کد خبر: ۷۰۰۸۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

حکیم مهر: همکار شبکه دامپزشکی شهرستان طبس در مسیر رسیدن به مناطق عشایری و صعب العبور دچار جراحت شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان طبس، «دکتر محمدجلال هادیان» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس ضمن اعلام خبر جراحت برای همکار این شبکه در مسیر خدمت رسانی به عشایر در مسیر مناطق صعب العبور و راهپیمایی حدود 25 کیلومتری، گفت: کارکنان دامپزشکی به‌عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت جامعه در خط مقدم مبارزه با طیف وسیعی از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قرار دارند و به همین دلیل هر ساله تعدادی از همکارانمان در اثر تماس با دام‌های آلوده، به بیماری‌های خطرناک و کشنده مشترک بین انسان و دام مبتلا و همچنین در هنگام تزریق واکسن به دام‌ها دچار گازگرفتگی یا مصدومیت‌های شدید ناشی از برخورد فیزیکی با دام‌ها می‌شوند.

هادیان اضافه نمود: کارکنان دامپزشکی همچنین به علت تردد مکرر با خودرو در جاده‌های خاکی، اگر از سوانح جاده‌ای جان به در ببرند، به بیماری‌های تنفسی و حرکتی نظیر دیسک کمر و آرتروز مبتلا می‌شوند. به همین دلیل است که این حرفه می تواند جزء مشاغل سخت و زیان آور به حساب آید.

وی همچنین گفت: همکاران ما در رده های مختلف دامپزشکی با مشکلات و خطرات زیادی از جمله کار در محیط‌های روستایی و عشایری به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور، فعالیت در کشتارگاه‌های دام و طیور، جراحات ناشی از حیوانات در هنگام واکسیناسیون وسایر خدمات  روبرو هستند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
6
درود به شرف این سربازان گمنام عرصه سلامت انسان و دام!
خداقوت دلاور
شیر مادر و نون پدر حلالت
میگم فقط یه سوال:
این GIS بازان قهار! شبکه ها و ادارات ستادی که منتظر این آمارهای جمع آوری شده توسط این عزیزان در این شرایط سخت هستند واقعا خجالت نمی کشند این اخبار و تصاویر را می بینند؟!
این بنده خدا ۲۵ کیلومتر را رفته تا برسه به یه گله گوسفند برا مایه کوبی دام مصدوم هم شده، فرداش دوباره روز از نو روزی از نو!
انصافا این ......... که شرح حالشون را بیان کردم برن تو اتاق به عواقب کارها و افکار .....شون فکر کنند!!!!
الان دنبال لابی برای تغییر مدیرکل و تقسیم غنایم اند
هر عزیزی به ما بگه آیا کارشناسان شبکه و ادارات ستادی غیر از جمع آوری و ارجاع آمارها به استان، کارشناسان ستادی غیر از دریافت دستورالعملهای سازمان و ارجاع آن به شهرستانها کار دیگری دارند یا نه ما یه عمر دعاگوش هستیم
دریغ از یه میلیمتر پیشرفت که بانیش کارشناسان استانی و شهرستانی ما باشند
۳۰سال دیگه هم همون بنده خدا باید اون ۲۵ کیلومتر راه را بره تا یه عدد فرداش بده به مسئول تقریبا محترمGIS! اون هم ارسالش کنه برا مسئول تقریبا محترم تر مبارزه در استان!
خداییش اینا چرا میدانی بلد نیستند کار کنند؟
چرا عرضه حتی پیشنهاد دادن در خصوص ریشه کنی یک بیماری را ندارند؟
از بقا می ترسند سوادش را ندارند از صندلی از چی؟
البته با احترام به همه کارشناسان زبردست و خلاق و جسور و متعهد و دلسوز که هم عرضه گزارش بیماری را دارند علیرغم میل مدیرکل هم توان علمی بالایی دارند هم واقعا درد دامدار و مرغدار و... را می فهمند و اینکه پستی بهشون ندادند را عاملی برای بی توجهی به ارباب رجوع نمی دانند
پاسخ ها
ناآشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
نیروی فنی و اداری....حقش یکی نیست؟؟؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
2
صاحب نداره . مسول فنی توی سالن عمل آوری هر روز کلر و متابی سولفیت و آمونیاک تنفس می‌کنه و با رطوبت سالن ارتباط داره .کسی نیست که پیگیر باشه برای سختی کار . آلودگی صوتی وحشتناک دستگاه سورت هم ک بماند .
دامپزشک بخش خصوصی
|
United States of America
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
3
0
با دمپایی رفته واکسن بزنه؟؟؟!
البته یه خسته نباشید باید بهش گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
امان از قضاوت هاااا
وقتی اسیب دید دمپایی پوشیده بوده بنده خدا
شما جواب خدا رو چی میخاین بدین
نظر شما
ادامه