کد خبر: ۶۹۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: از سال ۱۹۷۲ میلادی تاکنون 5 ژوئن (15 خرداد) روز جهانی محیط زیست محسوب می‌شود که هر سال یک موضوع مهم زیست ‌بومی را شعار محوری خود قرار می‌دهد تا تاکیدی خاص بر نگرانی محیط زیستی در آن دوران باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر صدیقه کاظمی نیا» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: روز 5 ژوئن روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است که هدف از نامگذاری این روز، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسوولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری است زیرا فعالیت‌های مخرب انسانی بیش از هر عامل دیگری تنوع زیستی و ثبات و تعادل محیط زیست را در معرض تهدید قرار داده است.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست، عبارتست از تلاشی که به منظور حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها، در سطوح شخصی، سازمانی و یا دولتی از محیط و منابع طبیعی صورت می گیرد.

وی با اعلام اینکه لازم است همه ما بیشتر به محیط زیست و حفظ کره‌ی زمین برای فرزندان و نسل‌های آینده فکر کنیم، گفت: همه‌ی ما باید عادت‌های زندگی‌مان را تغییر دهیم تا گام‌های مؤثری در راه حفظ محیط زیست برداشته شود.

دکتر کاظمی نیا با بیان اینکه دامپزشکان نقش مؤثری در حفاظت از محیط زیست ایفا می‌نمایند، اعلام کرد:  دامپزشکان با حضور در فعالیت‌های گسترده علمی، تحقیقاتی و اجرایی در بخش‌های مختلف دامپزشکی، پزشکی، صنایع غذایی و دارویی در راستای حفظ سلامت جامعه و محیط زیست گام بر می دارند.

وی با بیان اینکه دامپزشکان در پیشگیری از وقوع بیماری‌ های حیات وحش نقش موثر دارند، گفت: برای محافظت از محیط زیست باید امر پرورش حیوانات و دامپروری بصورت اصولی و با رعایت اصول مدیریتی امنیت زیستی و بهداشتی انجام پذیرد، ضمن اینکه افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست ضمن حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش استان باعث می شود اکثر بیماری‌ها در حــوزه حیات وحش کنترل شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری بعمل آید.

این مقام مسئول از همکاری محیط زیست با دامپزشکی در زمینه های واکسیناسیون دامهای اهلی در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین دام و حیات وحش توسط دامپزشکی، پایش ماهیانه اکوسیستم های آبی توسط روسای ادارات محیط زیست و شبکه های دامپزشکی و همچنین اعلام هر گونه تلفات حیات وحش در اکوسیستم های آبی و خشکی در اسرع وقت به دامپزشکی خبر  داد و گفت: هر ساله با شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان (به عنوان مخزن احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان) احتمال شیوع این بیماری بیشتر می‌شود لذا ما با آمادگی شبانه روزی و همکاری با اداره حفاظت محیط زیست، از انتقال احتمالی این بیماری به مراکز پرورش طیور استان جلوگیری نموده ایم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان در پایان اعلام کرد: استان کرمان دارای86 کلینیک دامپزشکی بخش خصوصی فعال می باشد که دامپزشکی  برنامه هایی برای تقویت این واحدها و همچنین آموزش آنان برای ارائه خدمات بهینه به حیات وحش دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
0
درود بر خانم دکتر کاظمی نیا
نظر شما
ادامه