کد خبر: ۷۰۴۳۴
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:
«مجتبی ذوالنور» افزود: کمیته‌هایی با محوریت دادستان و با حضور نمایندگان محیط زیست، دامپزشکی، فرمانداری، جهاد کشاورزی و شهرداری به تقاضای افراد و سازمان‌های متقاضی نگهداری سگ رسیدگی می‌کنند ...

حکیم مهر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: در این طرح متقاضیان نگهداری سگ، علاوه بر تقاضای مجوز، باید هزینه‌های نگهداری و مسئولیت آن را بپذیرند و در صورت رهاسازی توله‌های آن، مجازات می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مجتبی ذوالنور» با بیان اینکه بررسی این طرح، بیش از دو ماه است که در حال پیگیری است به تشریح جزئیات آن پرداخت و گفت: جلسات متعدد کمیسیون حقوقی و قضایی با حضور دستگاه های ذیربط از جمله سازمان بهزیستی، دامپزشکی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه، وزارت کشور، شورای شهر و شهرداری و سمن های مربوطه برگزار شد و پس از بررسی های فراوان، کلیات این طرح به اتفاق آرا در کمیسیون به تصویب رسید.

وی افزود: بررسی جزئیات طرح در کمیته مربوطه در حال اتمام است و به محض تصویب جزئیات در کمیسیون، برای بررسی در صحن علنی مجلس در نوبت دستور قرار می گیرد. منتهی با توجه به شرایط ملتهبی که در قربانی شدن دو کودک بی گناه و جریحه دار شدن احساسات عمومی پیش آمده است، به جهت احترام به افکار عمومی و همچنین حل سریعتر این معضل، بنا داریم به محض صدور گزارش کمیسیون خطاب به هیئت رئیسه، طبق ماده صد آیین نامه داخلی مجلس، با امضای پنجاه نماینده، خواستار رسیدگی خارج از نوبت این طرح در صحن مجلس شویم. اما در نهایت نمی توانیم زمان دقیقی برای بررسی و تصویب طرح مشخص کنیم چرا که این مورد در اختیار هیئت رئیسه است.

متقاضیان نگهداری سگ، باید مجوز بگیرند

ذوالنور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد هزینه های رها سازی سگ‌های ولگرد در کشور اینگونه توضیح داد: از میزان دقیق هزینه های مذکور اطلاع ندارم اما مصادیق فراوانی از جمله جمع آوری، واکسینه کردن و... دارند. علاوه بر اینها ما با پدیده رهاسازی سگ ها توسط افرادی که خودشان صاحب سگ هستند مواجهیم و شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد مسئولیت توله های متولد شده از سگ هایشان را قبول نکرده و آنان را رها می کنند و اینگونه است که شاهد فجایعی از جمله قربانی شدن کودکان هستیم. لذا این مسئله در قانون معین می شود که متقاضیان نگهداری سگ، علاوه بر تقاضای مجوز، باید هزینه‌های نگهداری و مسئولیت آن را بپذیرند و در صورت رهاسازی توله‌های آن، مجازات می‌شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیته هایی در هر شهرستان با محوریت دادستان و با حضور نمایندگانی از محیط زیست، دامپزشکی، فرمانداری و جهاد کشاورزی و شهرداری تشکیل می شوند تا به تقاضای افراد و سازمان ها برای نگهداری سگ (مثلا آزمایشگاه های علمی، نگهبانی کارخانه ها، گله داران و...) رسیدگی کنند تا پس از بررسی شرایط، مجوزهای مربوطه به این افراد اعطا شود.

صادرات سگ نه تنها منع ندارد بلکه حتی مشوق آنها نیز خواهیم بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد برخی مطالب از جمله صادر کردن سگ که این روزها در برخی رسانه ها شنیده می شوند، پاسخ داد: در این طرح، تولید و تکثیر سگ ممنوع است اما اگر کسانی بخواهند از میان سگ‌های موجودی که امکان نگهداری آن را ندارند به کشورهای دیگر صادر کنند، از نظر ما نه تنها منعی ندارد بلکه حتی مشوق آنها نیز خواهیم بود چرا که این امر علاوه بر جلوگیری از هزینه های تحمیلی از جمله جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد، به نوعی تضمین حقوق این حیوانات نیز خواهد بود. چرا که حیوان در اسلام صاحب حقوقی است و باید به این مسئله فکر کرد که سرنوشت این حیوانات جمع آوری شده از جمله غذا و شرایط نگهداری و... چه خواهدت شد و طبیعتا نباید به گونه ای باشد که حیوان آسیب ببیند. لذا بحث صادر کردن این سگ ها یکی از راه حل های موجود است که از آن حمایت می کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از استاندار، فرمانداری ها و بخشداری‌های استان که به گفته وی، علاوه بر پیگیری مسائلی که اتفاق افتاد، در صدد جمع آوری این حیوانات ولگرد برای پیشگیری از وقوع مجدد این دست از حوادث هستند، گفت: پیگیری‌های لازم در مورد حادثه اخیر از جمله چک کردن دوربین‌های محل حادثه در حال انجام است و کسانی که قصور احتمالی در این زمینه داشته‌اند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 

انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
18
13
مردم ایران داغدار یاسین ۴/۵ ساله در بیرجند، متین ۵ ساله در بابل ، علی ۴ ساله در دامشهر قم و دیگر کودکانی هستند کد در اثر حمله سگ کشته شده اند و طاقت شنیدن خبر تلخ دیگری را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
مثل اینکه بگید چون بعضیا با دارو خودکشی میکنن باید تولید دارو متوقف بشه، سگ ولگرد رو باید کنترل کرد یه امر طبیعیه. اما نگهداری و تکثیر سگ ممنوعه پس دامدار و گاودار و باغدار چی کار باید بکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
پاسخ کاربر با پرچم آمریکا شما بفرمایید در ایالات متحده آمریکا در این شرایط چه اقدامی انجام می دهند؟
چوپان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
باغدار که کارش با 4 تا دوربین و یه باغبون حله . دیگه خودمون باغدار و دامداریم این چیزارو یه عمره انجام دادیم . اخه سگهای گله ایرانی که نه جمع کردن گله بلدن ( مثل سگهای تربیت شده اروپایی) نه عملا جلو حمله حیوان خاصی رو میتونن بگیرن. نهایت چهارتا واق واق میکنن و درگیر میشن خودشونو به کشتن میدن و خلاص ! اگه چوپون سر برسه که دوتا تیر هوایی و یکم چوب و سنگ انداختن هر جونوری رو فراری میده بابا فیلم هندی که نیست!! ماهم تو افریقا زندگی نمیکنیم که همه جا پر باشه از شیر و ببر و جک و جونوره شکارچی خطرناک !! دیگه انقد نمیخواد براشون وظیفه بتراشی بابا. بعد هم یه بحث استراتژیک مثل دارو رو با سگ اصلا نمیشه مقایسه کرد !! دارو واسه 80 میلیون ایرانی نباشه فاجعه میشه . سگ واسه یک تعداد محدود که دامدار و باغدار هستن نباشه نهایت میرن سراغ راهکار های امنیتی جایگزین . یعنی هیییییچ جایگزینی واسه سگ دامدار نیست؟ محاله ! شما مساله دارو که یک موضوع استراتژیک و بهداشتیه رو با سگ دامدار که استفاده امنیتی خیلی محدودی داره مقایسه میکنی ؟؟
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
کاربر ۱۹:۱۹، سگ ولگرد با سگ پت یکی نیست. این را باید بفهمید. در همان امریکا که می‌فرمایید هم شاید سگ ولگرد واگذار بشه به مرد یا اگر کسی نخواست یوتنایز بشه ولی این چه ربطی به سگ‌خانگی داره؟ هر چه بیشتر می‌گذره بیشتر قانع می‌شم که همان نامهایی که بردید اتفاقی نبوده و شاید تولید بهانه برای همین روزها بوده. دیگه این حقه‌ها نخ نما شده که به بهانه مردمی سازی همه چیز را قبضه کنی و بپری در خانه مردم کتک بزنی که سگ داره. خجالت بکشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
یه سر بزنید آگاهی یا دادگاه، ببینید روزانه عرض کردم روزانه.چقدر پرونده دزدی گوسفند و گله هست؟ از حجم زیادشون شاخ در نیارید فقط.
این همه مقاومت که امنیت ملی رو هم در گیر کرده چرا آخه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
یک راه درآمدزایی دیگر برای حکومت چی ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
هنوز نفهمیدی پرچم امریکا به فیلتر شکن ربط داره بیچاره ،بعد ماهم دادمداریم دامدار واقهی نه هر از گاهی برای استفاده لعوی میدونیم استفاده سگ کجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
5
9
اینکه سگ های بومی کنترل بشوند، اینکه سگ های گارد نیاز به مجوز و آموزش داشته باشند خیلی فرق می کنه تا سگ های آپارتمانی را ممنوع کنیم و بیش از پیش به دغدغه های مردم بیافزاییم. اینکه چند تا کودک در اثر حمله سگ های ولگرد که هیچ ربطی به سگ های اپارتمانی ندارند، کشته شده اند چه ربطی دارد که تکثیر و پرورش سگ را ممنوع کنید؟ چرا همه چیز را به هم ربط می دهید؟ چرا اینقدر غیر کارشناسی برخورد می کنید. واقعا چرا شما و امثال شما مسئول هستید. صبر مردم حدی دارد. اگر نمی توانید اقتصاد و بهداشت و مسکن را درست کنید استعفا بدهید و با طرح های صیانتی ره به جایی نخواهید برد.
اینکه سگ های ولگرد باید کنترل شوند کاملا حرف درستی است. اینکه هر کسی نباید سگ گارد نگه دارد امر درستی است. ولی اینکه سگ های آپارتمانی کوچک که دلخوشی گروه کثیری از مردم است را ممنوع کنیم این چکشی برخورد کردن است. مثل هر جای دیگری که وارد شدید و کار از کار پیش نبردید. در اقتصاد و مسکن و ازدواج و اشتغال و پیشرفت ایران چه کردید؟ در اینجا هم رفوزه خواهید شد. چون منطق ندارید. اگر راست می گویید بیایید بشینید یک طرح درست بنویسید با حضور همه صاحب نظران، نظر سنجی کنید و بعد ببرید محلس تصویب کنید. قانونی که مورد تایید مردم نباشد، در اجرا به مشکل می خورد و هزینه های زیادی به کشور تحمیل خواهد کرد. خداوند رحمت کند اون کودکان رو که به تعدا انگشتان دست نمی رسد ولی اولین مقصر والدین آنها هستند که آنها را در جایی که سگ های ولگرد زندگی می کرده اند رها کرده اند. مسئولیت والدین آنها پس چیست؟ آیا شما بچه خود را وسط چهارراه که موتور و ماشین رفت و آمد می کند رها می کنید؟ بعد ربط این داستان به سگ های آپارتمانی چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
اینها بازیه و از اول هم هدف همین سگ آپارتمانی بوده نه سگ ولگرد. اتفاقات اخیر هم شانسی نبوده بلکه با برنامه ریزی بوده تا جلب افکار عمومی بدست بیاید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
کاربر محترم با پیام ارسالی با پرچم آمریکا هدفتان از تشویش اذهان عمومی چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
کاربر محترم با پرچم آمریکا هدفتان از انحراف موضوع و تشویش و تحریک اذهان عمومی چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
6
15
این طرح آیا جز سرپوش گذاشتن بر بحران ناکارآمدی نیست؟ بحران گران شدن بی رویه قیمت ها، تورم کمر شکن، افتضاح بزرگ در وضعیت مسکن و طلا و دلار، و البته بورس، کمبود آب و برق و بسیاری مسائل دیگر. جناب آقای ذولنور گرامی، آیا بهتر نیست توان مملکت را در راستای کاهش سرقت، بهبود وضعیت معیشت مردم، و کاهش فاصله طبقاتی به کار بگیرید؟ آیا کافی نیست نفرت پراکنی؟ می دانیم شما هم طرفداران دو آتیشه ای دارید که متعصب هستند اتفاقا، ولی کل جمعیت طرفدار شما زیر یک درصد است و همان ها هم اگر منافعشان یاری نکند زیر یک ثانیه از شما روی بر می گردانند. توصیه برادرانه می کنم که در راستای منافع ملت ایران گام بردارید و بیش از این نفرت پراکنی نکنید. شما هم اکنون در جایگاه نماینده ملت در مجلس هستید. طبق منافع ملت ایران عمل کنید و گره ای به گره های زیاد کشور اضافه نکنید. نظری خیر خواهانه دادم. امیدوارم مفید فایده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
دوست عزيز ايكاش مقداري ااز نظرات خيرخواهانه تان را به اربابان غربزده تان هم افاضه مي فرموديد تا آنها هم در امر مديريت عاليه شان از نظرات گرانسنگ عالي مستفيذ مي گشتند .
فقط جهت اطلاعتان ........... خدمتتان عرض مي شود كه مشكلاتي كه در عرصه هاي گوناگون صرفاً جهت فرافكني فرموديد دسته گل سو مديريت همان اربابان غربزده شماست و تنها يك مورد در خصوص برق ميگم كه خاموشي هاي امسال را با خاموشي هاي سالهاي قبل مقايسه فرماييد ...............
در ثاني وجود مشكلات متعدد مانع از رسيدگي و حل يك مشكل خطرناك اجتماعي ديگر به بهانه هاي واهي نميشود
علم چه می گوید؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
9
8
طرح بسیار خوبیه، مطالعه فلگر و پریس (2019) با جبران نقص در مطالعات گذشته و همچنین استفاده از نمونه ای بزرگ نشون میده که در کل نگاه داشتن سگ و گربه به عنوان حیوان خانگی دارای همبستگی مثبت و از لحاظ آماری معنادار با کاهش میزان سلامت جسمی و روانی در افراد است.

این فرهنگ غربی اشتباه رو کنار بذارید، قرار نیست هرچیزی که در غرب مد شده لزوما خوب باشه و هر حرفی بر ضد اون زده شده لزوما اشتباه. بجای تعصبات کورکورانه و تقلید از عده ای سطحی نگر به علم بها بدید و یافته های علمی رو ارج بنهید و طبق نتایج اون یافته ها عمل کنید. به هر حال اگر همچنان دلباخته غرب هستید باید خاطر نشان کنم که این مطالعه در غرب انجام شده نه ایران، در قلب اروپا.

اینم مقاله:
Flegr, J., & Preiss, M. (2019). Friends with malefit. The effects of keeping dogs and cats, sustaining animal-related injuries and Toxoplasma infection on health and quality of life. PloS one, 14(11), e0221988
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
علم میگه حرف های مثل ترجمه گفتگو های رونالدو تو دنیای مدرن هیچ جای ندارند.
متن آخر و نتیجه گیری مقاله ای که بهش رفرنس دادید.
Any cross-sectional study cannot discriminate between a cause and an effect. However, because of the large and still growing popularity of keeping pets, the existence and nature of the reverse pet phenomenon deserve the outmost attention
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
هزاران مقاله دیگه هست که نشون میده نگه داشتن حیوون خونگی چه مزایایی داره تویی که غرب غرب میکنی آیا تقلید از شرق باشه خوبه اگه عالیجناب پوتین بگن همه سگ نگه دارن خوبه تو رو سننه قوربونت برم
علم چه می گوید؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
در پاسخ به ناشناس 7:55
بزرگوار مگه من گفتم علت و معلولی؟ عنوان کردم ارتباط و همبستگی، در ضمن بجای انتخاب گزینشی از بخش نتیجه گیری لطف کن به تحلیل آماری و نتایج نگاه کن.

آخه کدوم محقق درست و حسابی و آشنا با روش مقاله نگاری میره می چسبه به اون بخش از نتیجه گیری که توش جمله ای که در همه تحقیق ها به عنوان محدودیت های تحقیق عنوان میشه آورده شده؟ شما جدول شماره 3 توی این مقاله رو ببین، آزمون تی داره چی میگه؟ یه نگاه به معناداری آماری تفاوت های میانگین بنداز، چی داره میگه؟ جداول 4 و 5 چه نوع ارتباطی رو دارن نشون میدن؟ فیگورهای 1 تا 5 چی رو نشون میدن؟

الان شما هر مقاله ای رو بخونی توی نتیجه گیری عنوان می کنه که این محدودیت های مطالعه ما بوده و در مطالعات بعدی جبران بشه، بعد از کل مقاله باید همون یک قسمت رو انتخاب کنی و باقی یافته ها رو بذاری کنار؟ علم و مقاله نویسی و روش خوندن مقالات علمی به این صورت باید باشه که شما در مورد بخصوص انجام دادید؟؟؟ چرا یافته های علمی رو با تعصبات انکار می کنید؟

در پاسخ به ناشناس 8:19
اگر مقاله رو دقیق خونده باشید داره میگه که چرا این مقاله نسبت به مقاله های دیگه که در این زمینه به چاپ رسیدن دارای برتری هست، لطفا بجای جبهه گیری مقاله رو با دقت بخون.
ناشناس
| Germany |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
دیگه همخ سواد دارن خوشبختانه مقالات هم در دسترسه با دروغ و خبر سازی نمیشه واقعیت رو کتمان کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
3
0
خوب علم شما چی میگه عزیزم؟ در ضمن منبع علم شما کتاب ….. است؟ برای ما تعریف کن علم شما چی می‌گه از علما علم شما دلیل بیاور
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
8
8
بنده سگ دارم و از بابت نگهداری آن در خانه شخصی‌ام از کسی هم اجازه نخواهم گرفت. این حجم دخالت در زندگی شخصی یک شهروند را ……….. بابا روی طالبان را سفید کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
به خاطر همین ادبیات و بی مسولیتی و ظاهر بینی این بنده خداهاست که باید زور بالا سرشون باشه! حالا میبینمت که اجازه خواهی گرفت یا نه مردم یه خونه و یه سگ میخرن فکر میکنن مملکت ماله خودشونه . فرهنگ ما همینقدر داغونه که باید بااااید زور قانون بالا سرشون باشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
3
5
و امنیت ملی شده بحث سگ؟؟؟؟؟؟
کشور رو آب برده.
مردم تا انگشت کوچیکه پاشون دولا شدن که هیج دراز کشیدن زیر خط فقر.
امنیت ملی ما شده اینکه کسی سگ به ایرانی نفروشه؟
شاه بخشیده شاقلی نمیبخشه. شما زمان اصحاف کهف بودید حتما تاریخ رو تغییر میدادید که چرا سگ باید همراهشون باشه و چرا سگ نجس از بین نرفته و باهاشون خدا بیدارش کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
بچه داری ؟ یا هنوز خودت بچه ای؟ به بچه مردم فکر هم میکنی یا کلا فضانوردی ؟ پسر جون خودت داری میگی اخه خودمون مشکل اقتصادی و هزار جور مشکل دیگه کم نداریم که حالا مشکل سگ ولگرد هم اضافه بشه. اینکه دیگه اقتصاد نیست که نشه درستش کرد !! اگه امثال تو بفهمن میشه ( حد اقل) این رو درست کرد. بچتو بده من ببرم بندازم جلو همین جک و جونورا قیافتو تماشا کنم .
همیشه محکوم اما بی گناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
2
4
تنها کاری که از عهده آقایون بر می آید و در آن تخصص ویژه دارند بگیر و ببند و ممنوع کردن است مثل صیانت از فضای مجازی صیانت از حیوانات ولگرد صیانت از حجاب ......کلا استاد پاک کردن صورت مسئله هستید دمتون گرم
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
4
متاسفانه در کشور ما تقلید کورکورانه همیشه قبل از فرهنگ جولان میده
نگهداری از حیوانات تربیت شده در محیط مناسب بسیار متفاوت از آن چیزی است که در جامعه ما در اثر چشم و هم چشمی رواج پیدا کرده،
مبحث سگ های ولگرد هم در چند سال اخیر با حمایت های اشتباه مردم الان تبدیل به یک بحران شده که باید سریعا اقدام بشه

الان در غرب تهران تو محله ای من ساکن هستم حدود 12سال هیچ سگ ولگردی نبود
اما الان 20 قلاده در حال پرسه زدن هستن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
1
در جواب آقا یا خانمی که با عنوان" علم چه می گوید" مرقوم فرمودند:
دوست عزیز اول مقاله را بخوان، بفهم و بعد به آن استناد کن! پیشنهاد می شود قسمت فهمیدن مطلب را وقت بیشتری برایش صرف نمایید.
پاسخ ها
علم چه می گوید؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
مقاله رو خوندم، برای آگاهی از بحث در مورد مقاله به کامنت قبلی من و پاسخ های من رجوع بفرمایید (همون جداول و فیگورهایی رو که گفتم بررسی بفرمایید کافیه. آمار که دیگه بلدید انشالله).
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
3
4
چقدر ....... حرف میزنند. تشویق صادر کننده و ممنوعیت تکثیر! خوب .......... این یعنی تکثیر و پرورش زیر زمینی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
5
احسنت طرح بسیارخوبیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
5
6
طرح خوبیه.بایدبه انسانیت کسانی که سگهای ولگردرابه بچه های انسان ترجیح میدهند شک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
یه مشت ادم با ادا و اصول روشنفکری و شعار چهار دیواری اختیاری یکی یه گوشی گرفتن دستشون به سگ ولگرد آت و آشغال میدن و فیلم میگیرن واسه هم میفرستن یه قیافه های مظلومیم به خودشون میگیرن که بیا و ببین. بچه های همینارو بدید بندازن جلو همین سگا ببینیم قیافشون چه شکلی میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
3
3
منظور ایشون در پاراگراف دوم خبر از سازمان بهزیستی چیست؟
چه ربطی به بهزیستی داره؟
شاید هم تفاوتی بین محیط زیست و بهزیستی قایل نشده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
راست میگه
گفته بهزیستی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
4
7
باید از نمایندگان محیط زیست فرمانداری جهاد دامپزشکی شهرداری اجازه بگیره مگر می خواهد ماهواره به فضا پرتاب کند ؟ یکبار بگید از سگ متنفر ایم تمام ! چرا با گربه ها کاری ندارید چرا با نگه داری پرندگان کاری ندارید مشکل شما با ذات سگ ها است نه صیانت از حقوق مردم حیف آن صندلی که رویش نشستید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
3
1
یاد اون کلیپ افتادم که بابایه زنگ زد روابط عمومی مجلس ............ می خواست بخره
پاسخ ها
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
لایک داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
بابایه ؟؟؟؟ دکترم هستی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
4
هر کسی توانایی نگهداری سگ رو نداره و به همین خاطر باید دنبال مجوز باشه،تو ایران استفاده از قلاده خیلی محدود و کم هست،اصلا تربیت و نگهداری سگ رو بلد نیستن،سگ به درد آپارتمان نمیخوره و باید در باغ و خانه ویلایی باشه تا بازی و تحرک داشته باشه،همین طور زیر نظر دامپزشک باشه تا واکسن و دارو رو به موقع و اندازه دریافت کنه،باید صاحب سگ در صورت حمله به افراد پاسخگو باشه و توانایی اقتصادی و فرهنگ نگهداری سگ رو بلد باشه،به سگهای ولگرد غذا ندیم که این قدر زیاد شن،چون تا زمانی که غذا در دسترس شون کمتر باشه،کمتر هم تولید مثل میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
1
2
سگ هر استفاده ای داشته باشه هزار تا جایگزین توی این مملکت و این فرهنگ براش هست . برای بچه های مردم جایگزین هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
1
0
خیلی جالبه صادراتش آزاده ولی نگاهداریش ممنوع. مرگ خوب برا همسایه.اگر سگ بده شرعا برا همه بده.جای تاسف که تحولات جهانی هیچ تاثیر مثبتی روی بینش .......... نمی‌گذارد. نتایج جیمزوب تو دهات آفریقا هم اثر گذاشت و افکار دنیای متمدن را عوض کرد.
نظر شما
ادامه