کد خبر: ۶۹۷۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: پرونده قضایی برای واحد جوجه‌کشی متخلف تشکیل شده و محکومیت در انتظار عامل و عاملان این اقدام خودسرانه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید عبدالله طباطبایی» اظهار کرد: به دنبال پخش تصاویری در فضای مجازی مبنی بر معدوم‌سازی بی‌رحمانه جوجه‌های یکروزه، به سرعت عوامل اصلی این تخلف به دادسرا فراخوان شده و پیگیر چرایی و انگیزه این اقدام خودسرانه هستیم.

وی تصریح کرد: این حرکت غیراخلاقی و خارج از عرف که به جریحه‌دار شدن افکار عمومی منجر شده، به هر شکل ممکن محکوم است و ما از دستگاه‌های متولی خواسته‌ایم تا در کنار واحد پرورش طیور متخلف، توضیحات خود را به صورت جامع ارائه کنند تا چنین اقدامات شنیع تکرار نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: از طریق دادسرا پیگیری‌های لازم در این زمینه و جمع‌آوری گزارش به شکل کامل و جامع انجام خواهد شد تا به اطلاع افکار عمومی رسیده و با متخلفان نیز در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی برخورد خواهد شد.

طباطبایی افزود: بر اساس اظهارات مسئولان این مجموعه جوجه‌کشی از نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی استفاده کرده و قطعاً در این زمینه نیز باید پاسخگو باشد چرا که این امر خود اخلال در نظام تولید و عرضه محصول است.

وی با بیان اینکه هرگونه جوجه‌کشی در فرآیند تولید و عرضه گوشت سفید محکوم بوده و به هیچ وجه مورد قبول مراجع قضائی نیست، خاطرنشان کرد: حتی به دستگاه‌های متولی به ویژه جهاد کشاورزی و دامپزشکی تذکر دادیم تا چنین تخلفاتی تکرار نشود و اگر تکرار چنین موضوعاتی را شاهد باشیم، به صورت جدی‌تری با خاطیان برخورد خواهد شد.

طباطبایی در مورد پخش‌کنندگان چنین کلیپی در فضای مجازی نیز اضافه کرد: این موضوع نیز از طریق دادسرا پیگیری می‌شود تا با متخلفان در این بخش نیز برخورد شود.

وی به جریحه‌دار شدن افکار عمومی به دنبال پخش این کلیپ اشاره کرد و ادامه داد: آنهایی که سعی می‌کنند در فرآیند توزیع و عرضه گوشت سفید و یا سایر محصولات اخلال ایجاد کنند، با برخورد جدی مجموعه قضائی روبه‌رو می‌شوند و ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا با چنین اقداماتی بستر و زمینه ناآرامی در بازار فراهم آید.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: در روزهای آینده به صورت شفاف برای افکار عمومی در این زمینه به ویژه با صدور احکام اطلاع‌رسانی می‌شود و مجموعه دادگستری استان سعی دارد تا بستر آرامش و امنیت خاطر مردم را در فضای اقتصادی فراهم کند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
1
با کسانی هم که در رده های بالا با تصمیم گیریهای خلق الساعه زمینه ساز افت ناگهانی پرورش و در هفته های آینده پرکشیدن قیمت مرغ شده اند، چه کسی و چه وقت برخورد خواهد کرد؟!
محمد
|
France
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
0
این حرکت اشتباه است نباید تخلفات را خفه کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
0
جرمش دیدن و گفتن است همین
نظر شما
ادامه