داند و استاد را با سوالاتش هچل کرده است، عزیز بزرگوار بعد از مصاحبه با مراجعه به گوگل ایراد بگیر!؟ من و شما و امثال دکتر گلپایگانی ها هم صنف هایی هستیم که به فراخور موقعیت، تجربه ،دانش و یا ارتباطاتمون در جایگاههای مختلفی انجام وظیفه می کنیم، غرضم اینجا البته دفاع از شخص آقای دکتر گلپایگانی نیست، آنچنان که در داستان تمثیر در اسارت یوزپلنگ ایرانی هم دفاع کورکورانه از تیم همکاران دخیلم در آن پروژه نبود!؟ اما واقعا متاسفم از اینکه برخی از بهانه گیران انتظار دارند اگر یکی از همکارانشان در دفاع از صنف دامپزشکی در برابر تهاجم همه جانبه اصناف علوم پزشکی و اقشار پیراپزشکی و بهداشت و نیز اساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم پایه و رشته های بیولوژیک ،مصاحبه ای کرد و خود را سپر بلای بد فهمی مهاجمین و منتقدین دامپزشکی و یا خدای ناکرده کم کاری و قصور و تقصیر اصناف و حرف نظام دامپزشکی نمود!؟ لازم است تا شش سال محتوای دوره عمومی و پنج سال مفاد آموزش های تخصص همه رشته های دامپزشکی و قریب یکصد سال دستورالعمل ها و بخشنامه های فنی و عملیاتی و هزاران صفحه جزوات ترویجی وزارت جهاد کشاورزی و شرح وظایف دهها سازمان و موسیه و نهاد موازی و یا شریک در کاهش و حذف بار بیماری های
مشترک و یا خاص دامی و نقش رسانه ها و سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی و یا عمومی و حتی دولتی را در بیست دقیقه یا نیم ساعت مصاحبه در موضوعی خاص و با هدف تکیه بر جوانبی مغفول و پنهان و یا ترغیب و ارائه سرنخ از مشکلات مبتلا به صنف دامپزشکی ، تمام و کمال بیان نماید و علاوه بر آن با حمله به مدعیان و شاید خودزنی و تخریب همکارانش نقایص موجود را علی الدوان برعهده بگیرد!؟؟؟ آن هم در شرایطی که بعضا و با احترام به خبرنگاران حکیم مهر ، دیده می شود که عدم امانت داری کافی و کامل و فقدان سیاست بازبینی مصاحبه های تخصصی از سوی رسانه ها و خبرنگاران عزیز ، بارها و بارها موجب سوء تفاهم و تشدید بحران های اینچنینی شده و خواهد شد!!!! با احترام یک دامپزشک پیر !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
جناب گلپایگانی
حمایت جانبدارانه حکیم مهر از شما در ذیل تمام خبرهای مربوط به شما اظهر من الشمس است .....................
فقط اگر حکیم مهر اجازه بفرمایید و سانسور نکند سوالی از شما دارم که دلیل اینهمه وضعیت نامناسب بهداشتی در مراکز عرضه خرد محصولات خام دامی در شهر ساری که دفتر شما در آن مستقر است چیست؟ ماموران شما تاکنون به خیابان راهبند و گوشت فروشی هابی که گوشت بسیار پایین تر از قیمت تهران به مردم عرضه میکنند سر زده اند ..................؟
.......‌‌‌‌‌..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
19
2
دکتر محمدحسن گلپایگانی» مدیرکل دامپزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: اگر حیوانی مبتلا به هاری باشد باید بلافاصله به اداره دامپزشکی مراجعه شود و پس از دریافت نتیجه و اطمینان از ابتلای حیوان به هاری نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام شود
آقای دکتر یعنی روشی رو بادین که نیاز نباشه قبل از اطمینان ابتلای حیوان به هاری اون رو معدوم کنیم؟
آخه روش مرسوم نمونه برداری هاری پس از مرگ حیوان و جداکردن سر و نمونه برداری از مغز هست
پاسخ ها
گلپایگانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
سلام و سپاس از انتقاد سازنده شما.
ذکر این نکته ضروری است متاسفانه مصاحبه مذکور با رعایت امانت کامل و بیان جزئیات درج نشده همه مراحل به درستی برای فرد مصاحبه گیرنده به صورت تلفنی بیان شد.و اصل بر مصاحبه نبوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
آقای دکتر یعنی روشی رو بادین که نیاز نباشه ---------قبل ازاطمینان ابتلای حیوان به هاری؟!----- اون رو معدوم کنیم؟؟با احترام به نظر دوست عزیز منتقد و با کنایه پرسشگرمون اینطور بنظر می آید که کانی بالیسم در دامپزشکی شایع شده است؟! بهتر نیست بجای مچ گیری های ناشیانه و نابجا از عزیزان همکارمون با هدف تخریب!؟ یک مرتبه هم که شده است برنامه و دستور العملهاي اجرايي بهداشت و مديريت بيماري هاي دامي را مطالعه عمیق داشته باشیم و مصاحبه ها و مطالب همکارانمان را مثل این بزرگوار که مطالب همکار قدیمی مان را در استان مازندران با مغلطه کردن تحریف نکنیم!؟ و شبیه دیگر بزرگواری که در کامنت بعدی توصیه های بهداشتی درمانی حیوان گزیدگی های انسانی را به نشانه دانش فاخر خویش وارد بحث کنترل و مراقبت های دامی - متاسفانه ناقص و بعضا فراموش شده در مناطق واجد هار گزیدگی- می نمایند، اتفاقا با زیر سوال بردن توصیه کاملا علمی و مبتنی بر TRS سازمان جهانی بهداشت و OIE , فرایندهای
rabies; one health zero deaths را به نادرستی و غیر منصفانه زیر سوال می برند، اتفاقی که نتیجه اش کنترل مخدوش و ناموفق برنامه های کنترل و مبارزه با بیماری های دامی خطرناکی همچون ،هاری، سل، بروسلوز و تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آنفلوآنزا ط طیور و ... شده است، بله جناب آقای دکتر گلپایگانی عزیز، فرمایش جنابعالی در حوزه کنترل و محدود سازی تا رسیدن به دستاورد بزرگ ریشه کنی هاری در خصوص حیوانات مشکوک به هاری کاملا متین ،مبتنی بر مراجع علمی ملی و بین المللی و شایسته ی تقدیر است. البته کم لطفی خبرنگار حکیم مهر در انتقال ظرافت بیان این موضوع مهم و جدی نیز خالی از تاسف و نگرانی نیست. درود بر همه ی عزیزان دامپزشک دانشمند و گرامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
11
5
مدیر کل محترم ، در موارد گاز گرفتگی ابتدا فرد باید در اسرع وقت به شبکه بهداشت مراجعه کند تا سریعا علیه هاری واکسینه شود و یا سرم ضد هاری دریافت کند.(علاوه بر اقداماتی نظیر شتشوی مکرر موضع با آب و صابون)
در مرحله بعد به دامپزشکی اطلاع داده می شود تا نسبت به هار بودن حیوانی که گاز گرفته، بررسی و نمونه برداری و ...انجام شود. دامپزشکی در خصوص انسانی که مورد حمله واقع شده، صالح به انجام اقدامی نیست.
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
4
3
وقتی انگشت اشاره به سمت دیگری می گیریم 4 انگشت دیگر سمت خودمان هست شده در خصوص کوتاهی دامپزشکی هم تفکر کرده ایم ؟ بحث سگ ولگرد اداره دامپزشکی دولتی اصلا هیچ وظیفه و مسئولیتی ندارد فقط بخش خصوصی و شهرداری همه کاره هستند یه مدل بازی بغلی بگیر شده بحث و اجرای کار سگ های ولگرد اونم به خاطر یه دستورالعمل ضعیف و ناقص نوشته شده است ،بحث سگ خانگی که می شه کلینیک ها خارج شهر باشه توسط دستگاه های دیگه تعیین تکلیف می شویم و کسی هم مدافع نیست چرا یه نگاهی به خود سازمان دامپزشکی نمی کنیم و در جهت رفع کوتاهی های خودمون اقدامی انجام داده ایم ؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
18
این گزارشات مرگ در اثر هاری اکثرأ پرونده‌سازی برا محکوم کردن سگ است که با قیافه حق به جانب بگویند قانون منع سگ بگذاریم و مردم خواستند. سگ ولگرد با سگ خانگی فرق داره چرا نمی‌فهمند عجیبه.
گلپایگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
22
ذکر این نکته ضروری است متاسفانه مصاحبه مذکور با رعایت امانت کامل و بیان جزئیات درج نشده همه مراحل به درستی برای فرد مصاحبه گیرنده به صورت تلفنی بیان شد.و اصل بر مصاحبه نبوده است.
دکتر دباغ مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
1
18
فارس یک خبرگذاری جهت دار است که سعی دارد با ترساندن مردم از بیماری هاری، موضوع سگ ها را بسیار خطرناک جلوه دهد. طبق استعلام انجام شده از مراجع ذی صلاح، اصولا این نفر، مورد گزش هیچ سگی قرار نگرفته بوده است. فرد فاقد شغل مشخص بوده و فقط گاهی با سگ ها بازی می کرده است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
22
زنده باد مدیر کل مردمی و با سواد مازندران قطعا تمرکزایشون و تسلط به تمام مسائل دامپزشکی بینظیر هست
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
26
احسنت به دکتر گلپایگانی برای این وقتی که گذاشتند و نظرات رو خواندند و پاسخگو بودند
ولی کار شما در خصوص پاسخ به همکاران قابل ستایش و تحسینه
ما در استانمون مدیرکلی داریم بخواهی بری سمت اتاقش مطمینی مورد بی احترامی قرار می گیری......چقدر این جوابیه شما در پاسخ به همکاران خوب بود یه احترام خاصی در پاسخ هاتون موجود است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
25
ناشناس|Iran, Islamic Republic of|۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ، در خیابان ۱۲ فروردین چسبیده به بیت مقام معظم رهبری و درست در برابر چشمان تیز بین خودروی پلیس محترم مستقر در چند نقطه از این مسیر ، لحظه به لحظه !تردد خلاف قانون ، خلاف عقل ،خلاف امنیت،خلاف سلامت در خلاف مسیر یکطرفه خیابان مذکور توسط انبوهی موتور سوار پلاک مخدوش فاقد کلاه ایمنی را شاهد هستیم! نظر شما چیست که دامپزشک های انستیتو پاستور ایران را مقصر این وقایع بدانیم!؟ صحبت این خبر ،بحث پیرامون ادعای تخریبی کذب علیه دامپزشکی بدون هیچ سوابق و مستندات کافی و معتبر بوده است اونوقت شما بزرگوار از کیفیت گوشت های قیمت پایین خیابان فلان جای ساری در شرایط وحشتناک گرانی کنونی کشور طوری صحبت می فرمایید ،انگار که در سرتا سر کشور گوشت و فراورده های پروتئینی را در کلین روم ها با بسته بندی های زیست محیط سازگار و صادراتی عرضه و خرید فروش می شود، بزرگوار شما مشکلتون جای دیگری است!؟ برهم خوردن سفره های غیبت و قربانی دامپزشکان خدوم و سالم استان مازندران سرافراز و عزیز ... والا ما که از این قبیل انتقادات کم مایه و ایرادات بی پایه و نامربوط به صنف دامپزشکی و زحمتکشان فساد ستیزمان چیزی جز تخریب برداشت نمی کنیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
برای اینکه ذهنتان آنقدر مشغول حفظ وضعیت موجود است که هر انتقادی را در خصوص عملکرد خود در مخالفت با آن می‌بینید ............. مثل رییس قبلی سازمان دامپزشکی که دستورالعمل برای رفع مشکل سالمونلا در محموله های وارداتی میداد و تا لحظه ای که برداشته شد به اشتباه خود پی نبرد
اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تخلف جلوی چشمش را نمی خواهد ببیند هیچ مستمسکی به دست شما برای عدم برخورد با فروشندگان گوشت با منشاء نامشخص و در شرایط غیر بهداشتی نمی‌دهد و بعد قیاس می‌فرمایید که چون در همه جای کشور هست پس اینجا در ساری هم ایراد ندارد که باشد .....................

ببینید ادعای کذب و بدون سند و مدرک زمانی قابل باور است که هر روز در یک گوشه از استان مردم مورد هجوم حیوانات هار نباشند حالا کاری ندارم به خبرهایی که اتفاق می افتند و هیچ گاه منتشر نمی‌شوند بگذاریم به حساب خوش شانسی شما

اگر بخواهیم عین شما سخن بگویم باید چیز دیگری مشابه ادبیات خودتان بکار ببرم ولی همینقدر به شما اشاره میکنم که مشکل ما در فجایعی است که شما سعی دارید مشابه رییس رفته سازمان دامپزشکی ............. آنرا بزک و دوزک کرده و به مردم نشان دهید که هیچ مشکلی نیست یا اگر هست تنها جواب شما این خواهد بود که همه جای کشور هست
.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
19
ناشناس|Iran, Islamic Republic of|۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ببینید ادعای کذب و بدون سند و مدرک زمانی قابل باور است که هر روز در یک گوشه از استان مردم مورد هجوم حیوانات هار نباشند !!!!!!!!!! عزیز این آمارها رو از کجا در می آورید؟! با احترام !نکند شما همون بزرگواری هستید که دوستان ............ می گویند به دلیل اینکه دچار توهم ابتلا به هاری است ؟!!!و هر روز زنگ می زند به انستیتو پاستور ایران و اصرار دارد که پزشکان به ایشان دروغ می گویند و حاضر به درمان ایشان نیستند؟! یا آمار و اپیدمیولوژی نمی دانی؟!!! یا معنای هر روز ؟!!!! در گوشه گوشه های استان ؟!!!!! یا هجوم حیوانات هار ؟!!!!! آنهم نه به همدیگر؟! بلکه به مردم استان مازندران؟!!!!! بی خیال؟! به نظرم ادامه ی این بحث با امثال شما بزرگواران که برای تخطئه و تخریب هر دامپزشکی از هیچ ............... فرو گذار نیستید؟! توهین به مخاطبان اهل دانش و علوم بیولوژیک خصوصا دامپزشکی است... الله اکبر از این همه ...........؟!!!!!!
نظر شما
ادامه