کد خبر: ۶۹۲۶۴

حکیم مهر: رییس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه از بازگشت دو لاکپشت پلاک گذاری شده پس از گذشت 8 سال به سواحل پارک ملی دریایی نای‌بندخبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، «مصطفی موذنی» در این باره گفت: ده سال از آغاز اجرای طرح حمایت و حفاظت از لاکپشت‌های منقار عقابی در پارک ملی دریایی نای‌بند می‌گذرد و در این مدت با وجود امکانات حداقلی موفقیت‌های چشمگیری بدست آمده است.

وی در ادامه افزود: پایش سواحل، پلاک‌گذاری، بیومتری، جابجایی لانه‌ها و مراقبت از هچری سایت؛ جز اهداف اصلی این طرح است که هرساله در فصل زادآوری لاکپشت‌ها تحت نظارت اداره حفاظت محیط‌زیست عسلویه اجرا می‌گردد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه خاطر نشان کرد: یکی از نتایج جالب توجه و مورد انتظار این طرح بازگشت دوباره‌ی لاکپشت‌های پلاک‌گذاری شده در سال‌های گذشته به ساحل نای‌بند به منظور تخم‌گذاری است که به نوعی سلامت زیستگاه و امنیت بقاء لاکپشت منقار عقابی نای‌بند را نشان می‌دهد. 

گفتنی است ؛ در سال جدید تاکنون دو لاکپشت با پلاک‌های ۱۴۴۴ و ۱۸۹۳ پس از گذشت 8 سال به سواحل پارک ملی دریایی نای‌بند بازگشتند که طبق گزارش محیط‌بانان پارک ملی فرآیند تخم‌گذاری هر دو لاکپشت با موفقیت انجام گرفته است.

 

نظر شما
ادامه