کد خبر: ۷۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نماینده هیأت مؤسس از ثبت‎ درخواست عضویت 120 نفر تاکنون خبر داد / در اساسنامه انجمن امکان عضویت رشته‎هایی که مرتبط با موضوع بهداشت موادغذایی هستند فراهم شده و علاوه بر آن کارگروه‎ها و کمیته‎های تخصصی هم پیش‎بینی شده است...

حکیم مهر -  دامپزشکان کشورمان با تشکیل نخستین جلسه مجمع عمومی انجمن علمی بهداشت مواد غذایی ایران گام بلندی برای ارتقاء بهداشت مواد غذایی برداشتند.

نخستین جلسه مجمع عمومی این انجمن صبح پنج‎شنبه 28 مهرماه سالجاری در تهران و در محل شورای انجمن‎‏های علمی ایران با حضور تعدادی از اعضاء هیأت مؤسس، مدیرمسئول حکیم مهر و تعدادی دیگر از اعضاء پیوسته برگزار شد.

نماینده هیأت مؤسس در این جلسه با تأکید بر راه‎اندازی سایت اختصاصی انجمن در آینده، به موافقت وزارت علوم با تشکیل انجمن علمی بهداشت مواد غذایی ایران در 27 آذر 1389 اشاره کرد و از ثبت‎ درخواست عضویت 120 نفر تاکنون در پی درج اطلاعیه در روزنامه رسمی ابرار و اعلام ایمیل انجمن جهت مکاتبه متقاضیان خبر داد.

(راست به چپ) : دکتر احسانی - دکتر مطلبی - دکتر رضویلر

 

دکتر احسانی سپس سخنان خود را به سوی جایگاه انجمن‎های علمی متمایل کرد و گفت : در سطح وزارت علوم  250 انجمن علمی فعالیت می‏کنند و برگزاری سالانه 342 همایش ملی و بین‎المللی و 985 کارگاه آموزشی و تخصصی و انتشار 150 مجله علمی، پژوهشی و ترویجی را بعهده دارند.

این دامپزشک متخصص بهداشت مواد غذایی و عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه افزود : حدود 200 نفر اعضاء هیأت مدیره انجمن‎های علمی را تشکیل می‎دهند و 93هزار نفر نیز عضو این انجمن‎ها هستند.

(چپ به راست) : دکتر لطفی‎زاده (مدیرمسئول حکیم مهر) - دکتر جوادی - دکتر رضویلر - دکتر مطلبی - دکتر احسانی - نماینده وزارت علوم - دکتر اسکندری

 

وی در مورد علت تأسیس این انجمن ذیل وزارت علوم گفت : در فرآیند تأسیس انجمن علمی بهداشت مواد غذایی ایران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه‏ای ارسال شد اما با توجه به آنکه عمده بهداشت مواد غذایی به حرفه دامپزشکی وابسته است و رشته دامپزشکی و سایر رشته‎های مرتبط با بهداشت مواد غذایی نیز در دانشکده‎های زیرمجموعه وزارت علوم به علاقمندان تحصیل در این رشته‎ها ارائه می‎شود لذا این انجمن در کمیسیون انجمن‎های علمی وزارت علوم ثبت شد.

دیگر عضو هیأت مؤسس این انجمن و مشاور راهبردی حکیم مهر نیز در این جلسه با بیان اینکه سالها انتظار می‎رفت که چنین انجمنی تشکیل شود گفت : بهداشت مواد غذایی یک دانش بین‎رشته‎ای است و هیأت مؤسس در تنظیم اساسنامه به این موضوع توجه ویژه‎ای داشته است.

(راست به چپ) : دکتر اسکندری - دکتر قیصری - دکتر سامی - نماینده وزارت علوم - دکتر احسانی - دکتر مطلبی

 

دکتر عباسعلی مطلبی افزود : در اساسنامه انجمن امکان عضویت رشته‎هایی که مرتبط با موضوع بهداشت موادغذایی هستند فراهم شده و علاوه بر آن کارگروه‎ها و کمیته‎های تخصصی هم پیش‎بینی شده است.

(چپ به راست) : دکتر جعفریان - دکتر احمدی - دکتر طاهری - دکتر لطفی‎زاده - دکتر جوادی - دکتر رضویلر

 

این دامپزشک متخصص بهداشت مواد غذایی و رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران در ادامه گفت : اکنون برخی دانشکده‏ها و مراکز علمی کشورمان برای انتشار مشترک مجلات علمی – پژوهشی با انجمن اعلام آمادگی کرده‎اند و در آینده باید در زمینه انتشار مجلات علمی و برگزاری همایشها اهتمام ویژه‎ای از سوی انجمن معمول گردد.

گفتنی است به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضاء مجمع عمومی عادی انجمن علمی و فراهم نشدن امکان شرکت برخی از اعضاء از استانهای مختلف کشورمان به منظور انتخاب هیأت مدیره، تعیین خط مشی انجمن و تعیین حق عضویت سالانه، مجمع عمومی فوق‎العاده 19 آبان ماه برگزار خواهد شد.

کلیه دامپزشکان با درجه دکترا و بالاتر و افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشته‎های دامپزشکی، بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی، شیمی مواد غذایی، سم شناسی مواد غذایی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و ایمنی غذا، اپیدمیولوژی و رشته‎های وابسته باشند می‎توانند به عضویت پیوسته این انجمن درآیند.

متقاضیان عضویت در این انجمن لازم است فرم ثبت نام زیر را تکمیل و به نشانی IranFHSA@gmail.com ارسال یا به شماره 3467097 یا 3440295 با پیش شماره 0441 فکس نمایند.

فرم ثبت نام و عضویت :

 

فرم عضویت

مشخصات فردی

 

نام:                                                       نام خانوادگی:                           نام پدر:

تاریخ تولد:                                             محل تولد:                                 محل صدور شناسنامه:

شماره شناسنامه:                                            کدملی:                                                وضعیت تأهل:              

 

 

آدرس محل سکونت:

 

آدرس محل کار:

 

آدرس الکترونیکی:

 

 

شماره تلفن محل سکونت:                                                        شماره همراه:  

شماره تلفن محل کار:                                                    دورنگار:

 

 

 

سوابق علمی

 

آخرین مدرک دانشگاهی اخذ شده:

مقطع:                                                  رشته:                                     

دانشگاه:                                                           کشور:                                      تاریخ اخذ:

 

مشغول به تحصیل در:

مقطع:                                                  رشته:                                      ترم:

دانشگاه:                                                           کشور:

 

عناوین تألیفات، ترجمه و مقالات علمی منتشر شده:

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
0
0
باتشكر از تاسيس انجمن فوق . لطفا برا ي افراد داراي مدرك كارداني در رشته هاي وابسته به فعاليت اين انجمن فكري شود .؟ چرا دوستان دامپزشك فقط به فكر خودشان در برگزاري انجمنها و همايشها و نشستها و تقسيم مسوليتها هستند و هيچ كمك و ايده اي را از همكاران ساير رده دامپزشكي و همچنين كاردانهاي رشته هاي وابسته نمي نمي پذيرند
احمدپور از لارستان فارس
نظر شما
ادامه