کد خبر: ۶۹۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرعامل شرکت گاوداران رفسنجان با بیان اینکه 20 تا 30 درصد گاوداری های رفسنجان در آستانه تعطیلی هستند، گفت: نه بازار خرید گوشت و شیر فراهم است نه بنگاه های اقتصادی شهرستان از داخل خریداری می کنند از طرف دیگر دریافت تسهیلات جهت تأمین نهاده های دامی برای آنها مشکل ساز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عباس رمضانی» عصر امروز 11 خرداد در نشست خبری زنجیره تعاونی های شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: قیمت نهاده های دامی تا 6 برابر افزایش یافته و دامدار قدرت خرید نهاده ها را ندارد.

وی افزود: در رفسنجان 50 درصد گاوداران ورشکسته شده و بقیه نیز مجبورند گاوهای خود را ذبح کنند تا بتوانند بخشی از نهاده ها را بخرند.

وی بیان کرد: دولت باید تولید کننده و دامدار را حمایت کند تا دغدغه ای جز تولید نداشته باشد، بهتر است به جای  واردات گوشت از کشور برزیل، دامداری های ایران را مورد حمایت قرار دهند و گوشت از ایران صادر شود.

مدیرعامل شرکت گاوداران رفسنجان عنوان کرد: 20 تا 30 درصد گاوداری های رفسنجان در آستانه تعطیلی هستند، زیرا نه بازار خرید گوشت و شیر فراهم است نه بنگاه های اقتصادی شهرستان از داخل خریداری می کنند از طرف دیگر دریافت تسهیلات جهت تأمین نهاده های دامی برای آنها مشکل ساز شده است.

رمضانی با بیان اینکه روزانه 50 تن شیر در رفسنجان تولید می شود، ادامه داد: 15 تن مصرف داخل است و 35 تن به کارخانجات فرآوری در استان های دیگر ارسال می شود.

وی ادامه داد: چندین هفته است که با تعاونی استان کرمان رایزنی می کنیم که شیر مازاد رفسنجان را بخرند امّا تعلل می کنند و شیر هم بعد از 48 ساعت فاسد می شود که جا دارد مسئولان تدابیر لازم را در این زمینه بیندیشند.

رمضانی اضافه کرد: دامدار علاجی جز کشتار دام خود حتی دام های آبستن را ندارد زیرا نمی تواند خرج گاو ها را بدهد و در تأمین نهاده ها مشکل دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
1
1
بدبخت دامدار هر روز یدتر از دیروز با مدیریت جناب وزیر و تیمش
نظر شما
ادامه