کد خبر: ۶۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ارزش سرمایه دامی کشور را 450 هزار میلیارد ریال دانست.
دکتر محسن مشکوة در آیین بهره برداری از خط تولید داروهای دامی کارخانه جامدات آفاق سمنان ضمن تبریک به مناسبت هفته دامپزشکی و اشاره ای به خدمات دامپزشکان اظهار داشت: سرمایه دامی کشور یکی از سرمایه هایی است که شاید بعد از صنعت نفت یکی از مهمترین سرمایه ها است.


وی اضافه کرد: 450 هزار میلیارد ریال ارزش این سرمایه و ارزش فرآورده های دامی کشور 150 هزار میلیارد ریال است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: همچنین اشتغال 23 درصد از جمعیت کشور به این بخش اختصاص دارد.
مشکوة تصریح کرد: دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی کسانی هستند که در عرصه مبارزه با فقر و تهیدستی و بیماری ها در خط مقدم قرار دارند.
وی تاکید کرد: سال 2011 با شعار دامپزشکی برای سلامت، دامپزشکی برای غذا و دامپزشکی برای کره زمین به عنوان سال جهانی دامپزشکی نامگذاری و با این شعار عرصه فعالیت دامپزشکی مشخص شده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: دامپزشکی یک کار پرمخاطره است زیرا بیماری های مختلف مشترک بین دام و انسان وجود دارد و دامپزشکان به خاطر فعالیت در دامداری ها، کشتارگاه ها و محیط های غیربهداشتی و عفونی در معرض این بیماری ها هستند.
وی تاکید کرد: اگر انگیزه های معنوی وجود نداشته باشد، تنها انگیزه مادی نمی تواند دامپزشکان را به انجام این کار مجاب کند.
مشکوة افزود: 30 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی به بخش تولیدات فرآورده های دامی اختصاص دارد.
وی گفت: از یک هزار و 415 بیماری، 868 مورد آن یعنی در حدود 61 درصد مشترک بین انسان و دام است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور افزود: همچنین از 175 عامل بیماری های نو پدید، 75 درصد معادل 132 مورد مشترک بین انسان و دام است.
مشکوة ادامه داد: کار دامپزشکی در ایران بسیار سخت است زیرا ایران دارای بیش از 8 هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی با سایر کشورها است که به خاطر سطح پایین بهداشت در برخی از این کشورها، نقل و انتقال دام سبب ورود بیماری ها به کشور می شود.
وی ادامه داد: به همین علت در برخی موارد شاهد بروز بیماری تب برفکی هستیم که این موضوع مسئولیت کارکنان و دامپزشکان را سنگین تر می کند.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: باید نهایت تلاش خود را بکار بگیریم تا مراکز تولیدی، کشتارگاه ها، مراکز فرآوری و بسته بندی فاقد آلایندگی برای مصرف کنندگان باشد.
مشکوة اضافه کرد: همه افراد جامعه مصرف کننده فرآورده های دامی هستند به همین خاطر باید مسائل بهداشتی در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: قبل از دهه 50 تعداد تولیدکنندگان دارو در کشور انگشت شمار بود اما بعد از انقلاب روند رو به رشدی مشاهده شد و هم اکنون 95 درصد داروهای مورد نیاز دامی در کشور تولید می شود.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر 126 کارخانه تولید داروهای دامی در کشور فعال است.
مشکوة ادامه داد: همچنین در حال حاضر 43 واحد مکمل های دارویی و 33 واحد تولید کلسیم فسفات در کشور فعال است.
وی افزود: با ایجاد واحدهایی همچون کارخانه تولیدات دارویی جامدات آفاق و سایر واحدها، زمینه رقابت برای تولید داروی بهتر در کشور فراهم شده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر از دست اندرکاران کارخانه تولید داروهای دامی جامدات آفاق برای ایجاد اشتغال ادامه داد: امیدواریم که این کارخانه با اجرای مرحله های سوم و چهارم طرح توسعه کارخانه، امکان اشتغال بیشتر در استان سمنان را فراهم کند و برای میهن اسلامی افتخار بیاورد.
مشکوة اضافه کرد: تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا حمایت لازم از این واحدهای تولیدی صورت گیرد.
با بهره برداری از مرحله دوم کارخانه جامدات آفاق سمنان، خط تولید داروهای تزریقی دامی راه اندازی شده است.
این کارخانه در زمینی به مساحت 10هزار متر مربع در چهار مرحله ایجاد شده است.
بهره برداری از مرحله دوم این کارخانه برای 80 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار
|
-
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
0
دكتر مشكات در حالي اين حرف را ميزند ......... و حاضر نيست پس از 32 سال فرصت را به ديگران بدهد حتما ميخواهد بگويد تكليف است واژه اي كه همه مفهوم آنرا درك ميكنند
نظر شما
ادامه