کد خبر: ۷۰۵۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: سگ هار رها شده در جویبار جان یک جوان ورزشکار را گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «فکوری» رئیس مرکز بهداشت شهرستان جویبار گفت: مرحوم ک - و اهل روستای زرین‌کلای این شهرستان، دو ماه قبل توسط یک قلاده سگ ولگرد مورد حمله و گزش قرار گرفت و به بیمارستان ولی عصر قائم شهر منتقل شد.

به گفته او با توجه به هار بودن سگ، درمان‌های مربوطه برای مداوای این جوان در بیمارستان انجام شد اما این فرد جان خود را از دست داد.

این دومین فوتی بر اثر حمله‌ سگ های ولگرد شش ماه گذشته در شهرستان جویبار است. بر اساس گزارش شبکه بهداشت و درمان دی ماه پارسال نیز یک فرد بر اثر گزش سگ و ابتلا به هاری جان خود را از دست داده بود.

به گفته رئیس مرکز بهداشت شهرستان جویبار افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، بهداشت عمومی و جان مردم شهرستان را به مخاطره انداخته و در بسیاری از مناطق شهر، کوچه‌ها و روستا‌های این شهرستان سگ‌های ولگرد جمع آوری نمی‌شوند که باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده شود.

جوانی که بر اثر حمله سگ ولگرد جان خود را از دست داده فوتبالیست و دروازه بان تیم قدیمی فوتبال زرین کلا بود.

 


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
2
1
دوماه قبل مورد گزش قرار گرفته . الان فوت کرده
این باید بیشتر بررسی شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
مسیله زمان نیس
ولی اینکه به بیمارستان مراجعه کرده یعنی دوره درمان رو کامل کرده؟
و ایشان با چه علایمی فوت کردن و چه کسی یا چه آزمایشگاهی، هاری رو در مورد مرگ ایشان تایید کرده ؟
دکتر قیطاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
سلام موردی هم در چند سال قبل مشاهده شد که بر اثر گازگرفتگی سگ هار در ناحیه مچ دست که متاسفانه پیگیری واکسیناسیون نشده بود و ۴۲ روز پس از گاز گرفتگی جان خود را ازدست داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
4
"دو ماه قبل توسط یک قلاده سگ ولگرد مورد حمله و گزش قرار گرفت و به بیمارستان ولی عصر قائم شهر منتقل شد.

به گفته او با توجه به هار بودن سگ، درمان‌های مربوطه برای مداوای این جوان در بیمارستان انجام شد اما این فرد جان خود را از دست داد."

یعنی چی؟ یعنی واکسیناسیون و تزریق پادتن انجام شده و بازم فوت شده؟ دوره درمان رو کامل نکرده؟

چرا خبر رو ناقص انتشار دادید؟

متاسفانه معدوم سازی سگ های ولگرد دستمایه سانتیمانتالیسم آنرمال ها و بی مسئولیتی شهرداری ها واقع شده، به نظر من که خود مردم باید برای دفاع از خودشون در برابر سگ های ولگرد دست بکار بشن.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
2
با سلام و احترام خدمت عوامل محترم حکیم مهر
با توجه به اینکه از خبر اینطور برداشت می شود که ایشان، پس از گزش بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و با توجه به اینکه آگاهی از هار بودن سگ وجود داشته، کلیه اقدامات مربوطه، از جمله تزریق واکسن و سرم هاری برای ایشان انجام شده ولی با این وجود فوت نمودند، لذا موضوع بی اثر بودن واکسن و سرم های هاری وزارت بهداشت را به ذهن متبادر میکند، لذا از شما استدعا دارم با پیگیری و شفاف سازی موضوع، تعداد زیادی از افرادی را که در این برهه مورد گزش قرار گرفته و امید به محافظت واکسن های تزریقی دارند را از نگرانی برهانید.
نظر شما
ادامه